Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 30 września 2020, 21:14

Spider-Man na PS5 - Peter Parker zmieni twarz; gra nie będzie działać w 4K

Studio Insomniac Games podzieliło się informacjami na temat remastera gry Spider-Man na PS5. Wśród licznych poprawek wizualnych i wsparcia 60 fps na sekundę najciekawsza decyzja dotyczy zmiany aktora, który użyczy swojego wyglądu Peterowi Parkerowi.

Spider-Man na PS5 - Peter Parker zmieni twarz; gra nie będzie działać w 4K - ilustracja #1
Peter Parker zmienił się nie do poznania przez ostatnie dwa lata.

Kontynuacja Spider-Mana z PlayStation 4 to jeden z wyczekiwanych tytułów startowych na PS5. Fakt, że Miles Morales w wersji Ultimate uwzględni odświeżoną jedynkę, może stanowić dla niektórych dodatkową zachętę do zakupu. Zapewne dlatego dzisiejszy wpis na oficjalnym blogu PlayStation skupia się na ulepszeniach, które otrzyma remaster gry. Uwzględnia to jedną intrygującą zmianę – w Spider-Manie na PlayStation 5 nie zobaczymy Johna Bubniaka jako Petera Parkera. Zamiast niego studio Insomniac Games obsadziło w roli superbohatera Bena Jordana. Efekt możecie zobaczyć na filmiku zamieszczonym poniżej.

Zmiana aktora może dziwić, ale studio wytłumaczyło, że ma to na celu lepsze „dopasowanie” modelu Petera Parkera do ekspresji Yuriego Lowenthala (który użyczył bohaterowi głosu) uchwyconej techniką facial capture. Możemy zgadywać, że twarz Johna Bubniaka nie pasowała idealnie do mimiki aktora głosowego, co stało się szczególnie widoczne w obliczu poprawek graficznych remastera (w tym dodania wsparcia gry w 60 klatkach na sekundę). Samego Lowenthala dyskwalifikowała zbyt duża różnica wieku – twarz prawie 50-letniego aktora zdecydowanie nie pasowałaby do roli dwudziestotrzyletniego superbohatera.

Pomijając powyższą kwestię, studio Insomniac omówiło też wspomniane poprawki graficzne. Twórcy starali się w pełni wykorzystać możliwości nowej konsoli Sony. W grze zobaczymy więc technologię ray tracingu (która uwidoczni się m.in. w odbiciach w szybach), o wiele bardziej szczegółowy świat oraz nowe modele postaci. Remaster zaoferuje również wsparcie funkcji kontrolera DualSense oraz – rzecz jasna – niemal natychmiastowe ładowanie lokacji (aczkolwiek fani animacji towarzyszących szybkiej podróży będą mogli je włączyć jako dodatkowe ustawienie). Zwolennicy gry w 60 klatkach na sekundę otrzymają tryb wydajności (performance mode), który zaprezentowano na kolejnym materiale (zamieszczonym poniżej). Niestety, karta Spider-Mana na oficjalnej stronie PlayStation 5 potwierdza, że poprawki nie uwzględniają wsparcia natywnej rozdzielczości 4K. Konsola będzie korzystać z tzw. „dynamicznego 4K”, co oznacza skalowanie obrazu do wyższych wartości.

Remaster Spider-Mana będzie dostępny wyłącznie w dystrybucji cyfrowej w formie vouchera do Spider-Man: Miles Morales w wersji Ultimate. Gra będzie tytułem startowym PlayStation 5, tak więc zagramy w nią już w dniu polskiej premiery konsoli, czyli 19 listopada.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej