Lords of the Fallen – odpowiedź na krytykę i dziennik dewelopera
Studio CI Games opublikowało niedawno dwa filmy poświęcone grze Lords of the Fallen. W pierwszym z nich Tomasz Gop odpowiada na zarzuty graczy wobec podstawowych mechanizmów rozgrywki i wyjaśnia ich sens, natomiast drugi stanowi krótki dziennik dewelopera.
- Producent: CI Games (zespół z Tomaszem Gopem na czele)
- Wydawca: Bandai Namco
- Gatunek RPG akcji z widokiem TPP w realiach dark fantasy
- Platformy sprzętowe: PC, XOne, PS4
- Termin premiery: 28 października 2014
Do premiery Lords of the Fallen zostało tylko kilka dni, więc grono wybrańców cieszy się już grą w wersji recenzenckiej. Jedni szykują się do opublikowania wrażeń z testów i wystawienia tytułowi noty (o ile już tego nie zrobili, jak CD-Action), natomiast inni nagrywają swoje zmagania i udostępniają je w sieci. Ze strony autorów gameplayów i ich widzów studio CI Games spotkało się ze sporą dozą krytyki dotyczącej podstawowych założeń rozgrywki w omawianej produkcji, zatem deweloper postanowił przygotować film z odniesieniem do tych zarzutów i wyjaśnieniem zamysłu, jaki przyświecał twórcom podczas produkcji. W 16-minutowym nagraniu (widocznym powyżej) Tomasz Gop prezentuje w grze i omawia elementy takie jak poziom trudności, szybkość ruchu i ataku bohatera, system zaklęć i magiczna rękawica, śmierć i odzyskiwanie punktów doświadczenia po zgonie, konstrukcja fabuły, a także eksploracja i ponowne odwiedzanie ukończonych etapów. Ponadto deweloper podziękował za wsparcie i obiecał, że już pracuje nad naprawieniem błędów wykrytych przez graczy.
Lecz to nie jedyny materiał wideo, jaki przygotowali ostatnio twórcy. Wczoraj do sieci trafił także pierwszy dziennik dewelopera poświęcony Lords of the Fallen (widoczny powyżej), w którym pracownicy zespołów CI Games i Deck 13 pokrótce opowiadają o kreacji systemu walki, przedmiotów, fabuły i głównego bohatera.
Na koniec przypomnijmy, że polskie „hardkorowe” RPG akcji trafi do sprzedaży 28 października 2014 roku (troszkę wcześniej, niż pierwotnie planowano, przynajmniej względem naszej części świata). Wybawiać świat od zła w skórze największego spośród grzeszników będą posiadacze pecetów oraz konsol Xbox One i PlayStation 4.
- Lords of the Fallen – CI Games kontra Dark Souls (zapowiedź)
- Oficjalna strona internetowa Lords of the Fallen

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- oceny / recenzje (gry)
- Deck13 Interactive
- trailery (gry)
- CI Games / City Interactive
- Bandai Namco Entertainment
- PC
- PS4
- XONE
Komentarze czytelników
Velfrig Pretorianin

Ja dalej nie rozumiem w czym problem z tym turlaniem. Jeżeli którykolwiek z was miał na sobie zbroję czy pierścionkową, czy to płytową to powinien wiedzieć, iż da się w niej przeturlać ale gorzej jest ze wstawaniem i zadawaniem ciosów. Jeżeli byście kiedyś takową nosili to byście wiedzieli czym jest wstanie z dodatkowymi kilogramami na całym ciele. Życie to nie gra więc warto jest jej wybaczyć część mankamentów związanych z konwencją.
realsolo Generał
obejrzalem gameplay od Epic Name Bro. wszystko mi sie podoba. gra zamowiona na PC bo 60 fps. myslalem nad ps4 ale jednak ma 30 fps
taranssj4 Pretorianin

Wszyscy czepialscy niech spojrzą na serię Souls - można się turlać i skakać w najcięższych zbrojach, ale te pół sekundy dłużej w porównaniu do lekkiego sprzętu robi tak ogromną różnicę, że nikt i tak nie próbuje robić fikołków w płytówkach. Dlatego czepianie się o to jest wg mnie bez sensu.
Swoją drogą, mam pytanie do osób (fanów?) serii Souls którzy mieli okazję pograć w LOTF - jak wychodzi ta druga po bezpośrednim porównaniu? Może iść w szranki z hitem od Japończyków?
zanonimizowany980558 Legionista
Bardzo lubię słuchać jak Gop opowiada o swojej grze. Zawsze przyjemnie się go słucha. Nie wydaje mi się, żeby to było tłumaczenie się. To tak jak w tytule odpowiedź na krytykę, wyjaśnienie tego czego ktoś nie zrozumiał. Przecież nie musiał wcale tego robić. Najwidoczniej jednak uznał, że powinien. W końcu to jego "dziecko". A jak ktoś chce realizmu, to niech się wybierze na turniej rycerski, zakuje w zbroje, turla i robi fikołki. Przecież to tylko gra.
YasonB Centurion
Jeszcze nie urodził się taki, co by wszystkim dogodził. Miło jest z ich strony, że chcą tłumaczyć, tylko czy aby słusznie? Nie każdy widać łapie zasady panujące w grze, a szkoda. Przez takich osobników taki developer się wkurza, że coś nie pykło. Choć jak rozsądny to się tym aż tak nie przejmie, bo wszak do premiery jeszcze pozostało trochę czasu. Niemniej jednak ten filmik oraz składanka Developers Dairy mogą rozwiać wszelkie wątpliwości, a takiego ruchu to juz dawno nie widziałem, o ile w ogóle.