Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 5 września 2016, 10:10

Zobacz fragment pierwszej misji z Halo Wars 2

W trakcie tegorocznej edycji PAX West studio 343 Industries zaprezentowało graczom zapis rozgrywki z pierwszej misji kampanii fabularnej, jaką rozegramy w grze Halo Wars 2.

343 Industries oraz ekipa Creative Assembly nie dają odpocząć marce Halo. W trakcie tegorocznej edycji imprezy PAX West deweloperzy zaprezentowali graczom trwający niespełna dziesięć minut zapis rozgrywki z pierwszej misji kampanii fabularnej z gry Halo Wars 2. Jak możemy się przekonać, nie mamy do czynienia z żadną rewolucją — produkcja korzysta z rozwiązań stworzonych na potrzeby pierwszej odsłony cyklu, jednocześnie wprowadzając do serii powiew świeżości. Materiał pochodzi z wersji na komputery osobiste — w przypadku edycji przeznaczonej na konsolę Xbox One możemy liczyć na delikatnie zmieniony interfejs i sterowanie dostosowane do specyfiki kontrolera. Wspomniany fragment rozgrywki znajdziecie poniżej:

Wojna totalna w uniwersum Halo

Akcja Halo Wars 2 rozgrywa się niedługo po wydarzeniach opowiedzianych w Halo 5: Guardians. Po wykonaniu ostatniego zadania (co mogliśmy zobaczyć w pierwszym Halo Wars), zahibernowana załoga statku Spirit of Fire dryfowała w przestrzeni kosmicznej przez dwadzieścia osiem lat. Ekipa została wybudzona w momencie, w którym maszyna znalazła się nad skonstruowaną przez Forerunnerów Instalacją 00. Kapitan James Cutter i jego świta natrafiają tam na frakcję najemników, znanych jako The Banished, którzy zamierzają przejąć kontrolę nad instalacją — katastrofalne skutki mogłaby wtedy odczuć cała galaktyka. Grupie ocalałych nie pozostaje zatem nic innego, jak podjąć walkę z nowym przeciwnikiem.

Kampania dla pojedynczego gracza to tylko wierzchołek góry lodowej — na sprawdzenie czekają zróżnicowane warianty wieloosobowej rozgrywki.

Powyższy materiał wideo pochodzi z pierwszej misji fabularnej kampanii dla pojedynczego gracza. Jak można usłyszeć od jednego z deweloperów, etap ma na celu zaprezentowanie graczom zróżnicowanych możliwości taktycznych (dostępnych poprzez wygodne, kołowe menu) oraz jednostek, z których będą korzystać na polu bitwy. Warto jednak pamiętać, że zdolności, jakich użyjemy w walce, mają zależeć od osoby dowódcy aktualnie znajdującego się na placu boju. Po zniszczeniu bazy wroga otrzymamy możliwość skonstruowania własnego przyczółka, gdzie możemy nie tylko rekrutować nowe jednostki, lecz także ulepszać już posiadane. Sam proces budowy bazy bardzo przypomina ten, z którym mieliśmy do czynienia w pierwszej części serii - poszczególne budynki są zrzucane z powietrza, a zwarta konstrukcja pozwala na łatwiejszą obronę danego posterunku.

Action RTS nie tylko dla samotników

Twórcy określają Halo Wars 2 mianem "Action RTS" i po obejrzeniu powyższego materiału (a także przetestowaniu wersji beta) trzeba przyznać, że jest w tym stwierdzeniu sporo prawdy. Schemat rozgrywki, oparty na zasadach "kamień-papier-nożyce", sprawia wrażenie przystępnego, a sama zabawa jest szybka i niezwykle dynamiczna. Całości dopełniają oczywiście wszechobecne eksplozje i towarzyszące im efekty cząsteczkowe.

Rozgrywka w Halo Wars 2 koncentruje się na akcji — eksplozje będą nieustannie towarzyszyć naszym poczynaniom.

Warto jeszcze nadmienić, że oprócz wspominanej wielokrotnie kampanii, na graczy będą czekać zróżnicowane warianty rozgrywki wieloosobowej. Twórcy obiecują, że znajdą się tutaj tryby, które zapewnią rozgrywkę na długie godziny, a także mecze oparte na zasadach pozwalających na toczenie kilkuminutowych bitew. Deweloper wspomniał również o enigmatycznym wariancie rozgrywki, który ma "przewrócić zasady gatunku RTS-ów do góry nogami" — niestety, na konkrety przyjdzie nam jeszcze poczekać.

Halo Wars 2 zmierza na komputery osobiste oraz Xboksa One. Co ciekawe, wbrew wcześniejszym doniesieniom, nie uświadczymy tu cross-platformowego multiplayera. Premierze tego tytułu towarzyszyć będzie debiut Halo Wars: Definitive Edition, zatem gracze niezaznajomieni z poprzednią odsłoną cyklu, będą mogli prześledzić opowiedzianą w niej historię przed zabraniem się za główne danie.

Światowa data premiery gry została ustalona na 21 lutego 2017 roku.

Krystian Pieniążek

Krystian Pieniążek

Współpracę z GRYOnline.pl rozpoczął w sierpniu 2016 roku. Pomimo że Encyklopedia Gier od początku jest jego oczkiem w głowie, pojawia się również w Newsroomie, a także w dziale Publicystyki. Doświadczenie zawodowe zdobywał na łamach nieistniejącego już serwisu, w którym przepracował niemal trzy lata. Ukończył Kulturoznawstwo na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Prowadzi własną firmę, biega, uprawia kolarstwo, kocha górskie wędrówki, jest fanem nu metalu, interesuje się kosmosem, a także oczywiście gra. Najlepiej czuje się w grach akcji z otwartym światem i RPG-ach, choć nie pogardzi dobrymi wyścigami czy strzelankami.

więcej