Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 13 stycznia 2019, 11:30

Gry MMO 2019 roku, na które warto czekać

Czego możemy spodziewać się po sieciowych grach w 2019 roku? Jak się okazuje, gatunek MMO, który wydaje się mieć najlepsze czasy za sobą, wcale nie składa broni. W tym roku powinniśmy dostać aż kilkanaście mocnych propozycji.

Spis treści

Mad World

  1. Producent: Jandisoft
  2. Wydawca: Jandisoft
  3. Model płatności: free-to-play

Koreańskie studio Jandisoft, założone przez twórców szalenie popularnego w Polsce Metina2, postanowiło wykorzystać stare doświadczenia i zadebiutować sieciową grą RPG. Będzie to dwuwymiarowe MMORPG, które uruchomimy z poziomu przeglądarki internetowej na urządzeniach mobilnych lub dzięki samodzielnemu klientowi na PC. Do tego wszystkiego dojdzie rzut izometryczny, nietypowa szata graficzna oraz postapokaliptyczny świat fantasy.

Mad Worlda trudno traktować poważnie. Gra już na pierwszy rzut oka wygląda, jakby była jedynie ciekawostką. Niemniej tytuł zaskakuje objętością. W zasadzie deweloperzy nie potrafili się zdecydować, czym ma być ich dzieło, więc wpakowali doń wszystkiego po trochu. Z jednej strony pozycja ta oferuje bogatą zawartość dla zwolenników PvE z hack’n’slashowym charakterem. Z drugiej mamy dostać kilka wariacji na temat PvP – areny, battlegroundy, a nawet zabawę w stylu MOBA.

Tytuł stawia również na bezklasowy rozwój bohatera. Sami wskażemy interesujące nas umiejętności, tworząc unikatowego herosa. Mad World ma zaproponować sporo opcji rozwoju postaci poprzez przydzielanie odpowiednich punktów statystyk oraz dobieranie konkretnego ekwipunku, który może wpłynąć na działanie zdolności.

Produkcja ta stawia na globalną dostępność. Silnik graficzny działa w środowisku HTML5, co pozwoli na uruchomienie tego tytułu dosłownie wszędzie. Deweloperzy zadeklarowali, że ich celem było sprawienie, aby gra była zawsze z nami. Niezależnie, czy aktualnie siedzimy w domu, czy jesteśmy w podróży.

Crowfall

  1. Producent: ArtCraft Entertainment
  2. Wydawca: Travian Games
  3. Model płatności: buy-to-play, czyli gry, za które (w teorii) płacimy tylko raz

O samym procesie produkcji Crowfalla można by napisać spory esej. W końcu tytuł ten miał zadebiutować jeszcze w roku 2016. Deweloperzy uznali jednak, że ich dzieło nie jest gotowe. To teoretycznie dobra postawa, ale w jej efekcie całość procesu mocno się przedłuża, a sama koncepcja Crowfalla zmienia się jak w kalejdoskopie.

Po drodze wiele systemów rozgrywki autorzy przebudowywali od zera, a premiera była kilka razy przesuwana. Wszystko wskazuje jednak na to, że Crowfalla ujrzymy ostatecznie w 2019 roku. Miejmy przy tym nadzieję, że warto było tyle czekać.

Grę podzielono na dwie części – w jednej jesteśmy astralnym bytem rozbudowującym niebiańskie królestwo naszej frakcji lub gildii, w drugiej eksplorujemy nieznane światy. Bohaterowie, jakimi przyjdzie nam pokierować, będą rodzajem wasali, których wykorzystamy do własnych potrzeb. Wcielając się w herosa, w zależności od wybranej krainy będziemy mieć inne cele do spełnienia. Wszystko to zaś przysłuży się rozwojowi astralnego królestwa.

Same światy zaś mają być całkowicie odmienne, i to nie tylko pod względem wyglądu. Scenariusze fabularne zaprezentują różne istoty żyjące w Crowfallu, na których losy będziemy mieć wpływ. Gracz sam zdecyduje, czy interesuje go podbój militarny, zabawa w politykę, czy ekonomiczna dominacja w okolicy. Dostępnych będzie wiele opcji – od organizowania karawan i uprawy roli, przez budowanie zamków, nie mówiąc już o ich obleganiu i potężnych bitwach PvP.

Patryk Manelski

Patryk Manelski

Chciał być informatykiem, potem policjantem, a skończyło się na „dziennikarzeniu” na UŚ. Tam odkrył, że można połączyć pasję do grania z pisaniem. Następnie bytował w kilku redakcjach, próbując przekonać wszystkich, że gry MMO są najlepsze na świecie. Tak trafił do działu publicystyki na GOL-u, gdzie niestrudzenie kontynuuje swoją misję – bez większych sukcesów. W przerwach od walenia z axa hoduje cyfrowe pomidory, bawiąc się w wirtualnego farmera. Nie mając własnego ogródka, zadowala się opieką nad drzewkiem bonsai. Kręci go też jazda na rowerze, zaś czytać lubi mangę i fantastykę. A co najważniejsze, pochodzi z Sosnowca, gdzie zresztą mieszka i z czego jest dumny!

więcej

TWOIM ZDANIEM

World of Warcraft wciąż jest królem MMORPG?

Tak
61,4%
Nie
38,6%
Zobacz inne ankiety
Najciekawsze gry MMORPG, w które zagramy w 2019 roku lub później
Najciekawsze gry MMORPG, w które zagramy w 2019 roku lub później

Gatunek ten od kilku lat trwa w stagnacji, ale nie znaczy to, że nie ma dla niego nadziei. Przed Wami zestawienie gier, które mogą tchnąć w MMORPG trochę świeżości. Zakładając oczywiście, że wszystkie te projekty kiedyś zostaną zrealizowane.

Czy gry MMORPG nie mają już nic do zaoferowania?
Czy gry MMORPG nie mają już nic do zaoferowania?

Mamy rok 2017, a niegdyś popularny gatunek zaczyna przypominać RTS-y. Od dobrych kilku lat nie dostajemy dużych produkcji. Te zaś, które się pojawią, są średniej jakości. W dodatku nadal króluje World of Warcraft...