Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

Unia Europejska Najnowsze wiadomości i informacje

Unijna dyrektywa o prawach autorskich doczekała się ostatecznej wersji

Lazlo, 15 lutego 2019, 14:19

Unijna dyrektywa ws. praw autorskich na jednolitym rynku cyfrowym, zwana potocznie "ACTA 2", doczekała się ostatecznej wersji. Finalny kształt przepisów wciąż budzi pewne kontrowersje i rodzi obawy co do tego, jak będzie wyglądał Internet po wejściu ich w życie. Według Parlamentu Europejskiego dołożono wszelkich starań, by umocnić pozycję twórców i zarazem zachować pełną wolność słowa w sieci.

ACTA 2 – polscy twórcy wspierają kontrowersyjną dyrektywę

Entelarmer, 25 stycznia 2019, 13:00

Polscy twórcy, dziennikarze i nie tylko opublikowali manifest Razem Dla Kultury w związku z dyrektywą ws. prawa autorskiego na jednolitym rynku cyfrowym. Sygnatariusze deklarują swoje poparcie dla projektu określanego często jako "ACTA 2" w imię walki o polską kulturę.

ACTA 2 odrzucone? Co czeka artykuł 11 i 13?

Aquma, 21 stycznia 2019, 16:40

Rada Europejska odrzuciła w głosowaniu dotychczasowy projekt "ACTA 2" - przeciwko opowiedziało się 11 krajów, w tym Polska. Dokument będzie musiał przejść zmiany, by uzyskać poparcie niechętnych mu rządów. Skąd wzięły się kontrowersje dotyczące unijnej Dyrektywy ws. prawa autorskiego na jednolitym rynku cyfrowym?

"ACTA 2" wymusi zamknięcie Google News w Europie?

Aquma, 20 listopada 2018, 14:12

Zdaniem Richarda Gingrasa – wiceprezesa Google i szefa sekcji Google News – wejście w życie "ACTA 2" może wymusić na firmie zakończenie działalności popularnego agregatora treści w Europie.

„ACTA 2” przegłosowane – Parlament Europejski poparł artykuły 11 i 13

Maiman, 12 września 2018, 15:52

438 głosów „za” pozwoliło członkom Parlamentu Europejskiego na przegłosowanie dziś rano dyrektywy o prawie autorskim, nazywanym przez przeciwników szeroko „ACTA 2.0”. Tym samym nowe zasady – również te zawarte w osławionych artykułach 11 i 13 – niebawem najprawdopodobniej wejdą w życie.

Google z gigantyczną karą od Unii Europejskiej za monopolistyczne praktyki

Entelarmer, 18 lipca 2018, 22:10

Unia Europejska nałożyła na Google rekordową grzywnę w wysokości 4,34 miliarda euro. Firmie zarzucono naruszenie przepisów o ochronie konkurencji poprzez wykorzystanie swojej pozycji do promowania własnej wyszukiwarki oraz przeglądarki internetowej Chrome.

ACTA 2 opóźnione przez Parlament Europejski

Movis, 5 lipca 2018, 13:45

Padł pierwszy cios przeciw wprowadzeniu dyrektywy "ACTA 2", dotyczącej praw autorskich i jednolitości rynku cyfrowego. Choć internauci mogą na razie odetchnąć z ulgą, Komisja Prawna Parlamentu Europejskiego ma powrócić do tematu we wrześniu.

Nadciąga ACTA 2 - trwa walka o przyszłość Internetu

Entelarmer, 21 czerwca 2018, 07:40

Komisja Prawna Parlamentu Europejskiego przegłosowała dyrektywę o prawach autorskich i jednolitym rynku cyfrowym. Jeśli nowe regulacje wejdą w życie, internauci będą musieli liczyć się z większą kontrolą serwisów nad zamieszczanymi treściami, w tym z obowiązkowym monitorowaniem komentarzy pod kątem naruszenia praw autorskich.

Nowe prawo może ukrócić klonowanie popularnych gier. Czy w efekcie ograniczy innowacje?

Movis, 20 lutego 2018, 11:52

Ostatnie zmiany w prawie intelektualnym Unii Europejskiej mogą diametralnie zmienić sytuację ochrony unikalnych mechanik gier. Prawnik Kostya Lobov widzi w nich drogę do asekuracji pracy twórców, ale te same prawa mogą łatwo stać się mieczem obosiecznym dla całej branży.

Niewygodny raport Unii Europejskiej – piractwo nie wpływa na sprzedaż gier

Entelarmer, 22 września 2017, 12:31

W sieci pojawił się nieopublikowany raport unijny dotyczący wpływu łamania prawa autorskiego na sprzedaż mediów. Dokument powstał w firmie Ecoryl w 2015 roku, lecz wnioski autorów o zasadniczym braku negatywnego efektu piractwa najwyraźniej nie przypadły do gustu zleceniodawcom z Komisji Europejskiej.

Wiedźmin 3: Krew i wino - budżet dodatku wyniesie około 9 mln zł

Góral, 18 sierpnia 2015, 11:52

Z dokumentu opublikowanego przez Europejską Agencję Wykonawczą ds. Edukacji, Kultury i Sektora Audiowizualnego wynika, że studio CD Projekt RED otrzymało z Unii Europejskiej 150 tysięcy euro dofinansowania na produkcję dodatku do trzeciego Wiedźmina, zatytułowanego Krew i wino. Kwota ta odpowiada 7% całego budżetu projektu, co oznacza, że studio wyda na dodatek około 2,14 miliona euro, a więc około 9 milionów złotych.

Komisja Europejska zamierza znieść blokady regionalne i ujednolicić rynek cyfrowej dystrybucji

Góral, 31 marca 2015, 10:25

Komisja Europejska ogłosiła swoje plany w sprawie ujednolicenia rynku cyfrowego. Jeżeli szykowane zmiany faktycznie wejdą w życie, to możemy spodziewać się m.in. usunięcia blokad regionalnych, lepszej dostępności rozmaitych usług itd.

Wystartował unijny program dofinansowań dla twórców gier

Pirlond, 27 stycznia 2015, 17:25

Unia Europejska zachęca do produkowania gier. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu, w ramach którego niezależni deweloperzy mogą uzyskać dofinansowanie na realizację własnych projektów. Wnioski można składać do 26 marca.

Industrial nową grą polskiego 11 bit studios

luckie, 16 października 2014, 13:47

Na liście projektów dofinansowywanych przez Unię Europejską znalazła się gra Industrial, tworzona przez polski zespół niezależny 11 bit studios. Czym będzie nowa produkcja twórców serii Anomaly?

Koniec z "darmowymi" aplikacjami w sklepie Google Play

Góral, 21 lipca 2014, 09:05

W lutym bieżącego roku Komisja Europejska postanowiła nakłonić koncerny Google i Apple do zaprzestania wprowadzania w błąd klientów, którym oferowane są "darmowe" aplikacje, wykorzystujące jednak system mikropłatności. Okazało się, że Google do końca września bieżącego roku zrobi z tym problemem porządek w sklepie Google Play.

Komisja Europejska walczy z używaniem określenia „free-to-play” wobec gier z mikropłatnościami

Draug, 28 lutego 2014, 13:00

Komisja Europejska organizuje spotkania z twórcami gier, aby przedyskutować kwestię ochrony użytkowników (zwłaszcza dzieci) przed niechcianymi zakupami oraz nakłonić branżę do zaprzestania używania określenia „free-to-play” w stosunku do tytułów, które zawierają mikrotransakcje.