Tomasz Gop został odsunięty od Lords of the Fallen 2 i opuścił CI Games
Marek Tymiński, prezes CI Games, poinformował, że RPG akcji Lords of the Fallen 2 powstanie bez udziału Tomasza Gopa – producenta, który kierował pracami nad pierwszą odsłoną. Tym samym deweloper opuścił szeregi wspomnianej firmy. Przy okazji dowiedzieliśmy się, kiedy prace nad „dwójką” ruszą pełną parą i kto obejmie nad nią pieczę.
Już niemal od momentu gruchnięcia wieści o powstawaniu sequela wiemy, że Lords of the Fallen 2 powstanie we współpracy z innym studiem niż zaangażowane w stworzenie „jedynki” Deck13 Interactive, ale teraz okazuje się, że rozbieżności w składzie deweloperskim będą jeszcze większe. Wczoraj Marek Tymiński, prezes CI Games, podzielił się z agencją informacyjną ISBnews wieścią, że od prac nad kontynuacją całkiem udanego polskiego RPG akcji z 2014 roku odsunięty został także Tomasz Gop – producent wykonawczy pierwszej odsłony, który był niejako twarzą całego projektu. Jako powód zmiany podano brak porozumienia co do tego, w jakim kierunku powinna rozwijać się marka Lords of the Fallen.

Tomasz Gop rozpoczął karierę jako twórca gier prawie dziesięć lat temu, choć z branżą jako taką związany jest znacznie dłużej. Lista współtworzonych przez niego projektów nie jest długa, ale splendoru przysparza mu fakt, że w owym zestawieniu mieszczą się pozycje Wiedźmin oraz Wiedźmin 2: Zabójcy królów. Tomasz Gop odegrał istotną rolę w powstawaniu zwłaszcza Wiedźmina 2, przy okazji dając się poznać światu jako „twarz” tej gry. W 2011 roku opuścił CD Projekt RED, by zająć się własnym projektem – właśnie Lords of the Fallen – pod skrzydłami CI Games. Obecnie można co tydzień słuchać i oglądać go na żywo dzięki prowadzonemu przezeń kanałowi Przegrani na Twitchu.
„Jesteśmy wdzięczni za jego wkład, ale mamy różne wizje w kwestii rozwoju serii i Tomasz nie będzie dalej uczestniczył w rozwoju CI Games” – powiedział Marek Tymiński.
Jak widać, poskąpiono szczegółów, ale można się domyślać, w jakiej materii nastąpiły różnice zdań, na podstawie innej wypowiedzi prezesa CI Games z tego samego obwieszczenia:
„W IV kwartale projekt Lords of the Fallen 2 wyjdzie z fazy koncepcyjnej do produkcji. Z kolei największe wydatki na produkcję tej gry poniesiemy od II kwartału przyszłego roku. Chcemy poszerzyć grono odbiorców tego tytułu. Dlatego w drugiej części stawiamy na rozbudowaną fabułę. Zdajemy sobie sprawę, że w pierwszej części mogłoby być z tym lepiej, więc atutem kontynuacji tego tytułu ma być m.in. „story”, a także rozbudowany system walki. Chcemy tym wnieść powiew świeżości w gry RPG.”
Wygląda na to, że „dwójka” będzie w mniejszym stopniu wzorowana na serii Dark Souls niż pierwsza część, ale o tym, czy oznacza to całkowitą zmianę modelu rozgrywki względem pierwowzoru, przekonamy się dopiero w przyszłym roku. Nie ma jednak co się dziwić, że skierowanie serii do szerszego grona odbiorców mogło nie przypaść do gustu Tomaszowi Gopowi, który był dumny z „hardkorowych” rozwiązań w pierwszym Lords of the Fallen i potrafił nawet nagrać długi filmik tuż po rozdaniu testerom finalnych wersji gry, by wytłumaczyć nie najlepiej przez nich postrzegane założenia rozgrywki.
Zdziwienia nie powinien budzić również fakt, że tym samym Tomasz Gop rozstaje się z CI Games. Deweloper nie wydał jeszcze oficjalnego komunikatu w tej sprawie, ale Hedowi udało się uzyskać potwierdzenie ze strony samego zainteresowanego.
No dobrze, a kto w takim razie obejmie pieczę nad Lords of the Fallen 2? Szefem kreatywnym zespołu deweloperskiego został Paul Robinson – człowiek z ok. 20-letnim stażem w branży, mający na koncie współudział w powstawaniu takich tytułów jak Killzone 2, Full Spectrum Warrior czy Armored Fist. Z kolei za fabułę ma odpowiadać Jess Lebow, znany głównie z pełnienia przez wiele lat funkcji scenarzysty przy serii Guild Wars.
Czy z takim składem i zmienioną koncepcją odnośnie gry CI Games odniesie sukces większy niż przy pierwszym Lords of the Fallen (średnia ocen 71 procent, ok. milion sprzedanych egzemplarzy)? Odpowiedź na to pytanie poznamy dopiero w 2017 roku – wtedy bowiem ma nastąpić premera „dwójki”. Tymczasem pozostaje nam skupić się na grze Sniper: Ghost Warrior 3, którą ta sama firma planuje na wiosnę 2016 roku.
Odsunięcie Tomasza Gopa od Lords of the Fallen 2 zmienia Twoje odczucia co do gry?

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- zwolnienia / zatrudnienia
- Tomasz Gop
- CI Games / City Interactive
- PC
- PS4
- XONE
Komentarze czytelników
zanonimizowany579358 Senator
Jestem ciekaw co mają na myśli poprzez bardziej rozbudowaną fabułę. Czy LotF 2 będzie podobna do pierwszej części, tyle, że z większą ilością dialogów, czy jednak pójdą dalej i dadzą erpega akcji w stylu Gothica czy Wiedźmina.
realsolo Generał
przestancie wrozyc z fusow jakies jakies gimby. Na Wiedzminem 2 pracowal Gop, potem zostal odsuniety, a Wiedzmin 3 okazal sie najlepsza odsloną serii.
i to jest FAKT.
zanonimizowany738201 Legionista
No ale w CDR została cała reszta designegów. W CI jest głucha cisza i podkupione na krótki czas jakieś znane nazwisko z zagranicy.
zanonimizowany1107068 Junior
Dziękujemy za komentarze i zainteresowanie. Nowy team cały czas pracuje nad grą Lords of The Fallen 2. Nie będzie to gra przeznaczona dla casuali, nie odchodzimy od klimatu, który związany jest z jedynką. Chcemy zrobić najlepszą możliwą kontynuację
Slowers Chorąży
No to jest Fakt T.Gop zrobił swoje i się rozstali bez pretensji. Nie ma ludzi niezastąpionych, kolejną rzeczą już tutaj poruszoną jest to iż Tomasz Gop Brał udział w robieniu Wiedźmina 1 jak i 2 a przy trzeciej odsłonie nie było już go " reszta designegów" - skąd pewność że są ci sami? Nie ma obowiązku informowania publiczności o tym iż w firmie zmienili się pracownicy, jest to polityka wewnętrzna firmy:). Swoją drogą CDP także zwalniał ludzi zamykało studia i nikt tak nie lamentuje jak wy. Osobiście nie widzę problemu, jeżeli nad grą (LotF2) będzie nowy zespół, nowe koncepcje i nowe rozwiązania to nie oznacza jeszcze tego że będzie coś źle czy dobrze. Wydaje mi się że jeszcze co najmniej rok czasu minie nim będzie można cokolwiek ocenić.