Two Worlds i Two Worlds 2. Oto 15 najpopularniejszych polskich gier w histori

Karol Laska

Two Worlds i Two Worlds 2

Duchowy spadkobierca Gothica, który nie jest Risenem. - 15 najpopularniejszych polskich gier w historii, które... nie są Wiedźminem! - dokument - 2022-09-03
Duchowy spadkobierca Gothica, który nie jest Risenem.
  1. Gatunek: RPG
  2. Producent: Reality Pump
  3. Rok wydania: 2010
  4. Liczba sprzedanych egzemplarzy jedynki: 2+ miliona
  5. Liczba sprzedanych egzemplarzy jedynki: 3+ miliona

Pamiętam, jak w wieku wczesnogimnazjalnym otrzymałem w prezencie urodzinowym od moich dobrych kumpli Two Worlds II. Co prawda grywałem wtedy w wiele tytułów, ale za bardzo się na nich nie znałem. Stąd też w ogóle nie zdawałem sobie sprawy, że RPG, w które tyle pocinam, to twór z rodzimego podwórka. Zresztą z pewnością bym na to nie wpadł, bo była to produkcja sprawiająca mi wtedy tyle frajdy, co tytuły zagraniczne pokroju Gothica i Dragon Age’a. I choć z perspektywy czasu zauważam w niej wiele technicznych niedoróbek, całkowicie rozumiem, dlaczego tak dobrze się sprzedała. Było to w końcu jedno z pierwszych pełnoprawnych RPG akcji w Polsce aspirujących do ścisłej gatunkowej czołówki (umówmy się, że z sukcesem co najwyżej połowicznym).

Two Worlds II z pewnością podzieliło graczy, którzy nie do końca wiedzieli, co myśleć o niektórych aspektach gameplayu, ale już sam fakt wywołania pewnego medialnego szumu dowodzi, że tytuł ten został na świecie zauważony. I choć dane są mocno niepewne (a sięgnęliśmy do samego źródła i zapytaliśmy jednego z twórców, Mirosława Dymka), to wiemy, że do tamtego czasu udało się sprzedać ponad 2 miliony „jedynki” i ponad trzy miliony „dwójki”. Będąc jednak całkowicie szczerym, trzeba dodać, że ostatnich lat z pewnością nie można nazwać owocnymi dla tej marki i raczej mało kto o niej już pamięta, więc trudno powiedzieć, o ile ta liczba rzeczywiście wzrosła. Pewne jest tylko jedno, popremierowy skok popularności Two Worlds 2 był naprawdę czymś dużym w skali naszego kraju.

Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077

PC PlayStation Xbox Nintendo

Data wydania: 10 grudnia 2020

Informacje o Grze
8.2

GRYOnline

7.6

Gracze

8.6

Steam

7.6

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

154

Karol Laska

Autor: Karol Laska

Swoją żurnalistyczną przygodę rozpoczął na osobistym blogu, którego nazwy już nie warto przytaczać. Następnie interpretował irańskie dramaty i Jokera, pisząc dla świętej pamięci Fali Kina. Dziennikarskie kompetencje uzasadnia ukończeniem filmoznawstwa na UJ, ale pracę dyplomową napisał stricte groznawczą. W GOL-u działa od marca 2020 roku, na początku skrobał na potęgę o kinematografii, następnie wbił do newsroomu, a w pewnym momencie stał się człowiekiem od wszystkiego. Aktualnie redaguje i tworzy treści w dziale publicystyki. Od lat męczy najdziwniejsze „indyki” i ogląda arthouse’owe filmy – ubóstwia surrealizm i postmodernizm. Docenia siłę absurdu. Pewnie dlatego zdecydował się przez 2 lata biegać na B-klasowych boiskach jako sędzia piłkarski (z marnym skutkiem). Przesadnie filozofuje, więc uważajcie na jego teksty.

Czy chętniej kupujesz grę, jeśli to polska gra?

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl