Bayonetta 2 – ocalona przez Nintendo. 7 wielkich hitów, których omal nie skasowano
- 7 wielkich hitów, których omal nie skasowano
- GTA 1 – miszmasz pomysłów
- Fallout 1 – niedoszła ofiara Diablo
- Bayonetta 2 – ocalona przez Nintendo
- Battlefield 1 – I wojna światowa to nie jest temat na grę
- No Man’s Sky – oczyszczająca powódź
- Call of Duty – tryb Zombies – sprawia frajdę, więc musi zostać
Bayonetta 2 – ocalona przez Nintendo

- Data premiery: 20 września 2014
- Producent: PlatinumGames
- Gatunek: gra akcji TPP, slasher
Pierwsza odsłona widowiskowego slashera Bayonetta spotkała się z ciepłym przyjęciem graczy i zebrała bardzo dobre oceny. Wyniki sprzedaży wynoszące powyżej miliona egzemplarzy zapewne pomogły wydawcy – firmie Sega – podjąć decyzję, by wesprzeć twórców z PlatinumGames przy tworzeniu sequela. Najpierw były komunikaty o tym, jak ważna jest ta marka dla Segi i że kontynuacja z pewnością powstanie „kiedy przyjdzie właściwy czas”. Po sporadycznych przeciekach o nowej postaci prosto z armii amerykańskiej nagle jednak gruchnęła wieść o skasowaniu projektu.
Borykająca się z wieloma problemami Sega podczas restrukturyzacji „zabiła” jeszcze kilka innych tytułów, pozostawiając sobie Sonica, Total War, Football Managera i Aliens. PlatinumGames z Bayonettą 2 zostało na lodzie. Nie zamierzało jednak porzucić obiecującej marki, tylko zajęło się szukaniem innego wydawcy. Pomoc przyszła ze strony japońskiego giganta – Nintendo. Wskrzeszenie projektu miało jednak swoją cenę – zawodząc wielu fanów. Bayonetta 2 zmierzała bowiem wyłącznie na konsolę Nintendo – Wii U. Pomimo zmiany platformy i nieco innego kontrolera mechaniki rozgrywki pozostały niezmienione, a w sequelu ulepszono niemal wszystko. Wydana w 2014 roku Bayonetta 2 znokautowała inne gry, dostając wiele maksymalnych not i z miejsca stała się hitem. Wii U otrzymało mocnego system sellera, a Nintendo skrzętnie zachowało markę wyłącznie dla siebie, wydając cztery lata później wersję na Switcha.
