Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 12 lutego 2013, 11:05

autor: luckie

Gra w uniwersum Planescape? Właściciele marki nie mają nic przeciwko

Właściciele uniwersum Planescape, firma Wizards of the Coast, chętnie udzielą praw do marki na potrzeby stworzenia komputerowego RPG-a. Dlaczego, w takim razie, twórcy Torment: Tides of Numenera, nazywanego ideowym następcą Planescape Torment, zdecydowali się umieścić grę w świecie Numenery? Wszystkiemu winne nieporozumienie.

Numenera, w całym swoim pięknie - Gra w uniwersum Planescape? Właściciele marki nie mają nic przeciwko - wiadomość - 2013-02-12
Numenera, w całym swoim pięknie

Dlaczego następca Planescape Torment ma być osadzony w uniwersum fabularnej gry Numenera, a nie Planescape? Do tej pory wydawało nam się, że z przyczyn prawnych. Colin McComb, współtwórca Planescape Torment wyznał jakiś czas temu, że próba uzyskania zgody na umieszczenie kolejnej gry w świecie Planescape, zakończyła się fiaskiem. Podobny rezultat podobno osiągnął Brian Fargo, szef studia inXile Entertainment, pracującego obecnie m.in. nad Torment: Tides of Numenera.

Okazuje się jednak, że właściciele wspomnianego systemu RPG, firma Wizards of the Cost, nigdy nie mieli nic przeciwko udzieleniu praw do marki na potrzeby stworzenia komputerowego roleplaya. Zapytani o to przez serwis Eurogamer, odpowiedzieli:

Na pewno rozważylibyśmy udzielenie praw do Planescape lub którejkolwiek z naszych znakomitych marek D&D, gdyby nas o to poproszono.

Zawsze wierzyłem, że ludzkość w końcu stworzy działający miecz świetlny - Gra w uniwersum Planescape? Właściciele marki nie mają nic przeciwko - wiadomość - 2013-02-12
Zawsze wierzyłem, że ludzkość w końcu stworzy działający miecz świetlny

Colin McComb twierdzi, że rozmowy na ten temat się odbyły i podejrzewa, że doszło do nieporozumienia wewnątrz firmy. Mimo wszystko nie przejmuje się zbytnio stanowiskiem „Czarodziejów”, gdyż, jak wyjaśnia, ekipa inXile już wcześniej miała na oku uniwersum Numenery, zatem owe niejasności jedynie pomogły im podjąć decyzję. Może to i lepiej? Numenera to przecież świetne uniwersum.

Skoro Wizards of the Coast dali do zrozumienia, że chętnie udzielą praw do marki Planescape, niewykluczone, że w przyszłości jakieś studio zabierze się za bezpośrednią kontynuację Planescape Torment (z tą uwagą, że prawa do nazwy Torment zastrzega sobie inXile). Kto wie, może właśnie tym zajmie się reaktywowane jakiś czas temu Black Isle? A może legendę Planescape’a wskrzesi studio Obsidian, dla którego pracują obecnie współtwórcy pierwowzoru? Przyszłość pokaże.

Torment: Tides of Numenera to duchowy następca klasycznego cRPG-a Planescape Torment. W odróżnieniu od pierwowzoru, nowy Torment osadzony będzie w uniwersum gry fabularnej Numenera, autorstwa Monte Cooka, która odniosła ogromny sukces na Kickstarterze. Świat ten w ciekawy sposób łączy elementy science-fiction z fantasy, przenosząc graczy w odległą przyszłość, gdzie pozostałości minionych cywilizacji na każdym kroku dają o osbie znać.