Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 29 września 2021, 18:20

autor: Maycuzai

Twórcy The Medium chcą zostać liderem horrorów; polskie Bloober Team ujawnia plany na przyszłość

Polskie studio Bloober Team – twórcy m.in The Medium – podzieliło się swoimi planami na przyszłość. Firma pracuje obecnie nad dwoma niezapowiedzianymi tytułami AAA. Dąży również do osiągnięcia stabilności na miarę gigantów branży, pokroju Naughty Dog.

Krakowski Bloober Teamktóry na początku bieżącego roku wydał bardzo udane The Medium (nasz recenzent przyznał produkcji notę 9.0/10) – podzielił się swoimi planami na przyszłość. Na ten moment studio pracuje nad dwoma dużymi tytułami. Pierwszy z nich to tajemnicza gra o nazwie kodowej Projekt B (dawniej Black – według strony CREATIVE EUROPE dzieło miało być średniowiecznym horrorem z walką wręcz, kosmitami i naciskiem na mroczne aspekty wiary, a także wyborami moralnymi), powstająca we współpracy z Konami. Drugi zaś – Projekt C – to autorska marka studia, nad którą pracuje ono od dłuższego czasu.

„To nie będą gry wielkości Wiedźmina czy Cyberpunka 2077, ale chcemy tworzyć pozycje AAA w naszym gatunku" – powiedział Piotr Babieno, prezes Bloober Team, podczas konferencji prasowej z okazji 13-lecia założenia spółki.

Twórcy The Medium chcą zostać liderem horrorów; polskie Bloober Team ujawnia plany na przyszłość - ilustracja #1
Akcja The Medium oraz Observera została umiejscowiona na rodzimych terenach Krakowa („cyberpunkowego” w tym drugim wypadku) – niewielu polskich twórców decyduje się na taki krok.

Ze słów prezesa wynika, że być może jeszcze przed końcem tego roku ujawniony zostanie któryś z tych tytułów. Obie gry mają wprowadzić „zupełnie nowe mechaniki”. Produkcje mają być tworzone przez lata 2022-25 i zapewnić studiu awans do „Ligi Mistrzów” branży growej w ciągu najbliższych 5 do 7 lat. Szef firmy chce, aby do pierwszego kwartału przyszłego roku liczba jej pracowników wzrosła z obecnych 150 do 200. Według jego słów, Bloober Team obrał sobie za cel znalezienie się w „top 5” największych studiów w Polsce:

„Za pięć lat chcielibyśmy być w miejscu, gdzie są takie firmy jak Naughty Dog czy Bungie. (...) Chcemy mieć bardzo stabilną sytuację finansową i to nam się udało przez te umowy, które zawarliśmy. Mamy wystarczająco dużo środków, by te projekty realizować bez potrzeby pozyskiwania dodatkowego finansowania, ale jednocześnie chcemy być niezależni”.

Twórcy The Medium chcą zostać liderem horrorów; polskie Bloober Team ujawnia plany na przyszłość - ilustracja #2
Blair Witch było efektem pierwszej „dużej” umowy Bloober Team.

Dodatkowo według ujawnionego w środę raportu Bloober zakończył pierwszą część prac nad nowym produktem powiązanym z marką Layers of Fear. Nie musi być to koniecznie gra wideo, gdyż studio pragnie, by jego marki wyszły poza to medium i zagościły również na dużym czy małym ekranie, a także w postaci planszówek oraz książek. Deweloper zamierza także przerzucić się na psychologiczne horrory TPP z elementami akcji i bardziej filmową narracją, gdyż te, jak wskazał, sprzedają się o wiele lepiej niż horrory FPP (nawet na poziomie od 3 do 10 milionów sztuk), z których krakowianie byli dotąd znani.

„Chcemy być w tym [produkowaniu gier – dop. red.] zrównoważeni i mimo wprowadzenia korporacyjnych zasad, zadbać o nasze talenty, aby pracownicy czuli satysfakcję z pracy i tworzenia w Bloober Team, a jednocześnie gracze również mieli nadal poczucie współtworzenia gier” – mówi Piotr Babieno.

Bloober Team jest idealnym przykładem feniksa powstającego z popiołów. Jedna z jego pierwszych gier – Basement Crawl – znalazła się pośród najgorzej ocenianych pozycji na konsolę PlayStation 4. Po przerzuceniu się na horrory studio zyskało uznanie i rozgłos w całej branży growej.

Tym samym dostaliśmy perełki pokroju wyśmienitego Observera czy wyżej wspomnianego The Medium – czyżby tajemniczy Projekt C mógł być kontynuacją jednej z tych produkcji? Kto wie, może dowiemy się tego już na dniach, gdyż jutro rozpoczyna się impreza Tokyo Game Show 2021, w której Bloober Team weźmie udział.