W sieci pojawiły się testy wydajności pecetowej wersji Red Dead Redemption 2. Potwierdzają one, że na maksymalnych ustawieniach gra wymaga bardzo mocnego sprzętu.

Wczoraj na PC wreszcie zadebiutowała gra Red Dead Redemption II. Wielu graczy narzeka na słabą wydajność. Dzięki testom opublikowanym przez serwis Guru3D możemy się przekonać, jak wygląda optymalizacja.
Przed premierą wersji pecetowej pojawiły się doniesienia, że nawet najmocniejsza karta na rynku nie jest w stanie zaoferować stałych 60 klatek na sekundę w rozdzielczości 4K. Niestety, te informacje okazały się prawdziwe. Przy ustawieniach Ultra w 3840x2160 uzyskano średnio 43 FPS-y na PC z układem GeForce RTX 2080 Ti, procesorem Intel Core i9 9900K oraz 32 GB pamięci RAM (DDR4 3200 MHz CL16). Dopiero po obniżeniu rozdzielczości do 2560x1440 uzyskano na tej konfiguracji średnio 66 klatek na sekundę.

Warto zwrócić uwagę na testy wydajności opcji, którą redaktorzy Guru3D określili mianem „Ultra TX/High Quality”. W nich wszystkie elementy grafiki skonfigurowano na „High”, czyli o jeden stopień poniżej maksimum, ale zachowano tekstury Ultra. Takie ustawienia wykorzysta zapewne wielu graczy, gdyż tylko w przypadku tekstur widać sporą różnicę między High i Ultra, a wzrost wydajności jest duży.

Warto także obejrzeć materiał wideo kanału Gamers Nexus, który również oferuje testy wydajności gry na wielu kartach grafiki oraz pokazuje różnice między różnymi ustawieniami.
Przypomnijmy, że Red Dead Redemption II zadebiutowało w październiku zeszłego roku na PlayStation 4 i Xboksie One. Gra okazała się wielkim sukcesem, sprzedając się w ponad 25 mln egzemplarzy. Produkcja wczoraj trafiła na PC, ale na razie dostępna jest tylko w Rockstar Games Lancher oraz serwisie Epic Games Store. W przyszłym miesiącu zawita na Steam, ale na razie nie zdradzono dokładnego terminu.
Wczorajszy debiut na PC nie obył się bez wielu problemów technicznych. Pojawiają się m.in. kłopoty z uruchomieniem gry i dźwiękiem. Część graczy donosi również o regularnym zawieszaniu się gry.
ZASTRZEŻENIE:
Firma GRY-OnLine S.A. otrzymuje prowizję od sklepów, których oferty prezentowane są w naszym serwisie. Dokładamy jednak wszelkich starań, żeby wybierać tylko ciekawe promocje – przede wszystkim chcemy publikować najlepsze oferty na sprzęt, gadżety i gry.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
36

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.