Listopad 2017 roku – nowy, bardziej skillowy system run. Punkty zwrotne w historii LoL-a

Hubert Sosnowski

Listopad 2017 roku – nowy, bardziej skillowy system run

Mecz nie zaczyna się dopiero na arenie – jeszcze zanim na nią trafimy, możemy przesądzić o zwycięstwie, odpowiednio przygotowując naszą postać. Mowa oczywiście o systemie run i „masterek” (masteries). Przez kilka pierwszych sezonów funkcjonowało to jako dwa osobne byty, oba wpływające na statystyki postaci i poboczne właściwości. Pomagało to kształtować build każdego herosa tak, by dało się dopasować go do naszego stylu rozgrywki i zwiększyć jego użyteczność.

Runy musieliśmy kupować i najczęściej dobieraliśmy je do klasy bohatera (mag, tank, wojownik itd.). „Masterki” z kolei odblokowywaliśmy wraz z kolejnymi levelami i wybieraliśmy te, które pasowały do konkretnych postaci. Zdobywanie ulepszeń było mozolne i jeśli nie grało się jednym rodzajem herosa – trzeba było liczyć się z długotrwałym grindem – albo wydaniem kilku złotych, żeby tylko osiągnąć pełną efektywność.

Projektanci z Riot Games ulitowali się nad nami i w ósmym przedsezonie, czyli jesienią 2018 roku, zastąpili stary system jednolitym drzewkiem umiejętności. Nie trzeba było dłużej farmić kilkunastu czy kilkudziesięciu tokenów – dostęp do wszystkich możliwości zyskiwaliśmy wraz z wbiciem 30 poziomu doświadczenia na koncie, a więc pułapu wymaganego, by rozpocząć rozgrywki rankingowe.

System nosi nazwę Runes Reforged i wciąż bazuje na runach, ale wszystkie są darmowe. Obecnie gra oferuje pięć „ścieżek” run (precyzja, dominacja, czarnoksięstwo, determinacja i inspiracja), z których gracz może wybrać jednocześnie dwie. Wewnątrz ścieżek znajdują się konkretne runy, które dają pasywne i aktywne bonusy. Nowy system zmniejsza wpływ naszego portfela i czasu gry na możliwości na arenie. Dzięki nowym runom LoL stał się jeszcze bardziej skillowy, a przecież o to tu chodzi.

League of Legends

League of Legends

PC

Data wydania: 6 października 2009

Informacje o Grze
7.5

GRYOnline

6.5

Gracze

8.4

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

26

Hubert Sosnowski

Autor: Hubert Sosnowski

Do GRYOnline.pl dołączył w 2017 roku, jako autor tekstów o grach i filmach. Do 2023 roku szef działu filmowego i portalu Filmomaniak.pl. Pisania artykułów uczył się, pracując dla portalu Dzika Banda. Jego teksty publikowano na kawerna.pl, film.onet.pl, zwierciadlo.pl oraz w polskim Playboyu. Opublikował opowiadania w miesięczniku Science Fiction Fantasy i Horror oraz pierwszym tomie Antologii Wolsung. Żyje „kinem środka” i mięsistą rozrywką, ale nie pogardzi ani eksperymentami, ani Szybkimi i wściekłymi. W grach szuka przede wszystkim dobrej historii. Uwielbia Baldur's Gate 2, ale na widok Unreal Tournament, Dooma, czy dobrych wyścigów budzi się w nim dziecko. Rozmiłowany w szopach i thrash-metalu. Od 2012 roku gra i tworzy larpy, zarówno w ramach Białostockiego Klubu Larpowego Żywia, jak i komercyjne przedsięwzięcia w stylu Witcher School.

Grasz jeszcze w League of Legends?

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl