Gra przestała działać: 22 listopada 2022
Sieciowa gra RPG z elementami strategicznymi, za której powstanie odpowiada założone przez doświadczonych deweloperów studio ArtCraft. W grze Crowfall: Throne War wcielamy się w postać wykreowanego przez siebie bohatera, który bierze udział w pojedynczych kampaniach, rozgrywanych w specjalnych światach.
Gracze
Crowfall: Throne War to to sieciowa gra RPG z licznymi elementami strategicznymi. Gracz, wcielając się w stworzonego bohatera, bierze udział w pojedynczych kampaniach rozgrywanych w specjalnych światach. Każdy z nich po krótkim czasie ulega nieodwracalnemu zniszczeniu, zaś herosi zmuszeni są szukać chwały oraz niezbędnych surowców w kolejnych uniwersach. Projekt został sfinansowany w dużej mierze dzięki kampanii na Kickstarterze, zaś za samą produkcję odpowiada studio ArtCraft, założone przez J. Todda Colemana (dyrektora kreatywnego Shadowbane, Wizard101 i Pirate101) oraz Gordona Waltona (producenta wykonawczego gier Ultima Online, Star Wars Galaxies, a także Star Wars: the Old Republic).
Na początku rozgrywki gracz tworzy swojego awatara – wybiera jedną spośród kilku dostępnych ras, jednak nie decyduje o przynależności klasowej, a tylko o o początkowych umiejętnościach. Te można w późniejszym czasie swobodnie rozwijać lub zmieniać, dzięki czemu mamy pełną dowolność w kreowaniu czempiona. Istotną decyzją podejmowaną na tym etapie jest także wybór frakcji – dwanaście dostępnych grup dzieli się na trzy główne kategorie, spośród których każda mocno różni się od siebie wyznaczonymi celami. Frakcja Chaosu dąży do rozbicia panujących zasad, przedstawiciele Porządku pragną zachować w spokoju i dobrobycie wszystkie istniejące światy, zaś agenci Balansu, pilnują tego, aby nie zachwiano równowagi sił we wszechświecie. Jak w każdym świecie fantasy, tak i tutaj toczą one ze sobą nieustającą wojnę.
Tym, co wyróżnia Crowfall na tle pozostałych gier tego typu, jest podejście do światów, w których walczymy o dominację. Każdy z nich traktowany jest jako osobny serwer, stanowiący jednocześnie podstawę dla specjalnej kampanii. Rozgrywka w ich przypadku trwa od jednego do trzech miesięcy, po czym cały świat ulega kompletnej destrukcji. W tym czasie wszyscy, którzy znaleźli się w danym uniwersum, walczą ze sobą na kilku płaszczyznach o niezbędne surowce oraz lepszy ekwipunek – im dłużej trwa kampania, tym o nie trudniej, tak więc w interesie wszystkich obecnych jest jak najszybsze osiągnięcie sukcesów. Po zniszczeniu świata gracz wybiera kolejną kampanię, w której również rywalizuje z innymi, może się jednak okazać, że panujące tam zasady są całkowicie inne od tego, co widział chwilę wcześniej. Przykładowo - czary mogą zadawać znacznie mniej obrażeń bądź pewne grupy potworów okażą się odporne na konkretny typ obrażeń.
Zbierane surowce oraz materiały są następnie wykorzystywane w specjalnych sferach określanych jako Wieczne Królestwa. Każdy z graczy dysponuje własną, niezniszczalna domeną, którą może w dowolny sposób zarządzać i z czasem rozbudowywać. Jeżeli okaże się sprawnym panującym, może się zdarzyć, że do władanego przez niego świata zaczną ściągać inni gracze - ci muszą jednak postępować wedle narzuconych przez króla zasad. Wysokość podatków czy dopuszczalne obszary handlu to tylko przykładowe dziedziny, nad którymi jako właściciel danego królestwa mamy kontrolę. Ciekawym aspektem jest to, że wraz z rozrostem podległych nam terenów, możemy zacząć przypisywać poszczególne rejony innym osobom – mianując zarządców, pomocników i całą resztę, tworzymy swoisty dwór, który może się jednak w każdej chwili od nas odwrócić. Crowfall na strategię stawia nie tylko w przypadku zarządzania swoją domeną, ale także i podczas walki. Zaimplementowany system skupia się głównie na celowaniu oraz unikaniu ciosów przeciwnika, co wymusza niezwykle dużo ruchu nawet podczas najprostszych potyczek.
Gra cechuje się także niezłą oprawą graficzną i nie odbiega jakością od większości produkcji MMORPG w wersji na PC. Aby tytuł bez problemów działał także na mniej wydanych komputerach, postawiono jednak na stosunkowo prostą, komiksową grafikę. Nie zmienia to faktu, że całość prezentuje się bardzo estetycznie, a nieustannie zmieniające się pory roku w poszczególnych światach dodatkowo oddziałują na korzyść Crowfall.
Autor opisu gry: Kamil Zwijacz
Platformy:
PC Windows 6 lipca 2021 22 listopada 2022 (EOL)
Ograniczenia wiekowe: 12+
Gry podobne:
29 czerwca 2021
Pogoda daje się we znaki, ale tego samego nie można powiedzieć o lipcowych premierach. Oficjalnie bowiem rozpoczynamy sezon ogórkowy! Na szczęście nie oznacza to że w tym miesiącu nie debiutuje kompletnie nic ciekawego.
15 listopada 2020
Rok 2020 nie był zbyt owocny dla tego gatunku, ale być może przyszłe miesiące okażą się o wiele bardziej udane. W końcu nie można przesuwać premier w nieskończoność, prawda?
17 września 2019
MMORPG jeszcze nie umarły i wbrew wszelakim opiniom trzymają się całkiem nieźle. Przyglądamy się, jakie nowe produkcje powinniśmy otrzymać w okolicach 2020-2021 roku.
13 stycznia 2019
Czego możemy spodziewać się po sieciowych grach w 2019 roku? Jak się okazuje, gatunek MMO, który wydaje się mieć najlepsze czasy za sobą, wcale nie składa broni. W tym roku powinniśmy dostać aż kilkanaście mocnych propozycji.
16 września 2018
Gatunek ten od kilku lat trwa w stagnacji, ale nie znaczy to, że nie ma dla niego nadziei. Przed Wami zestawienie gier, które mogą tchnąć w MMORPG trochę świeżości. Zakładając oczywiście, że wszystkie te projekty kiedyś zostaną zrealizowane.
Witamy w kolejnej odsłonie Sieciowych Wieści, w której piszemy m.in. o innowacyjnym systemie zbierania surowców w Crowfall, aktualizacji 1.4 w LawBreakers, synchronizacji Magic: The Gathering Arena z rzeczywistą wersją tej karcianki, debiucie nordyckiego survivalu Valnir Rok w Steam Early Access, odrodzeniu Dragon's Prophet oraz o zamknięciu serwerów gry Zombies, Monsters, Robots. Zapraszamy!
gry
Łukasz Mitka
29 września 2017
Dziś piszemy o rozpoczęciu drugiego sezonu w For Honor (Shadow and Might), możliwości stworzenia własnej postaci w Sonic Forces i o graficznej przemianie gry MMORPG Crowfall, która została ufundowana na Kickstarterze w 2015 roku. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
gry
Krzysztof Mysiak
17 maja 2017
Wczoraj zakończyła się zbiórka pieniędzy na Crowfall - MMORPG od debiutującego studia ArtCraft. Zebrana suma dwukrotnie przekroczyła kwotę minimalną wymaganą do rozpoczęcia prac nad grą i pozwoliła na osiągnięcie wszystkich celów dodatkowych.
gry
Jakub Błażewicz
27 marca 2015
Minęły raptem cztery dni, a Crowfall – oryginalne MMORPG od studia ArtCraft Entertainment – osiągnęło cel minimalny w zbiórce pieniędzy na Kickstarterze. Jest to niezłe osiągnięcie, biorąc pod uwagę, że mowa tu o kwocie 800 tysięcy dolarów. Przy tej okazji twórcy ujawnili dodatkowe progi, których przekroczenie wzbogaci grę pod względem grafiki i mechaniki rozgrywki.
gry
Krzysztof Mysiak
27 lutego 2015
W serwisie Kickstarter rozpoczęła się kolejna zbiórka pieniędzy, na którą tym razem powinni zwrócić uwagę miłośnicy gier MMORPG. Studio ArtCraft Entertainment zamierza bowiem stworzyć produkcję z niezliczoną ilością zniszczalnych światów na których toczyć będzie się odwieczna wojna bogów.
gry
Kamil Zwijacz
24 lutego 2015
Wymagania sprzętowe gry Crowfall:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Dual Core i5 3.0 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 660 lub lepsza, 7 GB HDD, Windows 7 64-bit.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Dual Core i5 3.5 GHz, 16 GB RAM, karta grafiki 4 GB GeForce GTX 970 lub lepsza, 7 GB SSD, Windows 10 64-bit.
Średnie Oceny:
Średnia z 8 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
-eca- Konsul
Ale Super Gra, Premiera Tygodnia - już kupuje...
TBH - Czysty badziew a nie RPG, może na androida za free , w poczekalni u lekarza.
oPAINo Legionista
Kurczę, wygląda średnio, ale ta gra chyba będzie miała to coś w sobie, że będzie chciało się w nią grać :)
Siral Centurion
Zapowiada się ciekawie, niestety albo będzie free to play z mikrotransakcjami dającymi dużą przewagę, albo b2p/p2p z pustymi serwerami.
metaxd Junior
Tylko czekać, czuję że gdy wyjdzie już oficjalnie, nie będę miał życia xd
Nitro2050 Generał
Zobaczmy jak to będzie gra fajnie lub nie :)