Dying Light 2. Oto 15 najpopularniejszych polskich gier w histori
- 15 najpopularniejszych polskich gier w historii, które... nie są Wiedźminem!
- Sniper: Ghost Warrior 3
- Earth 2140
- Two Worlds i Two Worlds 2
- House Flipper
- Frostpunk
- Outriders
- Sniper: Ghost Warrior 2
- Sniper: Ghost Warrior
- This War of Mine
- Dead Island
- Dying Light 2
- Lords of the Fallen
- Cyberpunk 2077
- Dying Light
Dying Light 2

- Gatunek: gra akcji
- Producent: Techland
- Rok wydania: 2022
- Szacowana liczba sprzedanych egzemplarzy: 5 milionów
Na kontynuacje najlepiej sprzedającej się polskiej gry (po Wiedźminie) musieliśmy czekać aż 7 lat. Przez ten czas Techland jednak nie próżnował i Dying Light 2 spełnił oczekiwania większości graczy (z wyjątkiem Włochów) oraz recenzentów, co widać po wysokich ocenach. „Dwójka” jest jeszcze większa i dłuższa niż oryginał. Bez obaw, nie ma w niej czasu na nudę. Historia jest wciągająca i pozwala dokonać wielu wyborów, które nie pozostają bez konsekwencji. Na poznanie fabuły trzeba zarezerwować kilkadziesiąt godzin, a są jeszcze przecież rozbudowane i ciekawe zadania poboczne oraz cała masa pomniejszych aktywności.
Dying Light 2 stoi mechaniką poruszania się oraz systemem walki. Korzystając z wysokiej sprawności Aidena – nowego bohatera, w którego się wcielamy, możemy dostać się praktycznie w dowolne miejsce Villedoru. Parkour jest nie tylko użyteczny, ale też świetnie zrealizowany. Ruchy są płynne i da się je łączyć w długie sekwencje rodem z Mirror’s Edge. Przyczepić nie można się również do walki bronią białą. Ta wraz z postępami w rozwoju postaci jest wzbogacana o nowe umiejętności. W dalszej fazie rozgrywki ataki mocno zyskują na widowiskowości oraz oczywiście skuteczności.
Wszystkie znaki na ziemi i niebie wskazują, że z czasem Dying Light 2 będzie piął się wyżej w rankingu najpopularniejszych polskich gier i ma nawet szansę poprawić wynik pierwszej części. Już teraz Stay Human zajmuje wysokie czwarte miejsce. Do osiągnięcia takiego poziomu wystarczył tak naprawdę niecały miesiąc od premiery. W tym okresie sprzedało się aż 5 milionów egzemplarzy, z czego 3 miliony w pierwszych trzech dniach od debiutu! Liczba ta rośnie nawet w tym momencie, a przecież na grę Techlandu nie było jeszcze jakiejś wielkiej promocji.
