Ukochana klasyka RPG Planescape: Torment zaczynała jako 3 różne gry. Feargus Urquhart ujawnił szczegóły na temat jednej z nich

Twórca Planescape: Torment przybliżył nieco jeden z trzech projektów, które ostatecznie przerodziły się w kultowego RPG.

Marcin Bukowski

Ukochana klasyka RPG Planescape: Torment zaczynała jako 3 różne gry. Feargus Urquhart ujawnił szczegóły na temat jednej z nich, źródło grafiki: Beamdog.
Ukochana klasyka RPG Planescape: Torment zaczynała jako 3 różne gry. Feargus Urquhart ujawnił szczegóły na temat jednej z nich Źródło: Beamdog.

Kultowe RPG Planescape: Torment nigdy nie doczekało się kontynuacji, chociaż wiemy, że swego czasu powstawały jednocześnie aż 3 gry z serii, z których ostatecznie wyszła tylko jedna. W zeszłym roku powód takiego stanu rzeczy zdradził nam w wywiadzie założyciel Black Isle Studios, Feargus Urquhart. Teraz ten sam twórca przybliżył nieco jeden z owych projektów.

Informacje pochodzą z serwisu PC Gamer, który niedawno miał okazję porozmawiać z Urquhartem. Przekazał on, że w przypadku jednego z projektów „prawie nic” nie zostało zrobione. Na temat kolejnego niestety nic nie wiemy, ale za to twórca chętnie wypowiedział się w kwestii trzeciego. Ten miał być pierwszoosobową, w pełni trójwymiarową grą typu dungeon crawler. Miała ona wykorzystywać nowe w tamtych czasach karty z akceleratorem 3D, takie jak Voodoo od firmy 3dfx.

Powiedziałem: „Okej, potrzebujemy gry, którą możemy po prostu stworzyć, nie wymyślając nowej technologii". Zamierzamy użyć silnika Baldur’s Gate i wyróżnić się mając postać, która nie będzie po prostu postacią generyczną. Wzmocnimy to, przybliżając kamerę”.

Z czasem wiele zasobów zostało poświęconych na niewydaną nigdy kontynuację Stonekeep, co pozwoliło wykazać się nowym deweloperom, którzy otrzymali sporą swobodę twórczą nad projektem. Co ciekawe, część z nich przed rozpoczęciem prac nie znała nawet świata Planescape, o czym wspomina główny artysta gry, Tim Donley.

[Urquhart – dop. red.] przyszedł pewnego dnia i powiedział „zrobimy grę Planescape”, a ja wtedy pomyślałem, „co to jest Planescape?”

Ostatecznie udało się dostarczyć jeden projekt i dziś może się on poszczycić statusem jednej z najbardziej kultowych gier z gatunku RPG. Kto wie, być może seria Planescape jeszcze kiedyś do nas wróci, tak jak stało się to w przypadku Baldur’s Gate 3.

Planescape: Torment

Planescape: Torment

PC
po premierze

Data wydania: 10 grudnia 1999

Informacje o Grze
9.3

GRYOnline

9.3

Gracze

9.5

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

1

Marcin Bukowski

Autor: Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

Cud „odrodzenia” w Tetrisie stał się faktem. Gracz w końcu dokonał wyczynu, który wydawał się niemożliwy bez pomocy AI

Następny
Cud „odrodzenia” w Tetrisie stał się faktem. Gracz w końcu dokonał wyczynu, który wydawał się niemożliwy bez pomocy AI

„Nie mogą milczeć, kiedy ludzie są zastraszani”. Gwiazda Akolity krytykuje Disneya, że nie obronił aktorów przed toksycznym fandomem Star Wars

Poprzedni
„Nie mogą milczeć, kiedy ludzie są zastraszani”. Gwiazda Akolity krytykuje Disneya, że nie obronił aktorów przed toksycznym fandomem Star Wars

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl