Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

4K Najnowsze wiadomości i informacje

Problemy Stadii z 4K - Google odpowiada na zarzuty
Problemy Stadii z 4K - Google odpowiada na zarzuty

Entelarmer, 25 listopada 2019, 22:35

Firma Google odniosła się do zarzutów na temat problemów usługi Google Stadia z rozdzielczością 4K w wielu grach. Zdaniem spółki wszystko rozbija się o optymalizację produkcji przez deweloperów.

Age of Empires 4 - okres historyczny, zasoby, 4K i inne
Age of Empires 4 - okres historyczny, zasoby, 4K i inne

Serek, 17 listopada 2019, 09:11

W sieci pojawiło się kilka ciekawych informacji dotyczących Age of Empires IV - nowej odsłony kultowej serii RTS-ów. Produkcja zaoferuje realia zbliżone do drugiej części, ale zupełnie inne doświadczenie z rozgrywki.

Piękne miasta w 4K i 60 FPS - Microsoft Flight Simulator na gameplayu
Piękne miasta w 4K i 60 FPS - Microsoft Flight Simulator na gameplayu

Aquma, 15 listopada 2019, 08:43

W sieci pojawił się obszerny gameplay z Microsoft Flight Simulator. Materiał skupia się na zaprezentowaniu wyglądu kilku europejskich miast i robi oszałamiające wrażenie.

Współtwórca Limbo i Inside: pogoń za 4K jest bezcelowa
Współtwórca Limbo i Inside: pogoń za 4K jest bezcelowa

Entelarmer, 6 listopada 2019, 19:33

Dino Patti, współzałożyciel zespołów odpowiedzialnych za Limbo oraz Somerville, poruszył kwestię rozdzielczości 4K w grach. Jego zdaniem technologia ta jest „bezużyteczna” i sztucznie promowana przez producentów oraz sprzedawców sprzętu i nie ma żadnego przełożenia na rozwój gier.

4K wciąż marginesem - październikowa ankieta Steama
4K wciąż marginesem - październikowa ankieta Steama

AlexB, 6 listopada 2019, 13:50

Firma Valve opublikowała wyniki październikowej ankiety Steam. Według nich stale rośnie liczba użytkowników Windowsów 10, kart graficznych Nvidia oraz procesorów Intel. Co ciekawe, osoby korzystające z rozdzielczości 4K wciąż stanowią margines.

Nawet RTX 2080 Ti nie da rady Red Dead Redemption 2 w 4K na ultra
Nawet RTX 2080 Ti nie da rady Red Dead Redemption 2 w 4K na ultra

Entelarmer, 4 listopada 2019, 20:28

Firma Nvidia udostępniła artykuł na temat rekomendowanych kart grafiki do Red Dead Redemption 2. Okazuje się, że nawet GeForce RTX 2080 Ti nie wystarczy do uzyskania stałych 60 klatek na sekundę, jeśli chcemy grać w rozdzielczości 4K na wysokich ustawieniach, nie wspominając nawet o ultra.

The Outer Worlds w 4K tylko na Xboksie One X. PS4 Pro bez usprawnień
The Outer Worlds w 4K tylko na Xboksie One X. PS4 Pro bez usprawnień

Aquma, 17 października 2019, 16:59

[Aktualizacja] The Outer Worlds w wersji na Xboksa One X będzie posiadało usprawnienia graficzne. Twórcy nie planują natomiast ulepszeń oprawy na PlayStation 4 Pro.

Ghost Recon Breakpoint - 70 minut gameplaya z PC w 4K
Ghost Recon Breakpoint - 70 minut gameplaya z PC w 4K

Adrian Werner, 1 października 2019, 14:26

Do sieci trafił materiał wideo pokazujący pierwszych 70 minut z gry Tom Clancy's Ghost Recon: Breakpoint. Zarejestrowano go w oparciu o wersję pecetową z ustawieniami Ultra i w rozdzielczości 4K.

Informacje o aktualizacji 3.8.0 do Path of Exile i inne wieści
Informacje o aktualizacji 3.8.0 do Path of Exile i inne wieści

AlexB, 31 lipca 2019, 15:55

Dziś piszemy o aktualizacji 3.8.0 do gry Path of Exile oraz wsparciu 4K oraz HDR i bonusach dla osób, które złożyły zamówienie przedpremierowe na GreedFall. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Wiedźmin 2 – Polak stworzył mod z teksturami ulepszonymi przez AI
Wiedźmin 2 – Polak stworzył mod z teksturami ulepszonymi przez AI

Aquma, 17 lipca 2019, 12:29

Polski modder hub997 opracował pakiet ulepszonych tekstur do ośmioletniej gry studia CD Projekt RED – Wiedźmina 2: Zabójców Królów. Modyfikacja wykorzystuje skalowanie do 2K/4K oraz sztuczną inteligencję, by poprawić wygląd postaci i potworów.

Cyberpunk 2077 w 4K także na PS4 Pro
Cyberpunk 2077 w 4K także na PS4 Pro

Serek, 4 lipca 2019, 10:39

Cyberpunk 2077 zaoferuje 4K również na konsoli PlayStation 4 Pro. Do tej pory wiadomo było, że tytuł będzie można uruchomić w tej rozdzielczości na Xboksie One X oraz PC.

Cyberpunk 2077 – rozmiar na PS4 i rozdzielczość na XOne X
Cyberpunk 2077 – rozmiar na PS4 i rozdzielczość na XOne X

Vergil, 25 czerwca 2019, 15:18

Wiemy mniej więcej, ile miejsca na dysku twardym PlayStation 4 zajmie gra Cyberpunk 2077, a także w jakiej rozdzielczości zagrają w nią posiadacze Xboksów One X. Źródłem owych rewelacji są PlayStation Store oraz sklep Microsoftu, gdzie można złożyć pre-order na najnowsze dzieło studia CD Projekt Red.

Gears 5 z co-opem dla trzech graczy; 4K i 60 fps na Xboksie One X
Gears 5 z co-opem dla trzech graczy; 4K i 60 fps na Xboksie One X

Vergil, 10 czerwca 2019, 14:07

Stojący na czele studia The Coalition Rod Fergusson zdradził, że gra Gears 5 będzie działać na Xboksie One X w rozdzielczości 4K i 60 klatkach na sekundę. Poza tym ujawniono, że jednym z bohaterów, w którego wcielimy się w trybie współpracy, będzie… bot imieniem Jack.

Mod do The Elder Scrolls IV Oblivion podbija jakość tekstur do 4K i 8K
Mod do The Elder Scrolls IV Oblivion podbija jakość tekstur do 4K i 8K

AlexB, 18 kwietnia 2019, 10:30

Popularne RPG The Elder Scrolls IV: Oblivion otrzymało mod podbijający rozdzielczość niemal wszystkich tekstur do 4K i 8K. Dokonano tego za pomocą narzędzia Gigapixel AI. Całość waży około 4,5 GB.

Red Dead Redemption 2 na Xboksie One X w natywnym 4K
Red Dead Redemption 2 na Xboksie One X w natywnym 4K

Serek, 4 października 2018, 19:22

Kolejne ciekawe doniesienia na temat nowej gry Rockstar Games. Na profilu francuskiego oddziału Xboksa na Twitterze pojawiła się informacja, że Red Dead Redemption 2 będzie działał na Xboksie One X w natywnym 4K.

Divinity: Original Sin 2 - Definitive Edition w natywnym 4K na Xboksie One X
Divinity: Original Sin 2 - Definitive Edition w natywnym 4K na Xboksie One X

Ender, 7 sierpnia 2018, 20:06

Autorzy Divinity: Original Sin II - Definitive Edition, które ukaże się pod koniec tego miesiąca, zdradzili, na jakie opcje graficzne mogą liczyć posiadacze konsol Sony i Microsoftu. Tytuł będzie oferować obraz w natywnej rozdzielczości 4K jedynie na konsoli Xbox One X.

Demo Anthem używało dwóch GTX 1080Ti, Rocket League w Xbox Game Pass – wieści
Demo Anthem używało dwóch GTX 1080Ti, Rocket League w Xbox Game Pass – wieści

Movis, 11 lipca 2018, 14:03

Dziś piszemy o konfiguracji sprzętu, na którym zaprezentowano imponujące graficznie demo Anthem z targów E3 i dodaniu Rocket League do subskrypcji Xbox Game Pass. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

PlayStation 4 Pro otrzyma tryb supersamplingu
PlayStation 4 Pro otrzyma tryb supersamplingu

Ender, 4 lutego 2018, 14:05

Wraz z najnowszą wersją systemu operacyjnego, który znajduje się w tej chwili w fazie beta-testów, PlayStation 4 Pro otrzyma tryb supersamplingu. Pozwoli ona na uzyskanie obrazu o jakości porównywalnej z 4K na ekranach i telewizorach z rozdzielczością 2K lub niższą.

Wieści ze świata (Forza Horizon 3, PlayStation 4) 16/01/2018
Wieści ze świata (Forza Horizon 3, PlayStation 4) 16/01/2018

Góral, 16 stycznia 2018, 14:22

Dziś piszemy o aktualizacji gry Forza Horizon 3 dodającej wsparcie dla rozdzielczości 4K na konsoli Xbox One X oraz o zapisach do beta-testów kolejnego dużego update'u systemu (firmware'u) PlayStation 4. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Nintendo nie jest zainteresowane technologią VR oraz 4K
Nintendo nie jest zainteresowane technologią VR oraz 4K

Ender, 14 stycznia 2018, 18:10

Przedstawiciel Nintendo potwierdził, że gigant z Kioto nie jest zainteresowany technologią wirtualnej rzeczywistości ani wsparciem dla ekranów 4K. Spółka opiera bowiem swoją strategię na podążaniu własną ścieżką i oferowaniu graczom unikalnych rozwiązań, które niekoniecznie odpowiadają najnowszym trendom.

Nvidia zapowiedziała ogromny monitor Big Format Gaming Display
Nvidia zapowiedziała ogromny monitor Big Format Gaming Display

Góral, 8 stycznia 2018, 13:50

Firma Nvidia zapowiedziała Big Format Gaming Display - 65-calowy monitor dla graczy komputerowych, oferujący rozdzielczość 4K, częstotliwość odświeżania 120 Hz oraz wbudowaną Nvidię Shield.

Wiedźmin 3 w 4K na konsoli Xbox One X - jest patch
Wiedźmin 3 w 4K na konsoli Xbox One X - jest patch

Góral, 20 grudnia 2017, 14:49

Zapowiedziana jakiś czas temu aktualizacja gry Wiedźmin 3: Dziki Gon w wersji na konsolę Xbox One X wreszcie ujrzała światło dzienne. Produkcja oferuje od teraz dwa nowe tryby graficzne - 4K i "Wydajność".

Quantum Break to nowy rekordzista? Gra z całą zawartością waży blisko 180 GB
Quantum Break to nowy rekordzista? Gra z całą zawartością waży blisko 180 GB

Góral, 3 listopada 2017, 14:59

Najnowsza wersja Quantum Break na Xboksa One X trochę się rozrosła i waży ponad 102 GB. Dodając do tego opcjonalne 75,6 GB na filmiki przerywnikowe w jakości 4K, wychodzi pokaźna ilość danych.

Wiedźmin 3 z aktualizacją dla konsoli PlayStation 4 Pro
Wiedźmin 3 z aktualizacją dla konsoli PlayStation 4 Pro

Góral, 4 października 2017, 19:33

Studio CD Projekt RED wypuściło zapowiedzianą jakiś czas temu aktualizację, przystosowującą grę Wiedźmin 3: Dziki Gon do konsoli PlayStation 4 Pro - mowa o możliwości rozgrywki w rozdzielczości 4K.

[AKTUALIZACJA] Wiedźmin 3 w 4K na PlayStation 4 Pro to kwestia kilku dni; łatka dla Xboksa One X w drodze
[AKTUALIZACJA] Wiedźmin 3 w 4K na PlayStation 4 Pro to kwestia kilku dni; łatka dla Xboksa One X w drodze

Vergil, 8 września 2017, 15:56

W trakcie tegorocznych targów E3 studio CD Projekt RED potwierdziło, że Wiedźmin 3: Dziki Gon zadziała w rozdzielczości 4K zarówno na Xboksie One X, jak i na PlayStation 4 Pro. Posiadacze konsoli Sony otrzymają stosowną łatkę w ciągu najbliższych kilku dni.

Tak wygląda granie w rozdzielczości 16K
Tak wygląda granie w rozdzielczości 16K

Góral, 3 sierpnia 2017, 09:15

Na kanale Linus Tech Tips w serwisie YouTube ukazało się nagranie prezentujące rozgrywkę w m.in. w Minecrafcie i Rise of the Tomb Raider na potężnym komputerze w rozdzielczości 16K.

Xbox One X - pierwsze wyniki wydajności
Xbox One X - pierwsze wyniki wydajności

Góral, 6 lipca 2017, 11:23

Ekipa Digital Foundry opublikowała pierwsze wyniki wydajności gier z konsoli Xbox One X. Nie oddają one w pełni tego, czego można się spodziewać, ale dają niezły pogląd na sytuację.

Assassin's Creed: Origins na Xbox One X nie działa w natywnym 4K
Assassin's Creed: Origins na Xbox One X nie działa w natywnym 4K

Góral, 15 czerwca 2017, 13:24

Całkiem niedawno w magazynie Game Informer opublikowano zapowiedź gry Assassin's Creed: Origins, w której stwierdzono, że na konsoli Xbox One X produkcja zdaje się działać lepiej niż na PC, nawet w rozdzielczości 4K. Jednak dzięki Digital Foundry wiemy już, że tytuł na nowym Xboksie tak naprawdę nie działa w natywnym 4K.

Red Dead Redemption 2 w natywnym 4K na Project Scorpio
Red Dead Redemption 2 w natywnym 4K na Project Scorpio

Góral, 1 kwietnia 2017, 10:10

W serwisie Windows Central pojawiły się nieoficjalne informacje związane z grami, które mają działać na konsoli Project Scorpio w natywnym 4K. Wśród tytułów znalazły się m.in. Red Dead Redemption 2 i Forza Motorsport 7.

Wieści ze świata (Project Scorpio, Rocket League, Planet Coaster) 14/3/2017
Wieści ze świata (Project Scorpio, Rocket League, Planet Coaster) 14/3/2017

Draug, 14 marca 2017, 16:45

Dziś piszemy o nagrywaniu rozgrywki w 4K i 60 klatkach na sekundę na konsoli Project Scorpio oraz o zapowiedzi dużych aktualizacji do gier Rocket League (Dropshot) i Planet Coaster (Spring Update). Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Crackdown 3 ukaże się najpóźniej za rok; gra zaoferuje natywne 4K na Project Scorpio
Crackdown 3 ukaże się najpóźniej za rok; gra zaoferuje natywne 4K na Project Scorpio

luckie, 5 grudnia 2016, 11:29

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, w następne święta Bożego Narodzenia będziemy mogli radośnie siać chaos w Crackdown 3 na konsolach Xbox One i Project Scorpio lub na PC z Windowsem 10. Wydanie na ulepszoną wersję XOne zaoferuje natywną rozdzielczość 4K.

Resident Evil VII na PC ze wsparciem dla HDR i rozdzielczości 4K oraz opcją cross-save
Resident Evil VII na PC ze wsparciem dla HDR i rozdzielczości 4K oraz opcją cross-save

Arantasar, 26 listopada 2016, 21:28

Firma Capcom potwierdziła, że gra Resident Evil VII w wersji na komputery osobiste zaoferuje wsparcie dla rozdzielczości 4K oraz technologii HDR. Podobny poziom graficzny zapowiedziano w przypadku urządzeń Xbox One S i PlayStation 4 Pro. Jednocześnie egzemplarz kupiony za pośrednictwem sklepu Windows Store zapewni dostęp do opcji cross-save z wydaniem na konsolę Xbox One. Tytuł ukaże się 24 stycznia 2017 roku.

Znamy szczegóły aktualizacji dla Uncharted 4 i The Last of Us na PlayStation 4 Pro
Znamy szczegóły aktualizacji dla Uncharted 4 i The Last of Us na PlayStation 4 Pro

Jakub Mirowski, 12 listopada 2016, 10:13

Wiemy już, jak usprawnione zostały dwie gry studia Naughty Dog, Uncharted 4 oraz The Last of Us, na konsoli PlayStation 4 Pro. Obie produkcje mają teraz zdecydowanie wyższą rozdzielczość i wsparcie dla technologii HDR. Niestety, w przypadku drugiej z nich zanotowano pewne problemy z płynnością.

Recenzje PlayStation 4 Pro - jest dobrze, ale szału nie ma
Recenzje PlayStation 4 Pro - jest dobrze, ale szału nie ma

Góral, 8 listopada 2016, 13:38

W sieci pojawiły się pierwsze recenzje konsoli PlayStation 4 Pro. Wynika z nich to, co mówiono od samego początku - to dobra konsola dla posiadaczy telewizorów 4K i osób, które nie mają jeszcze PS4, ale o żadnej rewolucji nie ma mowy.

Wiedźmin 3: Dziki Gon bez wsparcia 4K na konsolach
Wiedźmin 3: Dziki Gon bez wsparcia 4K na konsolach

Entelarmer, 20 września 2016, 11:00

Serwis Eurogamer skontaktował się z pracownikami studia CD Projekt RED w związku z potencjalnym odświeżeniem gry Wiedźmin 3: Dziki Gon pod kątem konsoli PlayStation 4 Pro. Polski deweloper jednoznacznie stwierdził, że nie zamierza wprowadzać wsparcia dla funkcji nowej platformy Sony, włącznie z rozdzielczością 4K.

Project Scorpio - wszystkie gry Microsoftu będą działały w natywnym 4K
Project Scorpio - wszystkie gry Microsoftu będą działały w natywnym 4K

Góral, 19 września 2016, 19:17

Shannon Loftis, szefowa Microsoft Studios Publishing, potwierdziła, że wszystkie gry giganta z Redmond będą działały na Project Scorpio w natywnej rozdzielczości 4K. Z kolei Andrew House z Sony Interactive Entertainment wyjawił, że większość produkcji na PlayStation 4 Pro będzie skalowana do rozdzielczości 4K.

Tylko trzy osoby pracują nad wsparciem Days Gone i inFamous dla PlayStation 4 Pro
Tylko trzy osoby pracują nad wsparciem Days Gone i inFamous dla PlayStation 4 Pro

Yossarian, 14 września 2016, 20:20

Serwis Digital Foundry opublikował wczoraj na YouTube film, w którym omawiana jest kwestia Uncharted 4 działającego w 60 klatkach na sekundę. Przy okazji rozmowy na temat wsparcia gier z PS4 dla nowej konsoli Sony pojawiła się ciekawa informacja o Days Gone i inFamous: Second Son na "ProStation".

Horizon: Zero Dawn nie działa w natywnej rozdzielczości 4K
Horizon: Zero Dawn nie działa w natywnej rozdzielczości 4K

Góral, 8 września 2016, 14:23

Deweloperzy gry Horizon: Zero Dawn wyjawili, że zaprezentowany wczoraj fragment rozgrywki na PlayStation 4 Pro nie działał w natywnej rozdzielczości 4K. Zaznaczono jednak, że produkcja jest bardzo blisko tej wartości.

Xbox One S umożliwi skalowanie obrazu w grach do rozdzielczości 4K
Xbox One S umożliwi skalowanie obrazu w grach do rozdzielczości 4K

Arantasar, 6 lipca 2016, 13:07

Jeden z dyrektorów wykonawczych firmy Microsoft potwierdził na Twitterze, że konsola Xbox One S umożliwi skalowanie obrazu w grach do rozdzielczości 4K. Funkcja będzie dostępna zarówno w nadchodzących, jak i wydanych już produkcjach. Urządzenie trafi na rynek w sierpniu tego roku.