W League of Legends gra 27 milionów osób dziennie

Każdego dnia gra League of Legends zapewnia rozrywkę 27 milionom graczy. Codziennie w szczytowym momencie swoich czempionów prowadzi do boju jednocześnie jakieś 7,5 miliona osób. MOBA studia Riot Games poczyna sobie coraz śmielej, zdobywając coraz większą popularność.

Łukasz Szliselman

League of Legends szturmem zdobyło serca graczy na całym świecie

League of Legends osiągnął kolejny imponujący stopień popularności. W produkcję amerykańskiego studia Riot Games codziennie gra jakieś 27 milionów osób. To ponad dwukrotnie więcej niż w październiku 2012 roku, gdy liczba ta wynosiła 12 milionów. Natomiast w godzinach szczytu w League of Legends jednocześnie bawi się 7,5 miliona graczy – 50% więcej niż w marcu ubiegłego roku. Przygodę z tym należącym do podgatunku MOBA tytułem da się rozpocząć (i w zasadzie również kontynuować) zupełnie za darmo. Twórcy zarabiają głównie na mikrotransakcjach – gracze mogą za realne pieniądze kupić unikalne skórki postaci oraz odblokować bohaterów niedostępnych w aktualnej darmowej puli. League of Legends jest także jedną z dyscyplin e-sportowych, w której od jakiegoś czasu organizuje się turnieje i mistrzostwa świata.

Ostatnie sukcesy League of Legends
  1. 27 mln graczy dziennie
  2. 7,5 mln grających jednocześnie w szczytowym momencie
  3. Drugie miejsce na liście najwyższych przychodów z mikropłatności w 2013 roku w USA

W przeciwieństwie do World of Warcraft, niegdysiejszego króla MMO, który obecnie walczy o użytkowników za pomocą corocznych dodatków, popularność darmowego League of Legends stale rośnie. W listopadzie studio Blizzard podawało, że miesięczny abonament w WoW-ie opłaca 7,6 milionów osób, czyli niemal tyle samo, ilu graczy jednocześnie zagrywa się w LoL-a w najgorętszych godzinach prawie każdego dnia. Tendencja zwyżkowa produkcji studia Riot Games jednoznacznie świadczy o wyższości modelu płatności „free-to-play” nad tradycyjnym abonamentem – przynajmniej jeśli chodzi o popularność. Wielu graczy może mieć wątpliwości, czy ów trend wyjdzie branży na zdrowie, ale to temat na odrębną dyskusję.

W zeszłym tygodniu podawaliśmy, jakie spośród wszystkich gier oferujących dobrowolne mikropłatności zarabiały najlepiej w Stanach Zjednoczonych w 2013 roku. League of Legends znalazł się na tej liście na drugim miejscu z przychodem w wysokości 624 miln dolarów, ustępując miejsca jedynie koreańskiemu shooterowi CrossFire.

  1. Oficjalna strona gry League of Legends
League of Legends

League of Legends

PC
po premierze

Data wydania: 6 października 2009

Informacje o Grze
5.4

GRYOnline

6.5

Gracze

8.4

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

1

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2014-01-28
22:12

jaalboja Generał

Lol jak juz napisano to niesamowita grywalność. Niby zwykłe mecze 5 na 5 ale prostota ich jest tak wciągająca że jest to niesamowite.

Dlaczego niesamowite?

Ponieważ od 4 lat goście nie robią prawie nic poza wprowadzaniem nowych championów które trzeba kupić za realną kase albo zarobić na nie grając. Map mogłoby być 10, nawet 20 ale nie ma. Mijają lata a ludzie grają wciąż w tą samą mape. To byłby żaden problem zrobić inną mape dla trybu 5 na 5. Pozmieniać tekstury.

Ale nie robią nic. I o dziwo nadal mają dużo graczy.

I nawet jeśli gram z randomami i wkurzą mnie swoim lamerstwem to wracam i gram znowu. Gra tak prosta, że jeśli dasz komuś 4 kille to już robi co chce jeśli ma ćwierć mózgu. Ale wciąż grają w to ludzie.

Ta gra to poprostu to czego oczekują ludzie. prostota połączona z wieloma czampionami i małą iloscią map:D

Komentarz: jaalboja
2014-01-28
22:25

ProTyp Senator

ProTyp
😃

jaalboja [16]
To byłby żaden problem zrobić inną mape dla trybu 5 na 5. Pozmieniać tekstury.

To byłby problem :P. Wszystko trzeba dobrze zbalansować, a to raczej nie jest łatwe zadanie.

Komentarz: ProTyp
2018-07-30
11:58

iasiek66 Pretorianin

Ech sam w to grałem ze dwa miesiące, ale mi się znudziło. Niektórzy piszą że grają w to już kilka lat, każdy ma swój gust ale jest tyle fajnych gier do zagrania, że szkoda tracić czas tylko na jedną.

Komentarz: iasiek66
2018-07-30
12:17

adam11$13 Legend

adam11$13

Grałem i w Lola jak i w Dotę. Do żadnej z nich nie potrafiłem się przywiązać. Wszystko wydawało mi się strasznie płytkie i monotonne...

Śmieszne jest, że z tego co tak sobie czytam to nawet fani tych gier uważają je za prostackie, nieco puste i kiepsko rozwijane... a mimo to i tak w nie grają często w ogóle nie ruszając innych gier. Ciekawy przypadek :P Trochę jak z tymi psychofanami symulatorów ciężarówek, którzy nałogowo grają w American Truck Simulator mimo, że otwarcie twierdzą, że jest to strasznie pusta i ledwo rozwijana gra, ale i tak w nią grają bo nie mają nic innego do wyboru : D

Komentarz: adam11$13
2018-07-30
12:51

A.l.e.X Legend

A.l.e.X

27 milionów dziennie to jest kosmos nie do osiągnięcia dla 99,99% produkcji.

Komentarz: A.l.e.X

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl