WUCHANG: Fallen Feathers – soulslike z Azji. Gry lipca 2025. Nostalgiczny miesiąc

WUCHANG: Fallen Feathers – soulslike z Azji

Data premiery: 24 lipca 2025

INFORMACJE

  1. Gatunek: RPG
  2. Platformy: PC, PS5, XSX
  3. Przybliżona cena: ok. 169 zł (PC), ok. 219 zł (PS5, XSX)

Zapowiada się widowiskowo

WUCHANG: Fallen Feathers to przygodowa gra akcji z duszą soulslike’a, ale ponoć z własnym charakterem. Wcielimy się w Bai Wuchang, tajemniczą wojowniczkę, która cierpi na amnezję, a do tego została przeklęta. Całość dzieje się w alternatywnych Chinach pod koniec dynastii Ming, gdzie klimat jest gęsty jak mgła w górskiej świątyni. Przemierzymy ponure, zapomniane miejsca, walcząc z upiornymi stworami i potężnymi bossami.

Podobno to soulslike, ale czy aby na pewno?

W WUCHANG: Fallen Feathers dostaniemy różne typy broni, zaklęcia inspirowane mitologią i system, który nagradza perfekcyjne uniki. Jest też ciekawy motyw: jeśli będziemy zbyt często ginąć albo zabijemy zbyt wielu wrogów w krótkim czasie, obudzi się w nas wewnętrzny demon. Gra ma też nieliniową fabułę, wybory moralne i ciężki, ale piękny klimat, który może przypaść do gustu fanom Sekiro czy Bloodborne’a. Tak przynajmniej twierdzą niektórzy, ale ile w tym prawdy?

  1. Więcej o grze WUCHANG: Fallen Feathers

Komentuje Hubert „hexx0” Śledziewski

„Na papierze” Wuchang: Fallen Feathers wydaje się mieć wszystko, co powinien oferować dobry soulslike, na czele z efektownym systemem walki i mrocznym klimatem. Mam jednak wrażenie, że grze bliżej będzie to slashera z elementami soulslike’a niż do „klona Dark Souls” z krwi i kości. Choć lubię oba te gatunki, tym bardziej się cieszę, że tytuł zadebiutuje w Game Passie i będę mógł sprawdzić, czy starcia faktycznie mi „siedzą”. Na tym bowiem moje obawy się nie kończą – martwię się m.in. także o fabułę – i będę szczerze zdziwiony, jeśli produkcja studia Leenzee osiągnie sukces na miarę podobnej pod wieloma względami gry Black Myth: Wukong. Dobrze, że przynajmniej cena jest niższa... choć po premierze i tak może się okazać za wysoka (obym się mylił).

Patryk Manelski

Autor: Patryk Manelski

Chciał być informatykiem, potem policjantem, a skończyło się na „dziennikarzeniu” na UŚ. Tam odkrył, że można połączyć pasję do grania z pisaniem. Następnie bytował w kilku redakcjach, próbując przekonać wszystkich, że gry MMO są najlepsze na świecie. Tak trafił do działu publicystyki na GOL-u, gdzie niestrudzenie kontynuuje swoją misję – bez większych sukcesów. W przerwach od walenia z axa hoduje cyfrowe pomidory, bawiąc się w wirtualnego farmera. Nie mając własnego ogródka, zadowala się opieką nad drzewkiem bonsai. Kręci go też jazda na rowerze, zaś czytać lubi mangę i fantastykę. A co najważniejsze, pochodzi z Sosnowca, gdzie zresztą mieszka i z czego jest dumny!

Która lipcowa premiera zapowiada się najlepiej?

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl