Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 10 stycznia 2013, 10:48

autor: Adrian Werner

Duchowy spadkobierca Torment osadzony zostanie w świecie Numenera

Studio inXile ogłosiło, że projekt cRPG zaplanowany jako duchowy spadkobierca Planescape Torment osadzony zostanie w świecie gry fabularnej Numenera. System ten połączy elementy fantasy i science-fiction, a jego autorem jest Monte Cook, czyli współtwórca trzeciej edycji Dungeons & Dragons.

Duchowy spadkobierca Planescape Torment osadzony zostanie w świecie gry fabularnej Numenera. - Duchowy spadkobierca Torment osadzony zostanie w świecie Numenera - wiadomość - 2013-01-10
Duchowy spadkobierca Planescape Torment osadzony zostanie w świecie gry fabularnej Numenera.

Pod koniec grudnia pracujący obecnie nad Wasteland 2 zespół inXile potwierdził, że zamierza stworzyć duchowego spadkobiercę kultowego Planescape Torment. Na czele projektu stanął Colin McComb, czyli człowiek, który odegrał kluczową rolę przy produkcji pierwowzoru. Jednocześnie ogłoszono wtedy, że studio nie posiada praw do marki Planescape, więc gra osadzona będzie w innym świecie. Dzisiaj poznaliśmy to uniwersum. Okazała się nim być Numenera.

Jest to stołowa gra fabularna autorstwa Monte Cooka – legendarnego projektanta, który opracował Dark•Matter, Arcana Unearthed, Ptolus i kilkadziesiąt dodatków do stołowego Planescape, jak również współtworzył trzecią edycję Dungeons & Dragons. Numenera to jego nowy system, który powstaje dzięki hojności użytkowników Kickstartera. Cel minimalny ustalono na poziomie 20 tysięcy dolarów, a ostatecznie udało się uzbierać ponad pół miliona. Gra osadzona ma być w odległej przyszłości na Ziemi, miliardy lat od dnia dzisiejszego, i połączy elementy fantasy oraz science-fiction. Większość mieszkańców naszej planety żyć będzie na poziomie cywilizacyjnym odpowiadającym średniowieczu, ale jednocześnie otaczać ich będą pozostałości dawnych, bardziej zaawansowanych cywilizacji. Niektóre z nich okażą się przydatne, pomagając w transporcie, komunikacji czy obronie. Inne z kolei stanowić będą śmiertelne zagrożenie. W trakcie przygód gracze natkną się m.in. na zmodyfikowane genetycznie monstra, chmury oszalałych nanobotów, istoty przywiezione z innych planet oraz okolice pełne zniekształcającej kod DNA radiacji.

Jeden z artworków promujących projekt Numenera. - Duchowy spadkobierca Torment osadzony zostanie w świecie Numenera - wiadomość - 2013-01-10
Jeden z artworków promujących projekt Numenera.

Jak stwierdził Brian Fargo (szef inXile) w wywiadzie dla serwisu Rock Paper Shotgun, Numenera powinna doskonale sprawdzić się jako tło dla duchowego spadkobiercy Planescape Torment. W nowym świecie nie znajdziemy co prawda wróżek i diabłów, ale spotkamy za to plugawe byty z innych wymiarów, których motywacja wykraczać będzie poza ludzkie możliwości zrozumienia. W nowym uniwersum zabraknie bóstw, ale ich miejsce w scenariuszu zajmą prastare istoty potrafiące zmieniać rzeczywistość samą wolą. Nie pojawi się możliwość odwiedzania innych wymiarów, ale nieraz przeniesieni zostaniemy w rejony Ziemi, gdzie prawa fizyki i natury nie mają zastosowania.

Pod względem mechaniki rozgrywki inXile zamierza oprzeć się na rozwiązaniach stołowego pierwowzoru, ale nie będzie to pełna adaptacja papierowych zasad. Zamiast tego opracowany przez Monte Cooka system posłuży jedynie jako fundament do stworzenia czegoś bardziej dopasowanego do potrzeb gry komputerowej. Autorzy skłaniają się ku systemowi walki z aktywną pauzą, ale ostateczne decyzje nie zostały jeszcze podjęte. Studio inXile jest obecnie zajęte tworzeniem Wasteland 2, więc zespół pracujący nad nowym Tormentem jest stosunkowo niewielki i składa się głównie ze scenarzystów oraz artystów. Ich zadaniem jest przygotowanie szkieletu projektu, który umożliwi szybkie rozpoczęcie pełnej produkcji po ukończeniu wspomnianego postapokaliptycznego cRPG.

  1. Oficjalna strona studia inXile Entertainment
  2. Numenera - oficjalna strona gry fabularnej
  3. Numenera - strona Kickstartera

Poniżej prezentujemy kilka artworków z Numenera, które powinny Wam dać dobre pojęcie o klimacie tego świata:

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej