FromSoftware i Bandai Namco podzieliły się szczegółami technicznymi gry Elden Ring. Tytuł pozwoli na zabawę w maksymalnie 60 fps i obsłuży rozdzielczości do 4K oraz ray tracing. Poznaliśmy też pięć klas postaci, które będzie można wypróbować w zbliżających się testach trybu sieciowego.
Poznaliśmy kilka szczegółów technicznych gry Elden Ring, czyli duchowego spadkobiercy serii Souls. Na papierze najkorzystniej wypada wersja pecetowa. Tytuł ma działać na „blaszakach” w maksymalnie 60 klatkach na sekundę, obsługiwać rozdzielczości do 4K, HDR i ray tracing. Na temat tego ostatniego nie wiemy na razie nic poza tym, że zostanie dodany w patchu: albo w tzw. 1.0, albo w jednej z popremierowych aktualizacji. Limit 60 fps może nieco irytować, ale spokojnie – na pewno szybko pojawi się mod odblokowujący liczbę klatek na sekundę i będzie można cieszyć oczy wyższymi wartościami.
Na konsolach nowej generacji – PlayStation 5 i Xboxach Series X oraz S – pojawią się zaś dwa tryby: wydajności i jakości. Pierwszy pozwoli na zabawę w 60 fps, ale przy niższej niż 4K rozdzielczości, drugi umożliwi zaś jej wyświetlanie kosztem mniejszej liczby klatek na sekundę. Posiadacze PS4 i XONE będą musieli się zadowolić 30 fps i rozdzielczością 1080p.
Mogą Cię zainteresować również:
Przypominamy, że w najbliższy weekend, a konkretnie od 12 do 15 listopada, odbędą się testy trybu sieciowego Elden Ring. Trzy dni temu na oficjalnym koncie gry w serwisie Twitter pojawił się wpis zawierający grafiki prezentujące pięć postaci, „którymi przekroczymy Morze Mgły”. Będą to: warrior, enchanted knight, prophet, champion i bloody wolf (patrz screeny poniżej). Możemy się domyślać, że są to swego rodzaju klasy postaci, podobne do tych, jakie pojawiły się w Soulsach czy Bloodborne – wybierając jedną z nich, zdecydujemy zapewne o początkowym ekwipunku, broni i statystykach, ale później prawdopodobnie rozwiniemy bohatera (lub bohaterkę) w dowolnym kierunku. W finalnej wersji gry niemal na pewno będzie ich więcej.
Elden Ring zadebiutuje 25 lutego 2022 roku na PC, PS4, PS5, XONE i XSX|S. W miniony czwartek FromSoftware opublikowało kilkunastominutowy gameplay z gry. Jeśli jeszcze go nie widzieliście, koniecznie zajrzyjcie tutaj.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
25

Autor: Hubert Śledziewski
Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.