Lekceważenie wersji PC. Siedem grzechów głównych wydawców gier

Dariusz Matusiak

Lekceważenie wersji PC

Premiery multiplatformowych produkcji raz po raz ujawniają faworyzowanie przez devów bądź wydawców wersji konsolowych kosztem edycji na komputery PC. Te ostatnie często mają o wiele więcej błędów, a w skrajnych przypadkach działają na starszym silniku i brakuje w nich niektórych nowych funkcji czy mechanik. To w zasadzie powszechna praktyka w grach sportowych EA Sports, która dotyczy zwłaszcza popularnej w naszym kraju FIF-y.

Inni wydawcy też mają swoje za uszami, nawet pamiętając tak spektakularną klęskę, jaką zaliczyła pecetowa wersja Batmana: Arkham Knighta. Wystarczy przecież wspomnieć jeszcze gorącą premierę tegorocznego hitu Elden Ring. Świetna gra w wersji na Steamie otrzymała początkowo średnie recenzje przez swój stan techniczny. Narzekano na losowe wyłączanie się aplikacji, wadliwe zaimplementowanie systemu anti-cheat, spadki wydajności nawet na mocnych konfiguracjach i inne błędy techniczne.

Z jednej strony można zrozumieć niewątpliwie większą trudność dostosowania gry do niezliczonej ilości różnych konfiguracji, ale decydując się na wydanie jej również na PC, twórcy przecież liczą się z takim wyzwaniem. Zupełnie nieakceptowalne jest za to serwowanie pozycji uboższych, powstałych z użyciem starszej technologii, żądając przy tym pełnej ceny.

NBA też nie lubi pecetów

Nie tylko seria FIFA i inne tytuły EA Sports unikają pecetów w swoich topowych wersjach. Również firma 2K Sports pozostawia najnowsze rozwiązania dla konsol. Fani koszykówki musieli jakoś przeboleć fakt, że NBA 2K22 z zeszłego roku zostało wydane na komputery PC z rozwiązaniami wprost z XOne i PS4. Graficzne next-genowe fajerwerki były zarezerwowane dla PS5 i XSX. Podobna sytuacja miała miejsce rok wcześniej. Twórcy różnie tłumaczą swoje kontrowersyjne decyzje, jeśli w ogóle. EA Sports zasłania się np. chęcią utrzymania niskich wymagań sprzętowych.

Far Cry 6

Far Cry 6

PC PlayStation Xbox

Data wydania: 7 października 2021

Informacje o Grze
7.0

GRYOnline

6.2

Gracze

7.1

Steam

7.7

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

49

Dariusz Matusiak

Autor: Dariusz Matusiak

Absolwent Wydziału Nauk Społecznych i Dziennikarstwa. Pisanie o grach rozpoczął w 2013 roku od swojego bloga na gameplay.pl, skąd szybko trafił do działu Recenzji i Publicystki GRYOnline.pl. Czasem pisze też o filmach i technologii. Gracz od czasów świetności Amigi. Od zawsze fan wyścigów, realistycznych symulatorów i strzelanin militarnych oraz gier z wciągającą fabułą lub wyjątkowym stylem artystycznym. W wolnych chwilach uczy latać w symulatorach nowoczesnych myśliwców bojowych na prowadzonej przez siebie stronie Szkoła Latania. Poza tym wielki miłośnik urządzania swojego stanowiska w stylu „minimal desk setup”, sprzętowych nowinek i kotów.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl