Tomb Raider z kampanią trwająca około 12-15 godzin
Przedstawiciel Crystal Dynamics, studia deweloperskiego pracującego nad restartem serii Tomb Raider, stwierdził, że kampania gry zapewni nam od 12 do 15 godzin zabawy. Poza tym, podał także kilka innych interesujących szczegółów dotyczących tej produkcji i nie wykluczył powstania jej bezpośrednich kontynuacji.
Michał Kułakowski
Przedstawiciel studia Crystal Dynamics, Karl Stewart, na oficjalnym koncie gry Tomb Raider w serwisie Twitter, odpowiedział na szereg pytań graczy, zainteresowanych restartem przygód Lary Croft. Najważniejszą informacją jaką się podzielił jest ta dotycząca długości kampanii singleplayer. Według Stewarta, przejście jej w całości zajmie nam od 12 do 15 godzin, w zależności od stylu gry i doświadczenia z podobnymi tytułami. Przy okazji potwierdził także, że Lara nie będzie musiała już polegać na apteczkach ukrytych w najdziwniejszych miejscach, bowiem twórcy wprowadzili system regenerującego się z czasem zdrowia. Wieść ta może rozzłościć starych fanów, podobnie zresztą jak to, że bohaterka nie będzie mogła pływać.
Zawód osłodzą nieco inne zapowiedzi Stewarta. Potwierdził on, że w Tomb Raiderze znajdą się ukryte artefakty i skarby, bez których trudno wyobrazić sobie jakiekolwiek przygody panny archeolog. Zapewnił również o wysokiej jakości scenariusza przygotowywanego przez Rhiannę Pratchett, córkę popularnego brytyjskiego pisarza fantasy, mającą doświadczenie w pracy nad grami, takimi jak Mirror`s Edge, Heavenly Sword czy Overlord. Ma on trzymać w napięciu i zawierać szereg niespodziewanych zwrotów akcji, przykuwających do ekranów telewizorów i monitorów.
Mimo, że Tomb Raider będzie restartem cyklu, to jednak deweloperzy nie zapomnieli o jego kilkunastoletnim dziedzictwie. Planują więc sporo easter eggów oraz nawiązań do poprzednich odsłon serii. Crystal Dynamics nie wyklucza także stworzenia sequelów produkcji. Warunkiem ich powstania jest jednak finansowy sukces pierwszej części. O tym czy go osiągnie przekonamy się po piątym marca przyszłego roku, kiedy to Tomb Raider zadebiutuje na konsolach PlayStation 3 oraz Xbox 360, a także komputerach PC.
Zapowiedziany w grudniu 2010 roku Tomb Raider jest oczekiwanym przez graczy restartem cyklu, którego formuła wypaliła się całkowicie pod koniec ubiegłej dekady. W nowej odsłonie Tomb Raidera poznajemy jeszcze niedoświadczoną i nieopierzoną bohaterkę, której statek rozbija się na tropikalnej wyspie na Oceanie Spokojnym. Na miejscu będzie musiała walczyć o przetrwanie, mierząc się wieloma niebezpieczeństwami i to nie tylko tymi związanymi z głodem czy nieubłaganą naturą.
- Zapowiedź – Nowa gra z serii Tomb Raider, czyli brutalny restart przygód Lary Croft
- Tomb Raider z gamescomu 2012 - Lara Croft walczy o przetrwanie
- Oficjalna strona gry
Więcej:Ostatnia gra września w Xbox Game Pass. To zapomniana perełka z uniwersum Tomb Raidera

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- Tomb Raider (marka)
- Crystal Dynamics
- Square Enix
- PC
- X360
- PS3
Komentarze czytelników
Predi2222 Legend

Trochę się mimo wszystko obawiam jaka gra będzie :/
dj_sasek Legend

Po przeczytaniu tego newsa mam obawy, że mogli tą grę zrąbać. No i te 12-15 godzin... Gry powstają tyle czasu a oni serwują nam tylko tyle gry? Mało!
panZDZiCH Generał

To ile graliście w poprzednie Tomb Raidery (stworzone przez Crystal Dynamics)? Bo ja z pewnością mieściłem się w omawianych 13-15 godzina (o ile nie mniej)...
Dowolna część serii przed Crystal Dynamics jest dziś praktycznie niegrywalna, takich gier się już nie robi i według mnie bardzo dobrze. Bardziej należy płakać nad Hitmanem.
zanonimizowany874803 Generał
[10] Bardziej należy płakać nad Hitmanem.
Hitman na szczęście tak samo jak nowy Deus Ex jeszcze jest do przełknięcia. Ale już widać w jakim kierunku idą zmiany.
Co zrobić? Teraz każdy chce grać w gry, więc trzeba je dopasować do poziomu odbiorcy.