The Medium - szczegóły na temat ray tracingu
Jacek Zięba – producent w krakowskim studiu Bloober Team – przedstawił w niedawnym wywiadzie kilka detali na temat implementacji ray tracingu w survival horrorze The Medium.
Bartosz Świątek

W SKRÓCIE:
- The Medium będzie miało dwa tryby ray traycingu – Performance oraz Quality;
- dysk SSD pozwolił deweloperom na więcej w przypadku wydań konsolowych, ale na pecetach do zabawy wystarczy nośnik HDD – ma to związek z odmienną architekturą.
Serwis Wccftech przeprowadził wywiad z Jackiem Ziębą z krakowskiego studia Bloober Team. Tematem rozmowy był oczywiście nadchodzący survival horror The Medium, nad którym firma pracuje już od pewnego czasu. Poznaliśmy m.in. kilka detali na temat implementacji ray tracingu w omawianym tytule.
Mamy dwa tryby ray tracingu dla The Medium – Performance Mode, który włącza odbicia i RTAO we wszystkich lokacjach (gdy renderowana jest tylko jedna rzeczywistość), oraz Quality Mode, który obejmuje odbicia, RTAO, hybrydowy efekt półprzezroczystości i niektóre cienie RT dla całego świata gry. Ten ostatni tryb jest połączony z DLSS i kilkoma innymi usprawnieniami od Nvidii, ale wymaga sprzętu o dużej mocy – czytamy w wywiadzie.
Kolejnym wątkiem w rozmowie był dysk SSD. Twórcy gry nie mają wątpliwości, że obecność nośnika tego typu w konsolach nowej generacji umożliwiła rzeczy, które wcześniej były poza zasięgiem. Warto zaznaczyć, że w przypadku pecetów dysk SSD nie będzie wymagany. Nie posiadając go, musimy się co prawda liczyć z dłuższymi czasami wczytywania, ale poza tym na zwyczajnym dysku HDD gra powinna działać bez większych przeszkód. Wynika to bezpośrednio z różnic pomiędzy architekturą pecetową i konsolową.
Ponieważ od dłuższego czasu używamy level-streamingu w naszych grach, dołożyliśmy wszelkich starań, aby doświadczenie na komputerze z zalecaną specyfikacją było jak najbardziej zbliżone do tego na nowej konsoli Microsoft. Dla graczy PC SSD jest zalecane, ale nie jest wymagane, więc tak, czas ładowania zostanie zwiększony w przypadku używania HDD. To powiedziawszy jest spora różnica pomiędzy architekturą konsoli i PC.
Wchodząc trochę głębiej w technikalia, liniowy transfer PC ze standardowym dyskiem twardym wynosi średnio 100MB/s, podczas gdy poprzednia generacja konsol oferowała tylko jedną trzecią tej wartości. Kiedy połączysz to z cache'm IO, którym zarządza system operacyjny komputera, otrzymasz czas ładowania tylko o kilka sekund dłuższy niż w przypadku przeciętnego SSD. Oczywiście, tu i ówdzie pojawią się jakieś doczytujące się tekstury, ale nadal będziesz mógł cieszyć się The Medium posiadając dysk twardy – tłumaczy deweloper.
Przypominamy, że The Medium zadebiutuje 28 stycznia tego roku na komputerach oraz konsoli Xbox Series X / S. Produkcja będzie dostępna w ramach usługi Xbox Game Pass.
- Premiery gier - w jakie nowe gry zagramy w styczniu 2021
- 11 polskich gier na 11 listopada. Rodzime gry, na które warto czekać
- The Medium – strona oficjalna

GRYOnline
Gracze
Steam
- Bloober Team
- grafika (gry)
- survival horror
- polskie gry
- horror (gry)
- ray tracing
- PC
- XSX
Komentarze czytelników
FreYpr0 Pretorianin

Nie chcę być złym prorokiem, ale to może być słaby rok dla polskiego gamedevu.
Wiadomo co CDPR ma do nadrobienia, zero informacji od dłuższego czasu od Techlandu (plotki o sporych problemach w tworzeniu, odejścia z firmy). Dla Blooper Team to będzie sprawdzian ostateczny i dla nich i dla Microsoftu w celu sprawdzenia czy zaslugują na dofinansowanie (może przyszłe wykupienie do Microsoft Studios).
Jednak po objerzeniu materiału od Arhona, materiałach przedpremierowych Medium, na których gra dziala co najmniej poprawnie i przesunięciu premiery mam pewne deja vu związane z warszawską firmą.
Obym się mylił. Obyśmy w podsumowaniu 2020 roku cieszyli się z tego, że gry wydane/poprawione przez Polaków były hitami. Życzę "zespołowi wpadek" świetnego startu i być może owocnej współpracy z Microsoftem!
Wiedźmin Legend

FreYpr0
W 2021 prawdopodobne premiery rodzime:
The Medium od Bloober Team
Witchfire od The Astronauts
Shadow Warrior 3 od Flying Wild Hog
Gamedec od Anshar Studios
Dying Light 2 od Techland
A na deser mocno połatany Cyberpunk 2077 :)
Metaverse Senator

Ja czekam jeszcze na War Mongrels w tym roku
seraf5 Pretorianin

Bardzo czekam i chcę ograć na premierę w GP. Akurat na święta kupiłem sobie większy SSD do peceta więc liczę, że uda mi się spokojnie zagrać.
Szefoxxx Senator

Heh, już się zaczyna tłumaczenie czemu jednak ten ssd taki super potrzeby nie jest.