Listopad 2014 roku – nowe Summoner’s Rift. Punkty zwrotne w historii LoL-a

Hubert Sosnowski

Listopad 2014 roku – nowe Summoner’s Rift

Summoner’s Rift od zawsze jest rdzeniem gry. Po drodze pojawiły się nowe tryby i mapy – Dominion w 2011 roku czy All Random All Mid i Twisted Treeline w 2012, ale to niewiele zmieniło. Podstawowa arena z czasem zaczęła jednak wyglądać jak relikt z epoki, gdy programiści odkrywali potencjał PlayStation 2. I choć wielu z nas było przywiązanych do tych kanciastych drzewek, potworków oraz alejek – grę trzeba było dostosować do nowych standardów. W maju 2012 roku plansza doczekała się poprawek graficznych i technicznych. W 2014 roku zadebiutowało całkiem nowe Summoner’s Rift, nie tylko ładniejsze, ale też z całą masą zmian w mechanice.

Od tego momentu arena mniej przypominała mapkę ze starego, dobrego Warcrafta – postawiono na jeszcze bardziej odrealnione barwy i bryły niczym z wyobraźni Joego Madureiry. Pojawiły się nowe sklepy, elementy interfejsu, muzyka, a także zmiany, modyfikujące mechanikę gry, zwłaszcza w dżungli, która została kompletnie przebudowana.

Co więcej, smite – zaklęcie przywoływacza dla junglerów przeznaczone do ranienia potworów – mogło teraz być używane także na czempionach przeciwników. Zabijanie smoków dawało niewielkie, ale istotne premie dla całej drużyny. Przebudowa Summoner’s Rift oznaczała też, że zniknęły golemy, wilki, upiory, a pojawiły się krugi, murki czy raptory. Znaczenia nabrała także kolejność, w jakiej zabijaliśmy poszczególne potwory.

Całość była początkiem nowej, bardziej dynamicznej i agresywnej metody „junglowania”, która rozwija się do dziś. Nie wszystkim graczom to odpowiada, ale na pewno sprzyja widowiskowości i intensywności rozgrywek.

W sezonie 10 planowana jest kolejna duża zmiana wyglądu Summoner’s Rift.

League of Legends

League of Legends

PC

Data wydania: 6 października 2009

Informacje o Grze
7.5

GRYOnline

6.5

Gracze

8.4

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

26

Hubert Sosnowski

Autor: Hubert Sosnowski

Do GRYOnline.pl dołączył w 2017 roku, jako autor tekstów o grach i filmach. Do 2023 roku szef działu filmowego i portalu Filmomaniak.pl. Pisania artykułów uczył się, pracując dla portalu Dzika Banda. Jego teksty publikowano na kawerna.pl, film.onet.pl, zwierciadlo.pl oraz w polskim Playboyu. Opublikował opowiadania w miesięczniku Science Fiction Fantasy i Horror oraz pierwszym tomie Antologii Wolsung. Żyje „kinem środka” i mięsistą rozrywką, ale nie pogardzi ani eksperymentami, ani Szybkimi i wściekłymi. W grach szuka przede wszystkim dobrej historii. Uwielbia Baldur's Gate 2, ale na widok Unreal Tournament, Dooma, czy dobrych wyścigów budzi się w nim dziecko. Rozmiłowany w szopach i thrash-metalu. Od 2012 roku gra i tworzy larpy, zarówno w ramach Białostockiego Klubu Larpowego Żywia, jak i komercyjne przedsięwzięcia w stylu Witcher School.

Grasz jeszcze w League of Legends?

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl