Pathfinder: Wrath of the Righteous. Gry 2021, przez które stracicie 100 godzin życia

Marek Jura

Pathfinder: Wrath of the Righteous

  1. Średnia liczba spędzonych w grze godzin po ukończeniu wszystkich wyzwań i questów (wg HowLongToBeat): 128
  2. Gatunek: RPG

Więcej, lepiej, dłużej – to chyba najkrótsza recenzja nowego Pathfindera. O ile oczywiście nie jest Wam obca część pierwsza. A jeśli jednak jest – cóż, moda na klasyczne RPG nie sprawiła wcale, że branża sięgnęła po te mechaniki, które faktycznie powinniśmy klasycznymi nazywać. Nawet w Pillars of Eternity, Wastelandzie 3 czy Tyranny rozwój postaci jest mocno uproszczony względem systemów papierowych, takich jak Numenera, Warhammer, D&D czy właśnie Pathfinder.

Owlcat Games nie poszło na skróty, oferując niemal wszystkie możliwości papierowego RPG i jak najwierniej przenosząc jego zasady do gry wideo. Sprawia to, że całe godziny zajmuje samo rozeznanie się w systemie rozwoju, zwłaszcza gdy macie jakiekolwiek trudności z bardziej specjalistycznym słownictwem w języku angielskim – polska wersja najprawdopodobniej nigdy nie ujrzy światła dziennego (choć wydawca dał na to kilka miesięcy temu fanom znad Wisły iskierkę nadziei).

Mocniej angażuje sam główny wątek fabularny – choć dłuższy, nie pozwala oderwać się od zabawy i tym samym znudzić. Jeżeli dodamy do tego nieograniczone możliwości tworzenia nie tylko jednej postaci i trudny, ale niesamowicie satysfakcjonujący system walki, może się okazać, że to Owlcat Games stworzyło najlepsze RPG roku, które nie jest reedycją.

  1. Więcej o grze Pathfinder: Wrath of the Righteous

PATHFINDER: KINGMAKER

Podobnie długo gracze mogli się bawić w Pathfinderze: Kingmakerze. Już samo tworzenie postaci na oldskulowych zasadach (przy tym nie tylko protagonisty, ale i każdego z towarzyszy) zajmowało niemal godzinę. Kiedy zaś trzeba było wyruszyć w jedną misję, po drodze należało spędzić tak ze trzy dni czasu rzeczywistego na wykonywaniu jakichś mniej istotnych questów pobocznych. I ja naprawdę nie przesadzam. Niestety, pod koniec gry zaczęło się robić trochę nudno, szczególnie zważywszy na fakt, że aplikacji zdarzało się crashować. Druga część wydaje się pod tym względem o niebo lepiej dopracowana.

Diablo II: Resurrected

Diablo II: Resurrected

PC PlayStation Xbox Nintendo

Data wydania: 23 września 2021

Informacje o Grze
8.1

GRYOnline

7.9

Gracze

8.0

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

31

Marek Jura

Autor: Marek Jura

W 2016 ukończył filologię na UAM-ie. Od tamtej pory recenzuje dla GRYOnline.pl prozę, poezję, filmy, seriale oraz gry wideo. Pierwsze kroki w branży dziennikarskiej stawiał zaś jako newsman w lokalnym brukowcu. Prowadził własną firmę – projektował, składał, testował i sprzedawał planszówki. Opublikował kilka opowiadań, a także przygotowuje swój debiutancki tom wierszy. Trenuje sporty walki. Feminista, weganin, fan ananasa na pizzy, kociarz, nie lubi Bethesdy i Amazona, lubi Lovecrafta, Agentów TARCZY, P:T, Beksińskiego, Hollow Knigt, performance, sztukę abstrakcyjną, mody do gier i pierogi.

Ile czasu w tygodniu kradną Ci gry?

15,6%
Prawie nic, gram sporadycznie (maksimum 4 godziny na tydzień).
25%
Tak z godzinkę dziennie (5 do 10 godzin tygodniowo).
32%
Gry to moja główna forma spędzania wolnego czasu (11 do 20 godzin).
15,6%
Nie ukrywam, jestem pasjonatem (21-35 godzin).
11,8%
Rozstaję się z grami tylko na posiłki, sen i to trzecie (36 godzin i więcej).

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl