Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 27 lutego 2015, 18:15

Crowfall – MMORPG ze zmiennymi światami ufundowane w cztery dni

Minęły raptem cztery dni, a Crowfall – oryginalne MMORPG od studia ArtCraft Entertainment – osiągnęło cel minimalny w zbiórce pieniędzy na Kickstarterze. Jest to niezłe osiągnięcie, biorąc pod uwagę, że mowa tu o kwocie 800 tysięcy dolarów. Przy tej okazji twórcy ujawnili dodatkowe progi, których przekroczenie wzbogaci grę pod względem grafiki i mechaniki rozgrywki.

Co takiego nietuzinkowego jest w Crowfall? Chodzi o zbudowane z wokseli, zróżnicowane i losowo generowane światy, które na dodatek będą podlegały nie tylko destrukcji, ale też okresowym przemianom, związanym z cyklem pór roku. Dzięki temu zabawa będzie regularnie odświeżana, co kilka miesięcy kusząc nowymi lokacjami, misjami, zasadami etc.

Jeśli sądziliście, że zebranie przez Shadowrun: Hong Kong 1,2 miliona dolarów w miesiąc jest imponującym crowdfundingowym osiągnięciem, to co powiecie na 800 tysięcy USD w niecałe cztery dni? Takim właśnie rezultatem może pochwalić się nietuzinkowe MMORPG pod tytułem Crowfall. Debiutanckie dzieło studia ArtCraft Entertainment zaledwie we wtorek trafiło na Kickstartera, a dziś przekroczyło swój próg minimalny (ustalony na poziomie właśnie tych 800 tysięcy dolarów). Zbiórka potrwa jeszcze 26 dni, więc ów wynik bez wątpienia ulegnie jeszcze znacznej poprawie. Przeczuwając, że ich projekt okaże się dużym sukcesem, twórcy już wczoraj przedstawili pierwsze cele dodatkowe, które zrealizują za „nadprogramowe” pieniądze od darczyńców.

Przykładowe modele postaci w Crowfall – przedstawiciele klas Confessor i Frostweaver. - Crowfall – MMORPG ze zmiennymi światami ufundowane w cztery dni - wiadomość - 2015-02-27
Przykładowe modele postaci w Crowfall – przedstawiciele klas Confessor i Frostweaver.

Dobiwszy do magicznego miliona dolarów, twórcy zatrudnią grafika specjalizującego się w efektach, co poskutkuje przede wszystkim opracowaniem fajniej wyglądających czarów. W ten sposób człowiek, który do tej pory zajmował się tym zagadnieniem, będzie mógł skupić się na swojej robocie, czyli na kreowaniu ładniejszych i bardziej zróżnicowanych modeli postaci (np. dostaniemy do dyspozycji żeńskiego centaura o klasie Legionnaire).

Z kolei po osiągnięciu 1,3 miliona dolarów, rozgrywka zostanie wzbogacona o wierzchowce i wozy, które posłużą nam nie tylko do przyspieszenia podróży. Jako że jednym z istotnych elementów zabawy będzie gromadzenie surowców i regularne dostarczanie ich do swojej twierdzy (w stałym Eternal Kingdom), wspomniane udogodnienia wykorzystamy też w transporcie dóbr, na przykład tworząc karawany.

Krzysztof Mysiak

Krzysztof Mysiak

Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.

więcej