Monster Hunter: World. Z jakimi grami spędzamy najwięcej czasu?

Daniel Stroński

Monster Hunter: World

  1. Data premiery: 9 sierpnia 2018
  2. Średni czas użytkownika Steama w grze: ponad 70 godzin
  3. Rozgrywka przez sieć: tak
  4. Wsparcie dla modów: tak

Seria Monster Hunter zawsze była kierowana do hardcore’owców, którzy potrafili spędzać w niej setki godzin na grindzie i półgodzinnych starciach z potworami. Nic zresztą dziwnego, w końcu trzeba znaleźć czas na naukę rozmaitych stylów walki, szukanie słabych punktów bestii czy samo przygotowywanie się do pojedynku. Na szczęście „MonHun” postanowił opuścić swoją niszę i spróbować trafić do szerszego grona odbiorców wraz z zeszłorocznym odsłoną World.

Twórcy ostatniego Monster Huntera postarali się, by gra była bardziej przystępna dla gracza nieobeznanego z tym cyklem, utrzymując przy tym wysoki poziom złożoności i trudności rozgrywki. Osiągnięty efekt jest znakomity. Gracze chętnie interesują się pięknym i dzikim światem, po czym spędzają w nim całe weekendy, bo „trochę się zapomnieli”. A potem szybka rundka z rana, równie szybkie L4... Co te gry robią z człowiekiem? Dodajmy, że Monster Hunter World zapewnił Capcomowi prawdziwy sukces. Gra sprzedała się w 12 milionach egzemplarzy – według oficjalnych danych to najlepszy wynik w historii firmy.

Total War: Rome II

  1. Data premiery: 3 września 2013
  2. Średni czas użytkownika Steama w grze: niemal 70 godzin
  3. Rozgrywka przez sieć: tak
  4. Wsparcie dla modów: tak

Total War: Rome II miało być największą, najlepszą i najbardziej rozbudowaną odsłoną serii Total War. Żądni strategicznego podejścia i rozmachu gracze niestety nie od razu poczuli spełnienie. Zaraz po premierze Rome II odstraszał masą błędów – od problemów z instalacją, przez liczne bugi i crashe, po głupiejącą sztuczną inteligencję. Aż dziw bierze, że zdecydowano się wypuścić takiego potworka. Jeszcze bardziej dziwi jednak fakt, iż gra ostatecznie potrafiła wciągnąć graczy na dziesiątki godzin. Zgodnie z danymi ze SteamSpy to właśnie ta część serii utrzymywała nas przy sobie najdłużej, przynajmniej w uśrednieniu.

Jak jednak wiadomo, nie od razu Rzym spatchowano, i to właśnie kolejne łatki, które wypuszczano w ciągu wielu kolejnych miesięcy, uratowały grę. Może to te wytrwałe próby naprawiania tytułu tak bardzo spodobały się graczom? A może fani serii są przyzwyczajeni do problemów i po prostu je akceptują? Tak czy inaczej – ogrom zawartości (zarówno oficjalnych dodatków, jak i modów) oraz tryb wieloosobowy wciąż przyciągają do tej wyjątkowej pozycji.

Grand Theft Auto V

Grand Theft Auto V

PC PlayStation Xbox

Data wydania: 17 września 2013

Informacje o Grze
8.9

GRYOnline

8.7

Gracze

8.7

Steam

9.2

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

190

Zdarzyło Ci się kiedyś grać w jedną grę dłużej niż 1000 godzin?

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl