Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 29 grudnia 2006, 11:02

autor: Artur Falkowski

Zakaz handlu wirtualną walutą w Korei Południowej?

Ministerstwo Kultury i Turystyki w Południowej Korei przygotowało projekt ustawy zabraniającej kupna i sprzedaży wirtualnej waluty. W ten sposób ma zostać ograniczony proceder handlu pieniędzmi z gier MMO. Ciekawostką jest fakt, że ustawa nie próbuje regulować handlu przedmiotami.

Ministerstwo Kultury i Turystyki w Południowej Korei przygotowało projekt ustawy zabraniającej kupna i sprzedaży wirtualnej waluty. W ten sposób ma zostać ograniczony proceder handlu pieniędzmi z gier MMO. Ciekawostką jest fakt, że ustawa nie próbuje regulować handlu przedmiotami.

W ciągu ostatnich lat zaobserwowano dramatyczny wzrost skali zjawiska. Wraz z rozbudowywaniem się systemów ekonomicznych w grach, w świecie rzeczywistym jak grzyby po deszczu zaczęły powstawać firmy zajmujące się zdobywaniem wirtualnej waluty, a następnie sprzedawaniem jej graczom.

Producenci gier MMO nie ukrywają swojego zadowolenia z faktu powstania projektu ustawy. Według nich proceder sprzedaży waluty przyczynia się nie tylko do burzenia równowagi ekonomicznej wirtualnych światów, ale także szkodzi zasadom zdrowej konkurencji.

Z drugiej strony, jak donosi The Korea Times, wartość tamtejszego rynku handlu wirtualną walutą i przedmiotami szacuje się na miliard dolarów. Wprowadzenie takiego ustawodawstwa odetnie zatem sporo przedsiębiorstw od źródła dochodów, a co za tym idzie, wiele osób znajdzie się na bruku. Ustawa nie zlikwiduje również samego handlu, ponieważ firmy w innych krajach w dalszym ciągu będą pracowały, a chętni zawsze znajdą sposób na nabycie interesującego towaru.

Osobną kwestią pozostaje fakt, w jaki sposób zakaz handlu wirtualną walutą wpłynie na gry pokroju Entropia Universe, w których jest to istotny element rozgrywki. Czy w przypadku wprowadzenia ustawy w życie granie w nie będzie równało się łamaniu prawa?