The Elder Scrolls 6 - Todd Howard nie wyobraża sobie ekskluzywności

Serwis gamesindustry.biz opublikował wywiad z deweloperem Toddem Howardem, w którym twórca opowiedział nieco m.in. o przyszłości branży oraz ekskluzywności tytułów Bethesdy (na przykładzie The Elder Scrolls VI).

Paweł Woźniak

25
The Elder Scrolls 6 - Todd Howard nie wyobraża sobie ekskluzywności.
The Elder Scrolls 6 - Todd Howard nie wyobraża sobie ekskluzywności.
W SKRÓCIE:
  • Todd Howard w wywiadzie dla serwisu gamesindustry.biz opowiedział m.in. o przyszłości branży gier oraz ekskluzywności tytułów Bethesdy;
  • według dewelopera dla nadchodzącej generacji kluczowa będzie łatwa dostępność produkcji – mają się temu przysłużyć abonamenty (np. Game Pass) oraz „granie w chmurze”;
  • Howard stwierdził, że „trudno sobie wyobrazić”, aby gry takie jak TES VI nie pojawiły się na innych platformach niż Microsoftu, ale na razie jest za wcześnie, aby mówić o dokładnych działaniach w tym temacie.

Na łamach serwisu gamesindustry.biz pojawił się dziś obszerny wywiad z głównym producentem wykonawczym i reżyserem ze studia Bethesda – Toddem Howardem. Deweloper opowiedział w nim m.in. o przyszłości branży – graniu w chmurze oraz abonamentach – a także planach firmy i ewentualnej ekskluzywności jej przyszłych produkcji.

Na początku rozmowy Howard odniósł się do przejęcia ZeniMax Media Inc., czyli właścicieli m.in. Bethesda Softworks, przez Microsoft. Twórca wyraził zadowolenie z tego, że branża pozytywnie przyjęła tę informację, podobnie jak i sami deweloperzy. Dodał również, że cieszy go, iż obie firmy i tak współpracują ze sobą już od dłuższego czasu oraz wyznają podobne wartości – chcą dostarczać najlepsze produkcje do każdego gracza, bez względu na to, gdzie się znajduje albo z jakiego urządzenia korzysta.

Deweloper wypowiedział się pozytywnie w temacie abonamentów takich jak Game Pass. Według niego jest to świetna okazja nie tylko dla graczy, którzy w dobrej cenie otrzymują dostęp do wielu niezłych gier, ale również dla deweloperów – którzy nie będą „uwiązani” konkretnymi wynikami sprzedaży, co pozwoli im na nieco większą swobodę w tworzeniu swoich dzieł. Dodatkowo dzięki abonamentom zwiększą swoje szanse na to, że ktoś sięgnie po ich produkcję.

Jestem niezwykle optymistycznie nastawiony do tego, co przynosi coś takiego jak Game Pass, nie tylko graczom, którzy z niego korzystają, ale także deweloperom, którzy dzięki temu nie muszą się ograniczać przy tym, co mogą stworzyć.

Według Howarda nadchodząca generacja gier ma stać pod znakiem produkcji, które będą łatwo dostępne na różnych urządzeniach i w wielu miejscach na świecie. Oprócz abonamentów ma się temu przysłużyć tzw. „granie w chmurze”, które np. ma ułatwić graczom zabawę w momencie, gdy zaplanują wspólne wieczorne rozgrywki ze znajomymi, ale nie będą chcieli się martwić o brak jakiegoś tytułu na swoim dysku (bo będzie on dostępny poprzez strumieniowanie).

To ma wiele zalet (granie w chmurze – przyp. red.) i myślę, że w przeciągu najbliższych pięciu lat będzie coraz bardziej popularne, a w dalszej przyszłości może nawet stanie się głównym sposobem, w jaki ludzie będą grać.

Jeśli zaś chodzi o ekskluzywność przyszłych produkcji Bethesdy, to Howard przyznał, że mimo iż jej przejęcie przez Microsoft zaowocuje np. ich premierową dostępnością w ramach abonamentu Xbox Game Pass, to „ciężko sobie wyobrazić”, aby nie pojawiły się one na innych urządzeniach - na przykładzie The Elder Scrolls VI. Dodał jednak, że seria ta od lat w jakiś sposób była „ekskluzywna” dla Microsoftu, więc na dzień dzisiejszy ciężko jest powiedzieć, jak będzie to dokładnie wyglądać w przyszłości.

Pełen wywiad z Toddem Howardem znajdziecie pod tym adresem. W poniedziałek, tj. 2 listopada, pojawi się tam również szczegółowy zapis zaplanowanego przez twórcę wystąpienia w ramach konferencji Develop: Brighton Digital 2020.

The Elder Scrolls VI

The Elder Scrolls VI

PC PlayStation Xbox
Data wydania: Data Nieznana
The Elder Scrolls VI - Encyklopedia Gier
Chcę zagrać

52

Paweł Woźniak

Autor: Paweł Woźniak

Od 2019 roku związany z GRY-OnLine, gdzie zaczynał jako autor newsów, a obecnie jest jednym z redaktorów tvgry. Obecnie interesują go przede wszystkim gry RPG, soulslike i metroidvanie, ale sporą część gamingowego życia poświęcił też produkcjom sieciowym. W grach ceni sobie głównie rozbudowane mechaniki rozwoju postaci oraz swobodę w działaniu, a na omawiane tytuły stara się patrzeć z różnych perspektyw. Od 2023 roku prowadzi również swój kanał na YouTube.

Start Steam Halloween Sale 2020 - taniej m.in. Subnautica i Devil May Cry 5

Następny
Start Steam Halloween Sale 2020 - taniej m.in. Subnautica i Devil May Cry 5

Sony chce sprzedać 7,6 miliona egzemplarzy PS5 do końca marca 2021

Poprzedni
Sony chce sprzedać 7,6 miliona egzemplarzy PS5 do końca marca 2021

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl