Za Dark Souls Remastered odpowiada polskie studio QLOC
Okazuje się, że zapowiedzianą ostatnio grę Dark Souls: Remastered tworzy rodzime studio QLOC, znane chociażby z PC-towego portu Mortal Kombat XL oraz odświeżonym Dragon's Dogma: Dark Arisen na PC, PS4 oraz XOne. Tylko wersja na Switcha remastera powstaje w Chinach.
Kamil Zwijacz

- odświeżona wersja gry z 2011 roku;
- ukaże się 25 maja na konsolach XOne, PS4, Switch i PC-tach;
- za wersję na najmocniejsze urządzenia najwidoczniej odpowiada polskie studio QLOC.
Przed kilkoma dniami doczekaliśmy się oficjalnej zapowiedzi gry Dark Souls: Remastered na konsole PlayStation 4, Xbox One, Switch oraz komputery osobiste. Okazało się, że produkcją odświeżonej wersji kultowego RPG akcji nie zajmuje się ekipa From Software, czyli twórcy oryginału, a polskie studio QLOC (dzięki, Kotaku i Laura Kate Dale). Dla niezorientowanych w temacie może się to wydać nieco dziwne. Duży wydawca w postaci Bandai Namco powierza prace nad ważnym projektem szerzej nieznanej ekipie. Tak naprawdę rodzimy zespół nie jest anonimowy – są to specjaliści od rozmaitych portów i remasterów, którzy pracowali już dla tego wydawcy oraz kilku innych.
Wystarczy zajrzeć na stronę firmy. Możemy tam wyczytać, że QLOC odpowiedzialne jest m.in. za PC-towe Mortal Kombat XL, Dragon's Dogma: Dark Arisen w wersji na konsole Xbox One i PlayStation 4 oraz komputery osobiste, a także pecetowe Dragon Ball: Xenoverse czy DMC: Devil May Cry. Jak widać firma ma na swoim koncie więcej dużych projektów, niż może się niektórym wydawać. Dodatkowo w większości przypadków są one udane, więc o Dark Souls: Remastered raczej nie mamy się co martwić, no chyba że w wersji na Switcha. Dlaczego? Tym portem zajmuje się bliżej nieznana chińska firma.
Przypominamy, że Dark Souls: Remastered będzie klasycznym remasterem. Nie doczekamy się żadnych nowości związanych z zawartością, ale możemy liczyć na ulepszoną grafikę. Na konsolach PlayStation 4 Pro i Xbox One X oraz PC-tach produkcja działać ma nawet w rozdzielczości 4K i 60 klatkach na sekundę. W przypadku Switcha mowa jest o 30 klatkach i 1080p w trybie stacjonarnym. Gra ma wspierać multiplayer, w którym bawić będzie się do sześciu osób. Premiera odbędzie się 25 maja.
Więcej:„To najpiękniejszy samochód, jaki rozbiliśmy”. Twórcy Concord wreszcie przerywają milczenie

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
Rabbitss Generał
No mi akurat gra do gustu przypadła, troszkę się o wkurzałem bo na klawiaturze ciężko naprawdę grać, ale na szczęście się przyzwyczaiłem.
tomciak89 Chorąży
Pracowałem jakieś 5 lat temu w QLOCU jako tester, fajnie było, ale stawka słaba i umowa śmieciowa. Testowałem Ace Combat: Assault Horizon i trochę Resident Evil 4, zdecydowanie lepsza taka praca, niż siedzenie w innych korpo :)
zanonimizowany1191507 Legend
Ten typ powyżej to paralityk, tutaj masz mistrza
Przecież na PC jak i innych platformach najlepiej się gra przy pomocy Dance Pada od Dance Dance Revolution
Też mozna
https://youtu.be/xMqbbm6XA0c
Vlad Tepes Pretorianin

Moim marzeniem jest remaster na PC Demon's Souls i port na PC Bloodborne.... Wiem, że to niemożliwe, bo to marki Sony, ale... Co do remastera Dark Souls to ciekawe, czy będzie się dało przenieść save z wersji Prepare to Die, bo mam tam postać z ok. 300 lev i jestem na ng7+ (oczywiście grając myszką i na klawiaturze). Nie wiem, czy będzie chciało mi się od nowa grać w to samo, ale jak się będzie dało przenieść save to chętnie przejadę jeszcze raz na ng7+ wysokolevelową postacią...