Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 21 grudnia 2012, 11:27

autor: Adrian Werner

Studio inXile stworzy spadkobiercę Planescape Torment

Krążące od kilku tygodni plotki zostały potwierdzone. Studio inXile wyprodukuje spadkobiercę gry Planescape Torment. Projektem zajmuje się Colin McComb, czyli jeden z twórców pierwowzoru.

Planescape Torment jest powszechnie uznawane za jedno z najlepszych cRPG w historii. - Studio inXile stworzy spadkobiercę Planescape Torment - wiadomość - 2012-12-21
Planescape Torment jest powszechnie uznawane za jedno z najlepszych cRPG w historii.

Kilka tygodni temu pojawiły się pierwsze informacje, że pracujące obecnie nad Wasteland 2 studio inXile rozważa również stworzenie spadkobiercy kultowego Planescape Torment. Najnowsze doniesienia wskazują, że decyzja o wyprodukowaniu tej gry została już podjęta.

  1. Oficjalna strona studia inXile Entertainment

Colin McComb, czyli człowiek, który odegrał kluczową rolę przy produkcji Planescape Torment, ogłosił na swojej stronie, że ukończył już większość zaplanowanych prac przy Wasteland 2 i może teraz zająć się kolejnym Tormentem. Zdradził też swoje pierwsze pomysły na fabułę. Scenariusz pierwowzoru koncentrował się na pytaniu „cóż może zmienić naturę człowieka?”. Natomiast kontynuacja miałaby zająć się tym, ile warte jest jedno życie. Studio inXile posiada jedynie prawa do nazwy Torment, a nie do uniwersum Planescape. Dlatego akcja osadzona będzie w innym świecie i wykorzysta własny zestaw zasad zamiast mechaniki Dungeons & Dragons. Bohaterem opowieści będzie też nowa postać, a nie Bezimienny.

Studio inXile stworzy spadkobiercę Planescape Torment - ilustracja #3

Porzucenie znanego uniwersum nie jest powodem do niepokoju. Colin McComb dużą część swojej kariery spędził w firmie TSR, gdzie był jedną z głównych sił napędowych stojących za rozwijaniem marki Planescape. Stworzył również uniwersum Birthright, za co otrzymał prestiżową nagrodę Origins.

Warto dodać, że niedawno do inXile na stałe dołączył Kevin Saunders, czyli weteran studia Obsidian Entertainment, który pracował m.in. nad grą Neverwinter Nights 2 i dodatkami do niej. Wcześniej pomagał on przy produkcji Wasteland 2, a teraz stanął na czele zespołu zajmującego się nowym tytułem. Saunders ujawnił przy okazji, że głównym projektantem tej produkcji jest właśnie Colin McComb.

Zespół odpowiedzialny za nowego Tormenta zajmuje się obecnie tworzeniem fundamentów pod całe przedsięwzięcie, a reszta załogi inXile dołączy do produkcji po ukończeniu Wasteland 2. Jak dotąd wszystko wskazuje na to, że przynajmniej część budżetu zostanie zebrana za pomocą kolejnego Kickstartea. Co ciekawe, zanim podjęto decyzję o stworzeniu duchowego spadkobiercy, Colin McComb uzyskał dla projektu błogosławieństwo Chrisa Avellone’a z Obsidian Entertainment, czyli jednego z ojców Planescape Torment.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej