Kingdom Come: Deliverance - wersja alfa jest już dostępna
Studio Warhorse udostępniło pierwszą wersję alfa Kingdome Come: Deliverance. Darczyńcy, którzy wsparli projekt odpowiednio wysoką kwotą, mogą ją już pobierać.
Michał Jodłowski

Czeskie studio Warhorse poinformowało w poście w serwisie Kickstarter, że pierwsza wersja alfa Kingdom Come: Deliverance jest już gotowa do pobierania. Darczyńcy, którzy wsparli projekt kwotą co najmniej 25 funtów (poziom Barona), mogą już zdobyć swoje kody na oficjalnej stronie internetowej gry. Alfa Kingdom Come: Deliverance dość standardowo przeprowadzana jest wyłącznie przez platformę Steam. Twórcy ostrzegają jednak, że na tym etapie produkcji bardzo możliwe jest wystąpienie przeróżych problemów ze ściąganiem, instalacją czy samą rozgrywką. Alfa ma być aktualizowana co dwa-trzy miesiące i wzbogacana o kolejną zawartość. Deweloperzy zaznaczają także, że wersja testowa skupia się na technicznych i mechanicznych aspektach Kingdom Come: Deliverance.
Kingdom Come: Deliverance nie posiada jeszcze ustalonej daty premiery, choć najprawdopodobniej należy się jej spodziewać nie wcześniej niż pod koniec 2015 roku. Średniowieczny sandbox podczas zbiórki funduszy w serwisie Kickstarter zgromadził ponad 1 100 000 funtów. W tej chwili środki na produkcję zebrane drogą crowdfundingu opiewają na kwotę około 2 080 000 dolarów. Wciąż można się do nich dorzucić za pośrednictwem usługi PayPal.
- Wywiad z twórcą gry Kingdom Come: Deliverance
- Kompendium wiedzy o grze Kingdom Come: Deliverance
- Oficjalna strona internetowa gry Kingdom Come: Deliverance
Więcej:„Kosmos jest z natury nudny”. Weteran Bethesdy mówi o największym problemie Starfielda

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- gry indie / niezależne
- sandbox
- Kickstarter
- gry RPG
- Warhorse Studios
- PC
- PS4
- XONE
Komentarze czytelników
Kyriet Pretorianin
Odczuwam dziwne wrażenie, że w tej grze gracz będzie w pewnym stopniu prowadzony za rączkę. Często mówi się o czymś takim jak otwarty świat. Ludzi mówią, że Wiedźmin 2 miał otwarty świat - bzdura, prawdziwe otwarte światy to, np. Skyrim, Gothic 3, GTA V, Risen 3, czyli ogólnie rzecz biorąc: gry, w których można się swobodnie przemieszczać po całej mapie świata od samego początku. Przykładowo gra Drakensang również według mnie nie posiada otwartego świata. Jeżeli w kampanii w Kingdom Come: Deliverance będzie jakaś większa bitwa albo oblężenie, a później w tamto miejsce nie będzie można wrócić poza fabułą, to tę grę również uznam za taką, której świat jest jedynie pseudo-otwarty.
Velfrig Pretorianin

Na trailerze wygląda to fajnie, chociaż widać nałożone dodatkowe filtry. Grafika jest dosyć specyficzna. Niby stara się być realistyczna, a z drugiej strony widać charakterystyczną konwencję. Pożyjemy zobaczymy co z tego wyjdzie.
Descent Pretorianin
A ja odczuwam dziwne wrażenie, że ludzie zbyt dużą wagę przywiązują do "otwartego świata".
Wiedźmin 2 nie miał otwartego świata, a grało mi się w niego - krócej - i wyczuwalnie lepiej niż w Skyrima i Gothica 3 (konkurent pełną gębą). Radość z całej gry była porównywalna do GTA V, zaś Risen 3 nie jest grą z otwartym światem - według mnie, nie bij! To zlepek lokacji połączonych szybką podróżą i tyle.
Reasumując!
Otwartość świata nie ma dużego wpływu na grywalność i frajdę czerpaną z gry, liczy się fabuła, świat przedstawiony i dziesiątki innych elementów. ;)
Kyriet Pretorianin
Descent ---> Zgadzam się z tobą i absolutnie nie skreślam gier, które nie posiadają otwartych światów. Wiedźmina 2 i Drakensang przeszedłem, nie odczuwają dyskomfortu z tego, że widzę las i nie mogę tam wejść, bo na drodze do niego znajduje się postawiona beczka na środku ścieżki. Problem w tym, że Kingdom Come: Deliverance jest od początku nazywany tzw. Symulatorem życia w średniowieczu z otwartym światem. Chciałem tylko nieco rozjaśnić, co według mnie powinno być nazywane otwartym światem. Jeszcze nie wiem jaki świat będzie w KC:D, ale czuję w serduszku, że nie będzie on otwarty :)