Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 19 października 2020, 18:43

autor: Entelarmer

WoW: Shadowlands - najlepszy DPS po przedpremierowym patchu

World of Warcraft otrzymał patch przygotowujący grę na spóźniony debiut Shadowlands. Gracze sprawdzili już, która klasa zadaje największe obrażenia na sekundę (DPS) po ostatnich zmianach.

World of Warcraft: Shadowlands jeszcze nie zadebiutowało po ostatnim opóźnieniu, ale fani Azeroth nie narzekają na brak zajęcia. Od tygodnia społeczność testuje patch przygotowujący World of Warcraft na premierę dodatku i wprowadzający sporo zmian. Uwzględnia to nowy system rozwoju postaci: dotychczasowe 120 poziomów doświadczenia skondensowano w 60. To zachęciło graczy do testów i sprawdzenia, jak wypadają poszczególne klasy pod względem zadawanych obrażeń na sekundę (DPS). W efekcie w sieci jest już kilka zestawień wszystkich ofensywnych archetypów w grze, w tym podsumowanie serwisów GameStar.de (zamieszczone poniżej) oraz Warcraft Logs.

Źródło: GameStar.de. - WoW: Shadowlands - najlepszy DPS po przedpremierowym patchu - wiadomość - 2020-10-19
Źródło: GameStar.de.

Nowy ranking niespecjalnie różni się od tego sprzed patcha. Oczywiście nowe talenty i zaklęcia zwiększyły przeciętny DPS dla wszystkich klas, ale trzy dominujące strategie pozostały bez zmian. Shadow Priest wysunął się na pierwszą pozycję przed łowcę z archetypu Beast Mastery, a trzecie miejsce nadal zajmuje czarnoksiężnik oparty na efektach zadających obrażenia przez dłuższy czas (tzw. Affliction Warlock). Niemniej na dalszych pozycjach da się dostrzec efekty wzmocnień lub osłabień dla poszczególnych klas. Najgorzej wypadają archetypy oparte na walce wręcz, aczkolwiek jeden z wariantów rycerza śmierci załapał się na piątą pozycję.

Tego typu zestawienia mogą pomóc w wyborze najbardziej optymalnej klasy do rajdów, ale w tym przypadku radzimy podchodzić do tych „tierlist” z rezerwą. Ostatni patch może przygotowywać WoW-a na debiut Shadowlands, ale nie wprowadził wielu nowości związanych z dodatkiem. Brakuje choćby systemu przymierzy (Covenants), nagradzających graczy unikatowymi zdolnościami oraz przedmiotami, które na pewno zmienią metagrę. Co więcej, w lokacjach dodanych w rozszerzeniu nie będzie można korzystać z przedmiotów z azerytu, surowca z dodatku Battle for Azeroth. Dla niektórych klas będzie to spory cios – moc Shadow Priesta w dużej mierze opiera się na tego typu wyposażeniu. Możemy się więc spodziewać sporych przetasowań. World of Warcraft: Shadowlands zadebiutuje jeszcze w tym roku, aczkolwiek nie znamy dokładnej daty premiery.