Risk of Rain 2. Wielkie hity 2020, które stworzyły małe studia
- Czas małych gier – hity 2020 roku, które stworzyły małe studia
- Among Us
- Fall Guys: Ultimate Knockut
- Satisfactory
- Risk of Rain 2
- ULTRAKILL
- Pummel Party
- CARRION
- BPM: BULLETS PER MINUTE
- UnderMine
- Monster Train
- Spiritfarer
Risk of Rain 2

- Twórcy: Hopoo Games
- Gatunek: roguelike
- Data premiery: 11 sierpnia 2020
- Platformy: PC (a także wczesny dostęp na najpopularniejszych konsolach)
- Oceny na Steamie: 96% pozytywnych
Co to jest za gra?
W 2013 roku studio złożone z dwójki studentów wypuściło na świat swoją debiutancką produkcję w postaci Risk of Rain – roguelike’a w pikselowej oprawie graficznej. Tytuł nie stał się z miejsca ogromnym hitem, ale został przyjęty na tyle dobrze, że autorzy w końcu postanowili stworzyć jego kolejną odsłonę. Kontynuację zdecydowali się jednak wydać najpierw w formie wczesnego dostępu, aby na spokojnie zebrać feedback dotyczący wprowadzonych zmian. Te oznaczały przede wszystkim zupełnie odmienioną oprawę graficzną – Risk of Rain 2 stawia na w pełni trójwymiarową przygodę. Inne założenia pozostają jednak w większości wierne oryginałowi. Przemierzamy kolejne lokacje, walczymy z coraz mocniejszymi przeciwnikami i zbieramy nowe przedmioty oraz ulepszenia, czyniące z naszej postaci jeszcze sprawniejszą maszynę do zabijania.
Co sprawiło, że graczom spodobał się ten tytuł?
Aby Risk of Rain 2 osiągnęło sukces, nie trzeba było wiele. Już poprzednia odsłona cyklu przypadła do gustu graczom lubującym się w roguelike’ach, a zdecydowanie się na wczesny dostęp pozwoliło twórcom na pokazanie, że wprowadzone zmiany sprawią, iż gra wcale nie straci na wartości. Nieco odmieniona forma zabawy zaciekawiła nowe osoby, jednocześnie nie powodując, że dawni fani odsunęli się od tej produkcji. Częste aktualizacje wraz z wprowadzaniem usprawnień w końcu doprowadziły do oficjalnego debiutu Risk of Rain 2. I od tamtej pory (tj. od 11 sierpnia tego roku) produkcja kilkuosobowego studia cały czas cieszy się dużym zainteresowaniem.
