Firma Nvidia udostępniła artykuł na temat rekomendowanych kart grafiki do Red Dead Redemption 2. Okazuje się, że nawet GeForce RTX 2080 Ti nie wystarczy do uzyskania stałych 60 klatek na sekundę, jeśli chcemy grać w rozdzielczości 4K na wysokich ustawieniach, nie wspominając nawet o ultra.

Jutro seria Red Dead po raz pierwszy zawita na komputery osobiste wraz z premierą Red Dead Redemption 2. Mieliśmy już okazję poznać wymagania sprzętowe gry oraz zobaczyć, jak prezentuje się ona w 4K. Jednak jeśli już rozkoszowaliście się myślą o zabawie w takiej rozdzielczości na maksymalnych ustawieniach, przyjdzie nam ostudzić Wasz zapał. Nvidia udostępniła nowe sterowniki do swoich kart grafiki ze wsparciem drugiego Red Dead Redemption, przy okazji publikując artykuł na temat rekomendowanych układów GPU. Jak czytamy:
W rozdzielczości 3840x2160 tylko GeForce RTX 2080 Ti jest w stanie zaoferować grę w stałych 60 klatkach na sekundę.
Zapewne już ten fragment zetrze uśmiech z twarzy wielu fanów grania w 4K, którym dotychczas wystarczył GeForce GTX 1080 Ti. Nie to jest jednak najgorsze. Nvidia przyznała bowiem, że w celu utrzymania 60 FPS-ów konieczne było obniżenie niektórych opcji grafiki z High do Medium. Innymi słowy, nawet najmocniejsza karta dostępna dla przeciętnego gracza nie jest w stanie udźwignąć Red Dead Redemption 2 na wysokich ustawieniach. Podkreślamy: „wysokich”, a nie „maksymalnych”, bo skądinąd wiemy, że znajdzie się możliwość włączenia jeszcze większego poziomu detali (Ultra), co zresztą potwierdza artykuł Nvidii. Niewiele lepiej wygląda to w przypadku rozdzielczości 1080p – do zabawy na High w 60 klatkach na sekundę zalecany jest GeForce RTX 2060.
Co na to Nvidia? Firma zachęca do skorzystania z opcji skalowania oraz wyostrzania obrazu, wprowadzonych w poprzedniej wersji sterowników, które udostępniono przy okazji niedawnej zapowiedzi nowych kart grafiki. Ponadto wspomniano, że gra pozwala na dostosowanie poziomu detali przy pomocy prawie 40 różnych ustawień, co powinno pomóc graczom w znalezieniu idealnego balansu między wyglądem a wydajnością. Niemniej po umiarkowanie wysokich oficjalnych wymaganiach sprzętowych (jeśli nie liczyć ogromnej ilości potrzebnego miejsca na dysku) wyniki testów Nvidii mogą okazać się sporym rozczarowaniem. Na razie pozostaje nam czekać do jutra, kiedy to Red Dead Redemption 2 trafi do rąk graczy, a ci sprawdzą, jak gra radzi sobie na ich sprzęcie.

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
46

Autor: Jakub Błażewicz
Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).