Death Stranding – historia mistycznego kuriera. 12 niezłych gier, których fabuła to BEŁKOT

Jakub Mirowski

Death Stranding – historia mistycznego kuriera

W dodatku ma czelność stworzyć postać o imieniu Die Hardman i nie obsadzić w jej roli Bruce’a Willisa. - 12 niezłych gier, których fabuła to bełkot - dokument - 2021-10-28
W dodatku ma czelność stworzyć postać o imieniu Die Hardman i nie obsadzić w jej roli Bruce’a Willisa.

Zaczęliśmy od pastwienia się nad Death Stranding i pastwieniem się nad Death Stranding zakończymy. Nie zaprzeczam, że jest to produkcja na swój sposób wyjątkowa, a przemierzanie jej wspaniale zaprojektowanego świata to prawdziwie emocjonalne doświadczenie. Ale po spuszczeniu z kajdan, które ograniczały Hideo Kojimę podczas jego pracy dla Konami, i zaoferowaniu mu całkowitej kreatywnej swobody jeszcze bardziej oczywiste stało się to, co przeczuwaliśmy już wcześniej: Japończyk umie robić świetne gry, ale nie potrafi pisać dobrych scenariuszy.

Kojima, co pokazała już seria Metal Gear Solid, najwidoczniej uważa pojęcia „intrygujący” i „pogmatwany” za synonimy. Przeskakuje od jednego ciekawego, ale ledwie napoczętego pomysłu do drugiego, w efekcie tworząc grę, której nie rozumieją nie tylko gracze, ale i aktorzy, i... sam twórca. Projektant z Kraju Kwitnącej Wiśni przyznał we wrześniu, że sam nie pojmuje do końca swego dzieła, co zapewne według niego brzmi wyjątkowo enigmatycznie, ale w praktyce oznacza historię, której śledzenie jest zwyczajnie frustrujące. Tym bardziej że scenariusz Death Stranding pełen jest wywołujących ciarki zażenowania dialogów, w których postacie:

  1. niepotrzebnie coś wyjaśniają;
  2. opowiadają coś luźno związanego z ideą zjednoczenia;
  3. bredzą coś od rzeczy;
  4. wszystko powyższe razem.

Na szczęście najnowsze dzieło Kojimy ratują wszystkie inne aspekty – klimat, przepiękna oprawa audiowizualna, nowatorska koncepcja. Ale jeśli Sony ma zamiar kontynuować tę współpracę – a zakładam, że ma – to zwracam się teraz do szefostwa tej firmy już nie z prośbą, a z błaganiem: dajcie temu człowiekowi scenarzystę z prawdziwego zdarzenia.

Far Cry 5

Far Cry 5

PC PlayStation Xbox

Data wydania: 27 marca 2018

Informacje o Grze
7.5

GRYOnline

7.0

Gracze

8.1

Steam

8.2

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

199

Jakub Mirowski

Autor: Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

Jak ważna jest dla Ciebie fabuła w grach wideo?

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl