Tomb Raider – wymagania sprzętowe wersji PC
Poznaliśmy wymagania sprzętowe pecetowej edycji wyczekiwanej z niecierpliwością gry Tomb Raider. Na szczęście produkcja nie wymaga supermocnego sprzętu, co z pewnością ucieszy posiadaczy nieco starszych komputerów.
Łukasz Szliselman
Na Steamie ujawniono wymagania sprzętowe pecetowej wersji gry Tomb Raider. Choć nie zostało to sprecyzowane, domyślamy się, że chodzi o wymagania minimalne. Na szczęście nie są one wygórowane – nawet gracze z kilkuletnimi komputerami nie powinni mieć problemów z uruchomieniem nowych przygód Lary Croft.
Wymagania sprzętowe
- System operacyjny: Windows XP / Vista / 7
- Procesor: Intel Core 2 Duo 2.0 GHz / AMD Athlon X2 2.0 GHz
- Pamięć RAM: 1 GB (XP) / 2 GB (Vista / 7)
- Karta grafiki: GeForce 8800 / AMD Radeon HD 2900
Kupując Tomb Raider przedpremierowo na Steamie otrzymamy ciekawe bonusy. Przygotowano trzy poziomy nagród, odblokowywanych po osiągnięciu konkretnej liczby zamówień. Na razie dostępne są dwie: cyfrowa wersja Lara Croft and the Guardian of Light oraz zawartość DLC do Tomb Raidera, The Challenge Tomb, czyli dodatkowy grobowiec do spenetrowania i garść nowych zagadek do rozwiązania. Trzeci, zablokowany jeszcze bonus, to DLC The Endurance, na temat którego nie wiadomo na razie nic poza tytułem.
Warto dodać, że polskie sklepy również przygotowały atrakcje dla osób zamawiających Tomb Raider przed premierą. Z ofertami kilku z nich możecie zapoznać się pod tym adresem.
Najnowsza odsłona wieloletniej serii gier akcji, Tomb Raider, opowie pierwsze przygody Lary Croft – nie będącej jeszcze nieustraszoną panią archeolog, lecz młodą, zagubioną w nieprzyjaznym otoczeniu dziewczyną. Nad fabularną warstwą produkcji pracują autorzy kilku poprzednich odsłon cyklu, studio Crystal Dynamics. Natomiast za powołanie do życia rozgrywki wieloosobowej odpowiada ekipa Eidos Montreal, twórcy Deus Ex: Bunt Ludzkości. Osią gry, zarówno w trybie dla jednego gracza, jak i w multiplayerze, będzie motyw przetrwania. W tym drugim rodzaju zabawy przejawiać się on będzie m.in. w możliwości podnoszenia poległych kolegów. Tomb Raider zadebiutuje 5 marca jednocześnie na PC, Xboksie 360 i PlayStation 3.

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- gry zręcznościowe
- Tomb Raider (marka)
- Eidos Montreal
- wymagania sprzętowe
- Crystal Dynamics
- Square Enix
- PC
- X360
- PS3
Komentarze czytelników
dj_sasek Legend

Wymagania konsolowe, ale pytanie jak bardzo wersja PC będzie się różnić od konsolowej? Ciekawe czy będą chociaż tekstury wysokiej rozdzielczości i AA.
kaszanka9 Legend

Matysiak G
Ale przepraszam bardzo, gdzie ja się zachwycam?
Grafika jest schludna, nie nazwałbym tego brzydkim, ale wiadomo, że są niskie wymagania, bo nie ma tam jakiegoś cudu, bardziej jak już to się zachwycają w recenzjach artystyczną stroną wizualną dmc.
zanonimizowany727342 Pretorianin
toc to minimalne,zapewne to co podano to 30fps wyjdzie
zapewne na oko trzeba 4 giga ramu 4 rdzeniowy proc i dobra karte graficzna przynajmniej na win 7
Trebor Blake Centurion
Nie macie co się dziwić, że takie niskie wymagania, ba, gra pójdzie na takim sprzęcie nawet na średnich. Sam mam 6-7 letni sprzęt(8800 GTS 512 13%OC i E5300 33%OC) i wyciągam te 30fps na rozdzielczości 1680x1050 nawet na średnich wymaganiach. Z najnowszych gier jedynie FarCry 3 chodził mi płynnie tylko na minimalnych choć w tej grze jak możecie znaleźć na YT nie ma praktycznie żadnej różnicy w grafice między niskimi a ultra. Powiem więcej, BF 3 W singlu na wysokich ściął się tylko w 3 miejscach, a na multi to coś pomiędzy niskimi a średnimi. Dlatego mnie bawią zatroskani ludzie co mają 2 razy lepszy komputer ode mnie i martwią się czy im gra pójdzie :) I nie, gry nie wyglądają brzydko na niskich, szczerze to ciężko dostrzec różnice pomiędzy niskimi a wysokimi. W ciągu ostatnich 2 lat znaczące różnice (czyli takie które nie zacierają się po 5 minutach grania) zauważyłem w BF3, Wiedźmin 2 (ale mała różnica, ale jednak) i GW2 (gdzie na niskich grać się nie da, taka brzydka, ale na takim sprzęcie spokojnie gra się na średnich)