Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 29 stycznia 2013, 19:39

autor: luckie

Znamy tytuł duchowego spadkobiercy Planescape Torment

Tworzony przez studio inXile duchowy spadkobierca Planescape Torment będzie nosił tytuł Torment: Tides of Numenera - taką informację zostawili na Facebooku twórcy gry. Wiemy też, że za soundtrack do niej będzie odpowiedzialny autor muzyki w oryginalnym Tormencie.

Nowy Torment zabierze nas do świata Numenery - Znamy tytuł duchowego spadkobiercy Planescape Torment - wiadomość - 2013-01-29
Nowy Torment zabierze nas do świata Numenery

Niedawno dowiedzieliśmy się, że duchowy następca Planescape Torment osadzony zostanie w uniwersum Numenera. Dziś już wiemy, jaką nazwę będzie nosiła gra. Studio inXile Entertainment za pośrednictwem Facebooka zdradziło pełny tytuł swojej nadchodzącej produkcji – Torment: Tides of Numenera. Zapowiedzieli również, że ścieżkę dźwiękową do gry skomponuje autor soundtracku z pierwszego Tormenta – Mark Morgan (nagrał również muzykę m.in. do dwóch pierwszych części Fallouta oraz Fallout: New Vegas). Tides of Numenera, podobnie jak swój protoplasta, spróbuje postawić ważkie pytanie: jakie znaczenie ma jedno życie?

Mark Morgan – kompozytor ścieżki dźwiekowej do Torment: Tides of Numenera
Mark Morgan – kompozytor ścieżki dźwiekowej do Torment: Tides of Numenera

Stołowa gra fabularna Numenera powstała w umyśle Monte Cooka, twórcy znakomitych systemów RPG (Dark•Matter, Arcana Unearthed, Ptolus). Projekt podbił serca i portfele hojnych ofiarodawców, którzy wielokrotnie przebili kwotę, o jaką autor poprosił na Kickstarterze. Choć uniwersum Numenery stanowi Ziemia, akcja gry zabiera nas o miliardy lat w przyszłość. Pod względem rozwoju cywilizacyjnego ludzkość zamieszkująca wówczas naszą planetę przypomina nieco średniowiecze. Z tą różnicą, że tu i ówdzie znaleźć można pozostałości poprzednich, zaawansowanych technologicznie cywilizacji, a świat fantasy przeplata się z elementami rodem z science fiction. Numenera zainspirowała ekipę inXile również pod względem systemu walki. Twórcy Torment: Tides of Numenera obiecują jednak, że walka w ich grze nie będzie kopią systemu zastosowanego w papierowej Numenerze, lecz raczej jej przemyślaną adaptacją.

Na razie nie wiadomo, kiedy można spodziewać się debiutu Torment: Tides of Numenera ani na jakich platformach tytuł będzie dostępny. Prawdopodobnie wkrótce rozpocznie się kickstarterowa zbiórka funduszy potrzebnych do zrealizowania produkcji, a wówczas dowiemy się więcej na temat gry.