Xbox 360 i ponad 76 milionów sprzedanych egzemplarzy, czyli kilka interesujących faktów z życia konsoli w roku 2012

W wielu firmach związanych z branżą elektronicznej rozrywki trwa okres podsumowań 2012 roku. Tym razem dowiedzieliśmy się jak w tym okresie radziła sobie konsola Microsoftu.

Marcin Pietruszewski

Xbox 360 ma się dobrze. - Xbox 360 i ponad 76 milionów sprzedanych egzemplarzy, czyli kilka interesujących faktów z życia konsoli w roku 2012 - wiadomość - 2013-02-12
Xbox 360 ma się dobrze.

Tradycyjnie już pierwsze miesiące nowego roku są okazją do rozliczenia wyników roku poprzedniego. Microsoft, producent konsoli Xbox 360, pochwalił się własnymi osiągnięciami. Najważniejsza informacja to sprzedaż ponad 76 milionów egzemplarzy Xboksa 360 (trzy razy więcej niż pierwszy Xbox) i 24 milionów sztuk Kinecta, dedykowanego dla konsoli czujnika ruchu.

Pozostałe liczby przedstawione w raporcie również wyglądają interesująco:

  • 46 milionów zarejestrowanych użytkowników usługi Xbox Live (15% więcej niż w poprzednim roku),
  • 18 miliardów godzin spędzonych przez graczy przy konsoli (wzrost o 10% w porównaniu z rokiem 2011),
  • 87 godzin w miesiącu – tyle czasu średnio spędza przy Xboksie 360 jeden użytkownik usługi Xbox Live Gold w Stanach Zjednoczonych,
  • 200 milionów kalorii spalonych od lipca 2012 przez osoby bawiące się grami wykorzystującymi czujnik ruchu Kinect,
  • 400% wzrostu zainteresowania materiałami rodzinnymi w usłudze Xbox Video,
  • Film Igrzyska Śmierci pobił rekord najlepszego otwarcia w historii Xbox Video,
  • 38% użytkowników Xbox Live to kobiety (zgodnie z danymi z badań Experian Simmons na wiosnę 2012),
  • U 54% osób korzystających z Xbox Live wśród domowników znajduje się przynajmniej jedno dziecko (dane z badań Experian Simmons na wiosnę 2012),
  • O 57% większe zainteresowanie aplikacjami rozrywkowymi,
  • Xbox 360 od 24 miesięcy pozostaje najlepiej sprzedającą się konsolą w Stanach Zjednoczonych.
Najważniejsze informacje związane z wynikami sprzedaży osiągniętymi w 2012 roku przez Xboksa 360. - Xbox 360 i ponad 76 milionów sprzedanych egzemplarzy, czyli kilka interesujących faktów z życia konsoli w roku 2012 - wiadomość - 2013-02-12
Najważniejsze informacje związane z wynikami sprzedaży osiągniętymi w 2012 roku przez Xboksa 360.

W tym roku mamy poznać konsole nowej generacji, w tym i nowy sprzęt od Microsoftu, mający zastąpić flagowy obecnie produkt giganta z Redmond. Spoglądając na powyższe liczby musimy przyznać, że Xbox 360 godnie żegna się z rynkiem.

  1. Dane o sprzedaży Xboksa 360 opublikowane na stronie Microsoftu
Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2013-02-13
12:59

keicaM Pretorianin

keicaM
😈

Niestety największym przegranym tej generacji jest Sony, które wtopiło ładując do konsoli: procek Cell (trudno programowalny, nastawiony na dekodowanie filmów a nie gier, drogi), napęd blue-ray (za wolny do grania - konieczność instalacji gier, drogi w produkcji, opóźnienia w produkcji na premierze), narzędzia programistyczne sony (bez porównania do tych udostępnionych przez MS), Move (brak innowacji, to tylko ulepszony pomysł z Wii), konieczność pakowania do konsoli dużych dysków twardych (przez: wolny napęd blue-ray - konieczność instalacji gier), starsza karta graficzna (PS3 mialo premierę później niż x360 a mimo tego wpakowano do niej słabszy model GPU). No i opóźnienie premiery PS3 ze wzgledu na problemy z produkcją blue-raya, procka. Wszystko to i parę innych jeszcze rzeczy sprawiło, że Sony bardzo duzo traciło kasy na każdej sprzedanej konsoli i obecnie jest w dużych kłopotach finansowych.

A co się stało z mitem nieskończonej mocy obliczeniowej procka PS3? Na kazdym kroku w reklamach i a póxniej głupie dzieci powtarzały jaki jest on wszechpotęzny, wszechmocny. Później wychodziły multiplatformowe gry to w większości przypadków grafa na PS3 nie była tak dobra jak na x360.

Komentarz: keicaM
2013-02-13
15:49

Cziczaki Legend

Cziczaki

keicam, od kiedy to napęd blu-ray ma wpływ na prędkość grania? Nie każdę grę też trzeba istalować, możesz zainstalować 10GB danych dla Gran Turismo 5 by mieć szybkie wczytywanie, możesz też grać bez instalacji i mieć dłuższy procs wczytywania.
Konieczność paowania dużych dysków twardych? Na rynku jest nawet wersja z dyskiem 12GB.

Komentarz: Cziczaki
2013-02-13
22:30

keicaM Pretorianin

keicaM
😈

@Cziczaki
"keicam, od kiedy to napęd blu-ray ma wpływ na prędkość grania?"

To twierdzisz, że szybkość odczytu danych z płyty przez napęd nie ma wpływu na szybkość ładowania się tekstur, dźwięku itp. w trakcie grania w grę bezpośrednio z płyty? Niezły smiech! Duzo gier na PS3 nalezy zainstalowac aby grać - własnie dlatego że napęd blue-ray nie jest w stanie dostarczyć plików z odpowiednią szybkością aby grac bezpośrednio z płyty (zbyt wolne transfery na magistrali). Prosty przykład to GTA na PS3 gdzie podczas grania można było z rozpędu przejechać do zamkniętej części miasta, bo dane (blokada drogi) nie zdążyły się wczytać z płyty! :D Co ty wiesz o informatyce? Niewiele.

Z drugiej strony na Xboxie nie ma praktycznie gier które wymagają instalacji (przegrania płyty na HDD) przed graniem, na PS3 jest takich gier wiele.

Tak koniecznośc pakowania dużych dysków twardych do PS3 gdyż duzo gier na PS3 wymaga instalacji przed graniem. Jest też ostatnio wersja 12GB PS3 wypuszczona tylko na rynek europejski dla najbiedniejszych luidzi, jednak ona nie nadaje się do grania (patrz konieczność instalacji gier i policz co ci się zmieści na 12GB - 2 demówki gier? a gdzie aktualizacje gier? sam taki BF3 ma chyba z 6GB aktualizacji a inne gry? :D)

Komentarz: keicaM
2013-02-14
15:16

zanonimizowany876076 Konsul

A co się stało z mitem nieskończonej mocy obliczeniowej procka PS3? Na kazdym kroku w reklamach i a póxniej głupie dzieci powtarzały jaki jest on wszechpotęzny, wszechmocny. Później wychodziły multiplatformowe gry to w większości przypadków grafa na PS3 nie była tak dobra jak na x360.
Lol a kogo to obchodzi ? Multiplatformy to w większości gnioty, siłą danej platformy są głównie ekskluzywne tytuły amen.
Multiplatformy nie różnią się od siebie drastycznie aż tak, że po odpaleniu plejki dostaje konwulsji i wyrzucam konsole przez okno - ogarnij sie. Większość gier wyglada kapke lepiej na xboxie przez łatwiejsze programowanie nań. Mam obie konsole i wiele innych oprócz, to po kilku minutach gry nie zwracam uwagi na drobne różnice zresztą co do którch trudno się odnieść bo nie sa zbyt znaczące (bo żeby to stwierdzić musiałbym dostawić obok drugi TV i grać w to samo na drugiej konsoli)
Mam obie konsole i obie mają coś do zaoferowania, natomiast faktem jest że plejka ma mocniejszy procesor, tylko deweloperka kuleje a nikt specjalnie nie będzie się meczył z playstation (taki CD Projekt dalej nie ogarnia sony po 7 latach...)
Lubie twoje wypowiedzi keicaM, ale nie raz jak coś pierdo**esz to jak o kant kuli.

Komentarz: zanonimizowany876076
2013-02-15
01:01

keicaM Pretorianin

keicaM
😈

@alphalyr

Spoko, wiem że zazwyczaj gracz nie dostrzega różnic w grafice na konsolach nawet gdy one są, gdyż skupia się na grze, a nie na liczeniu kl./s., zmienianiu tryliona opcji, instalacji jakis pierduł typu sterowniki, aktualizacje itp. żeby gra jako tako działała jak w przypadku platformy PC i jego sprzętu. Tylko pytanie o nieskończoną moc obliczeniową Cella z PS3 pozostaje otwarte. Generacja PS3 się kończy, a nie wiadomo co się z nią stało? Przecież marketingowcy zapewniali nas o nieskończonej mocy tego procka, ilez to jeszcze % jest do wykorzystania na grafikę w grach, durni newsmeni te bzdury powtarzali, gracze to łykają, a informatycy i inni używający szarych komórek wiedzą przecież doskonale, że nie ma czegoś takiego w informatyce jak "nieskończona" moc obliczeniowa, pojemność czegokolwiek w IT.

Komentarz: keicaM

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl