Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 24 marca 2015, 17:30

autor: Draug

Enemy Front „komercyjną porażką”, ale twórcy są na plusie – CI Games podsumowuje rok 2014

Firma CI Games podsumowała swoje osiągnięcia w roku 2014. Mimo „komercyjnej porażki”, jaką okazała się gra Enemy Front, sukces Lords of the Fallen sprawił, że prezes spółki – Marek Tymiński – jest zadowolony z uzyskanych rezultatów. Przy okazji firma pochwaliła się wynikami sprzedaży swoich gier i ujawniła nowe informacje o nadchodzących tytułach – Sniper: Ghost Warrior 3 i Lords of the Fallen 2.

Firma CI Games przygotowała raport podsumowujący rok 2014. Włodarze spółki są zadowoleni z osiągniętych wyników i wróżą jej dynamiczny rozwój, ale nie mają złudzeń i nie twierdzą, że okres od stycznia do grudnia minionego roku był nieprzerwanym pasmem sukcesów. Przedsiębiorstwo uzyskało przychód w wysokości 109 milionów złotych (o 1,7 miliona więcej niż w 2013 roku), z czego czysty zysk zamknął się w kwocie 2 milionów złotych. To znacznie słabszy wynik niż 29,7 miliona złotych dochodu w roku 2013, ale jak powiedział Marek Tymiński, prezes CI Games: „To bardzo dobra informacja, jeśli wziąć pod uwagę nakłady poniesione na produkcję Lords of the Fallen i, niestety, komercyjną porażkę gry Enemy Front”. Należy mieć na uwadze, że Lords of the Fallen było znacznie większe niż dotychczasowe projekty omawianej firmy (jego stworzenie pochłonęło ponad 30 milionów złotych), a w dodatku zostało wypuszczone w czwartym kwartale, czyli okresie zarezerwowanym dla największych i najgłośniejszych premier. Twórcy pochwalili się też wynikami sprzedaży tego RPG akcji powstałego pod okiem Tomasza Gopa – od momentu debiutu (pod koniec października 2014 roku) Lords of the Fallen rozeszło się w 900 tysiącach kopii.

Zarząd CI Games jest tym bardziej zadowolony z osiągnięć firmy w minionym roku, że wyraźniej zaznaczyła ona swoją obecność na rynku amerykańskim. Na ten obszar przypadło aż 44,5 proc. obrotów spółki. Odnotowano też wzrost udziału dystrybucji cyfrowej w uzyskiwanych przychodach – z 11 procent (w 2013 roku) do 24 procent. Dowiedzieliśmy się również, że seria Sniper: Ghost Warrior sprzedała się jak dotąd w nakładzie przekraczającym 5,5 miliona egzemplarzy, z czego 3,5 miliona przypada na część pierwszą (wydaną w 2010 roku), a 2 miliony na część drugą (2013).

Enemy Front okazało się klapą, więc sporo wody w Wiśle upłynie, zanim CI Games pomyśli o ewentualnym kontynuowaniu tej marki. - Enemy Front „komercyjną porażką”, ale twórcy są na plusie – CI Games podsumowuje rok 2014 - wiadomość - 2015-03-25
Enemy Front okazało się klapą, więc sporo wody w Wiśle upłynie, zanim CI Games pomyśli o ewentualnym kontynuowaniu tej marki.

Przy okazji spółka zdradziła swoje plany na przyszłość, w dużej mierze powtarzając wieści z grudniowej konferencji CI Games – nie zabrakło jednak paru ciekawych nowości. Planowany na 2016 rok Sniper: Ghost Warrior 3 powstaje, tak jak poprzednie odsłony, przy wykorzystaniu technologii CryEngine. O tym, czy za trzecim razem polskiemu deweloperowi uda się zrobić należyty użytek z tego potężnego narzędzia, przekonamy się już w czerwcu, jako że wspomniana gra pojawi się na targach E3 w grywalnej formie. Mniej konkretów mamy na temat Lords of the Fallen 2 – nie wiemy nawet, czy produkcją po raz kolejny zajmie się niemieckie studio Deck13 Interactive, ponieważ stosowna umowa nie została jeszcze podpisana. Nie musi to jednak zwiastować zmiany dewelopera, bowiem premiera kolejnego polskiego RPG akcji dla „hardkorowców” ma nastąpić dopiero w 2017 roku. Ponadto dowiedzieliśmy się, że mobilna adaptacja Lords of the Fallen będzie grą korzystającą z modelu free-to-play.

Na koniec warto jeszcze wspomnieć o zmianach w strategii rozwoju CI Games. Mowa tu nie tylko o wejściu na rynek gier mobilnych (począwszy od dwóch tytułów w 2015 roku), ale także położeniu większego nacisku na współpracę z zewnętrznymi studiami deweloperskimi, dopieszczaniu swoich produkcji od strony koncepcyjnej i artystycznej oraz zaistnieniu na rynku jako wydawca tytułów własnych i licencjonowanych, który dostarczałby produkty do sieci handlowych i sklepów internetowych na całym świecie.

GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.