Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

Planescape (marka) - newsy i ciekawostki

Baldur's Gate, Icewind Dale i inne klasyki RPG z datami premier na konsolach
Baldur's Gate, Icewind Dale i inne klasyki RPG z datami premier na konsolach

Frozen, 31 maja 2019, 22:43

Wiemy już, kiedy Planescape: Torment, Icewind Dale, Neverwinter Nights oraz seria Baldur's Gate ukażą się na konsolach. Firmy Skybound Games i Beamdog podały daty premier, ceny oraz skład poszczególnych pakietów z kultowymi grami na licencji Dungeons & Dragons.

Baldur's Gate, Icewind Dale i Planescape Torment trafią na konsole
Baldur's Gate, Icewind Dale i Planescape Torment trafią na konsole

Serek, 7 lutego 2019, 19:00

Ciekawe wieści dla wszystkich fanów klasycznych gier RPG. Firmy Skybound Games oraz Beamdog zawarły umowę wydawniczą, na podstawie której tytuły takie jak Baldur's Gate, Icewind Dale, Neverwinter Nights czy Planescape: Torment trafią na konsole obecnej generacji.

Odświeżona wersja Planescape Torment zadebiutowała na PC, Androidzie oraz iOS
Odświeżona wersja Planescape Torment zadebiutowała na PC, Androidzie oraz iOS

Jakub Mirowski, 12 kwietnia 2017, 09:26

Na rynek trafił Planescape Torment: Enhanced Edition, odświeżona wersja klasycznej gry RPG z 1999 roku. Produkcja studia Beamdog jest dostępna na PC oraz urządzeniach mobilnych z systemem operacyjnym Android lub iOS.

Nadciąga Planescape Torment: Enhanced Edition [Aktualizacja: Pecetowa wersja gry zadebiutuje w kwietniu]
Nadciąga Planescape Torment: Enhanced Edition [Aktualizacja: Pecetowa wersja gry zadebiutuje w kwietniu]

Vergil, 28 marca 2017, 18:01

Odliczanie, jakie trwało na stronie internetowej planescape.com, zdawało się wskazywać na to, że Planescape Torment doczeka się remake’u z prawdziwego zdarzenia. Wideo, jakie widnieje na oficjalnym youtube’owym kanale studia Beamdog, nie pozostawia złudzeń – Bezimienny powraca.

Nadchodzi remaster Planescape: Torment?
Nadchodzi remaster Planescape: Torment?

Adrian Werner, 25 marca 2017, 07:08

Planescape: Torment prawdopodobnie doczeka się remastera. W sieci pojawiła się bowiem strona odliczająca godziny do ujawnienia nowego projektu marki Planescape i wiemy, że zaangażowane jest w niego studio Beamdog, mające na koncie odświeżone wersje wcześniejszych produkcji bazujących na silniku Infinity Engine.

Sekrety gry Planescape: Torment
Sekrety gry Planescape: Torment

Meehow, 30 stycznia 2016, 19:14

Planescape: Torment samo w sobie jest bezsprzecznie jedną z najlepszych gier RPG, jakie ujrzały światło dzienne. W niniejszym tekście biorę pod lupę zawartość wyciętą bądź niezaimplementowaną w trakcie produkcji, a także dzielę się kilkoma ciekawostkami na temat rzeczonego tytułu. Sprawdźcie, co Was ominęło!

Czym jest cRPG?
Czym jest cRPG?

BattleAxe, 1 października 2014, 23:38

Gry z gatunku cRPG to jedne z najbardziej rozwiniętych produkcji w świecie elektronicznej rozrywki, a ich elementy można znaleźć w większości dzisiejszych gier. Czym w takim razie są cRPGi i jak należy je pojmować?

Torment: Tides of Numenera - budżet przekroczył 4,6 mln dolarów
Torment: Tides of Numenera - budżet przekroczył 4,6 mln dolarów

Meehow, 23 września 2014, 14:20

Jak wynika z informacji dostępnych na oficjalnej stronie internetowej gry Torment: Tides of Numenera, projekt posiada obecnie budżet przekraczający niemałą sumę 4,6 miliona dolarów, który nie przestaje rosnąć. Twórcy nadal wprowadzają nowe stretch-goale; najnowszy cel opiewa na kwotę 4,75 miliona dolarów i wprowadzi do gry lokację zwaną Gullet.

Torment: Tides of Numenera – historia świata i potwory
Torment: Tides of Numenera – historia świata i potwory

Meehow, 17 sierpnia 2014, 17:55

Adam Heine, główny projektant gry, w odpowiedzi na pytania fanów opowiedział nieco o świecie przedstawionym w grze, m.in. o historii oraz występujących w nim potworach.

Torment: Tides of Numenera zalicza kolejną obsuwę
Torment: Tides of Numenera zalicza kolejną obsuwę

Meehow, 13 czerwca 2014, 11:05

Torment: Tides of Numenera, gra mająca być duchowym następcą kultowego Planescape: Torment, zalicza kolejną obsuwę. Tytuł firmy inXile Entertainment ukaże się nie wcześniej niż w ostatnim kwartale przyszłego roku.

Torment: Tides of Numenera zaoferuje turowy system walki
Torment: Tides of Numenera zaoferuje turowy system walki

Adam Zechenter, 9 grudnia 2013, 11:32

Produkcja Torment: Tides of Numenera, która ma być duchowym następcą kultowego Planescape Torment, będzie miała turowy, czyli inny od oryginalnego, system walki. Głosowanie w tej sprawie wśród społeczności niemal zakończyło się remisem, a system turowy zwyciężył z minimalną przewagą.

Patrick Rothfuss na pokładzie nowego Tormenta!
Patrick Rothfuss na pokładzie nowego Tormenta!

Lans Tartare, 30 marca 2013, 12:24

Nowy Torment właśnie zyskał kolejnego członka obsady. Patrick Rothfuss, autor docenionego „Imię Wiatru”, już oficjalnie będzie pisał niektóre elementy gry. To dobra wiadomość, nie tylko dla fanów jego twórczości.

Gra w uniwersum Planescape? Właściciele marki nie mają nic przeciwko
Gra w uniwersum Planescape? Właściciele marki nie mają nic przeciwko

luckie, 12 lutego 2013, 11:05

Właściciele uniwersum Planescape, firma Wizards of the Coast, chętnie udzielą praw do marki na potrzeby stworzenia komputerowego RPG-a. Dlaczego, w takim razie, twórcy Torment: Tides of Numenera, nazywanego ideowym następcą Planescape Torment, zdecydowali się umieścić grę w świecie Numenery? Wszystkiemu winne nieporozumienie.

Flesz (30 stycznia 2013) – Epic Mickey 2, Dead Space 3, Cognition, Torment
Flesz (30 stycznia 2013) – Epic Mickey 2, Dead Space 3, Cognition, Torment

Hed, 31 stycznia 2013, 00:25

W dzisiejszym Fleszu żegnamy studio odpowiedzialne za serię Epic Mickey i mówimy o dodatkowych trybach rozgrywki w Dead Space 3.

Znamy tytuł duchowego spadkobiercy Planescape Torment
Znamy tytuł duchowego spadkobiercy Planescape Torment

luckie, 29 stycznia 2013, 19:39

Tworzony przez studio inXile duchowy spadkobierca Planescape Torment będzie nosił tytuł Torment: Tides of Numenera - taką informację zostawili na Facebooku twórcy gry. Wiemy też, że za soundtrack do niej będzie odpowiedzialny autor muzyki w oryginalnym Tormencie.

Studio inXile stworzy spadkobiercę Planescape Torment
Studio inXile stworzy spadkobiercę Planescape Torment

Adrian Werner, 21 grudnia 2012, 11:27

Krążące od kilku tygodni plotki zostały potwierdzone. Studio inXile wyprodukuje spadkobiercę gry Planescape Torment. Projektem zajmuje się Colin McComb, czyli jeden z twórców pierwowzoru.

Kolejny twórca Planescape: Torment chce powrotu gry – zarejestrowano nazwę Torment
Kolejny twórca Planescape: Torment chce powrotu gry – zarejestrowano nazwę Torment

Hed, 3 grudnia 2012, 12:19

Colin McComb, jeden z twórców Planescape Torment, przyznał, że chciałby stworzyć duchowego następcę gry. Do amerykańskiego urzędu patentowego trafił też wniosek o zarejestrowanie nazwy Torment. Czyżby szykowano kontynuację tej legendy RPG?

Studio Obsidian pracuje nad Project Eternity - cRPG w starym stylu
Studio Obsidian pracuje nad Project Eternity - cRPG w starym stylu

Olek, 14 września 2012, 21:21

Wiemy już, co szykuje ekipa studia Obsidian Entertainment. Na platformie Kickstarter ruszyła zbiórka pieniędzy potrzebnych do stworzenia gry Project Eternity. W projekt zaangażowani są m.in. Chris Avellone, Tim Cain oraz Josh Sawyer, czyli twórcy takich marek jak Baldur's Gate, Icewind Dale, Planescape Torment, Fallout i Arcanum.

Dzień przed śmiercią Bezimiennego

Cainoor, 10 września 2012, 22:58

Opowiadanko nie zostało skończone z powodu ograniczeń czasowych autora. Wiem, że takie zakończenie niczego nie wyjaśnia, nawet jest bez sensu. Jest to moje pierwsze opowiadanie, nie mam jeszcze wprawy i moje założenia, co do ram czasowych, w jakich miałem się zmieścić nie sprawdziły się w rzeczywistość :-( Jednak myślę, że takie najgorsze to ono nie jest, i bez problemu wygram tę wspaniałą gierkę, jaką jest Torment :-)

O rozbudowanych grach RPG #2.
O rozbudowanych grach RPG #2.

evilmg, 6 listopada 2011, 20:29

W zeszłym tygodniu opisałem rogalika, a w komentarzach doszliśmy do tego, że cyfrowe role playing games przeżywają kryzys porównywalny chyba tylko z tym, którego doświadczyły swego czasu przygodówki. To co wielu gatunkom, być może, wychodzi na dobre – upraszczanie rozgrywki – często zabija cRPG. Siadając do tego typu gry człowiek ma nadzieję na epicką przygodę, wielowątkową fabułę i możliwie największą swobodę. Wiele z tych elementów zagubiło się gdzieś podczas „casualizacji” branży, ale ktoś spragniony wrażeń może, na szczęście, sięgnąć jeszcze po starsze, ale nadal niesłychanie miodne tytuły. Dziś przytoczę kilka takich klasyków! Starzy wyjadacze zapewne nie znajdą tutaj nic nowego, bowiem ten tekst jest adresowany głównie dla młodszych stażem czytelników, tych dla których prawdziwym starociem może być Gothic, a przed nim nie było niczego. Co mam dla starszych? Możliwość powspominania i marudzenia na „dzisiejsze czasy”...

Planescape Torment - Cóż może zmienić naturę człowieka?
Planescape Torment - Cóż może zmienić naturę człowieka?

Karolus, 1 lutego 2011, 23:32

Planescape Torment - recenzja

Gabriela Kownacka nie żyje
Gabriela Kownacka nie żyje

Olek, 30 listopada 2010, 23:34

Popularna aktorka przegrała dziś trwającą od kilku lat walkę z nowotworem. Jako gracze zawdzięczamy niezapomniane dubbingi postaci z gier Baldur's Gate oraz Planescape Torment.

Najlepszego panie Morgan!
Najlepszego panie Morgan!

Krystian Smoszna, 22 października 2010, 15:36

Bez wątpienia najpopularniejszym Morganem na świecie jest obecnie Dexter – główny bohater kapitalnego serialu emitowanego przez amerykańską stację Showtime – ale to nie o tym charyzmatycznym mordercy będzie tutaj mowa. Dziś 49. urodziny obchodzi Mark Morgan, pochodzący ze słonecznej Kalifornii artysta, który sławę zdobył jako twórca oprawy muzycznej do dwóch pierwszych gier z serii Fallout oraz Planescape: Torment.