Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

technologia Najnowsze wiadomości i informacje

USB 3.2 ogłoszony. Wchłonie standardy 3.0 oraz 3.1

Lazlo, 27 lutego 2019, 11:45

Wraz z ogłoszeniem na targach MWC2019 pełnej specyfikacji USB 3.2, zmianie po raz kolejny uległy nazwy starszych wersji tego standardu. USB 3.0 oraz USB 3.1 będą także należały do rodziny USB 3.2.

AI AlphaStar od Google zmiażdżyło profesjonalnych graczy StarCraft 2

Aquma, 25 stycznia 2019, 14:15

Zespół DeepMind firmy Google – zajmujący się pracą nad sztuczną inteligencją – poinformował, że stworzony przez niego program AlphaStar pokonał dwóch profesjonalnych graczy StarCraft 2 z Team Liquid. W obydwu wypadkach rozgrywki zakończyły się wynikiem 5:0.

Jak działa polski Asystent Google? Nie idealnie – pierwsze opinie

Entelarmer, 23 stycznia 2019, 21:19

Od tygodnia możemy korzystać z polskiego Asystenta Google. Przez ten czas użytkownicy zdążyli sprawdzić, co oferuje rodzima wersja tej usługi.

Nvidia udostępni obsługę G-Sync na monitorach z FreeSync

ElMundo, 7 stycznia 2019, 12:22

To ruch, którego raczej niewielu się spodziewało, biorąc pod uwagę fakt, że Nvidia mocno forsowała technologię G-Sync, służącą poprawie jakości i płynności obrazu na monitorach. Teraz obóz „zielonych" będzie oficjalnie wspierał konkurencyjną technologię FreeSync, nad której rozwojem pracuje bezpośredni rywal – AMD.

Debiut Operacji Wind Bastion w R6 Siege, PhysX oprogramowaniem open source i inne wieści

AlexB, 4 grudnia 2018, 15:35

Dziś piszemy o darmowym udostępnieniu przez firmę Nvidia silnika fizycznego PhysX, nowej wersji sterowników GeForce oraz premierze Operacji Wind Bastion w grze Tom Clancy's Rainbow Six: Siege. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Sonda InSight ląduje na Marsie – a wraz z nią polski „Kret”

Vergil, 27 listopada 2018, 15:49

Wysłany przez NASA lądownik InSight bezpiecznie osiadł na Marsie, a wraz z nim – „Kret”, czyli specjalny próbnik wykonany przez polską firmę Astronika oraz Centrum Badań Kosmicznych PAN. Zostanie on wprowadzony na głębokość pięciu metrów pod powierzchnię Czerwonej Planety, a jego zadaniem będzie pomiar strumienia ciepła pochodzącego z jej wnętrza.

AMD wprowadzi ray tracing wtedy, gdy obsłużą go wszystkie Radeony

ElMundo, 13 listopada 2018, 10:26

Technologia ray tracingu to jedna z największych nowalijek ostatnich lat, jeśli chodzi o poletko kart graficznych. Inżynierowie z AMD przyglądają się temu rozwiązaniu wnikliwie, ale wiele wskazuje na to, że wspomnianego narzędzia nie zastosują w kartach z rodziny Radeon przez długi czas.

EA zapowiada Projekt Atlas – platformę dla deweloperów opartą na chmurze

Aquma, 30 października 2018, 12:29

Firma Electronic Arts przedstawiła w obszernej notce blogowej swoją nową inicjatywę. Tzw. Projekt Atlas będzie platformą dla deweloperów, działającą w oparciu o chmurę i ułatwiającą integrowanie technologii wykorzystywanych przy tworzeniu gier.

Forza Horizon i Gears of War na smartfonie? Microsoft zapowiada Project xCloud

Entelarmer, 8 października 2018, 20:45

Firma Microsoft ujawniła Project xCloud – usługę strumieniowania gier, która pozwoli zagrać w tytuły konsolowe na smartfonach i tabletach. Publiczne testy rozpoczną się dopiero w przyszłym roku, ale już teraz projekt wspiera ponad 3 tysiące gier.

Ray tracing to nie mrzonka, ale przyszłość, przekonuje pracownik Nvidii

Maiman, 26 sierpnia 2018, 11:50

Niedługo ray tracing stanie się tak powszechny jak PhysX – przekonuje pracujący dla Nvidii Pierre Terdiman. Choć technologia dopiero wchodzi do użytku w grach, rzekomo ma za sobą bogatą historię, przed sobą zaś – świetlaną przyszłość... I sporo przewidywalnej krytyki graczy.

Google z własną konsolą? Nowe informacje na temat Yeti - usługi strumieniowania gier

Entelarmer, 29 czerwca 2018, 13:22

Serwis Kotaku ujawnił nowe szczegóły na temat Yeti - platformy do strumieniowania gier rzekomo tworzonej przez firmę Google. Źródła strony potwierdziły istnienie projektu, a ponadto zdradziły plany wydania powiązanego z nią sprzętu, być może będącego konsolą do gier.

Rewolucja w grafice? Nvidia wprowadza technologię raytracing

ElMundo, 20 marca 2018, 08:48

Szykujcie się na nowe doznania graficzne – Nvidia zamierza wykorzystać znaną z kinematografii technikę raytracing, pozwalającą na bardziej realistyczne renderowanie w czasie rzeczywistym. Wiąże się to z wydaniem nowego API DirectX przez Microsoft.

Ubisoftu walka z bugami – SI na straży bezbłędności gier

Entelarmer, 7 marca 2018, 12:40

Firma Ubisoft pochwaliła się osiągnięciami oddziału La Forge, zajmującego się badaniami i rozwojem sztucznej inteligencji. W trakcie Ubisoft Developer Conference w Montrealu podano przykłady wykorzystania dorobku grupy w Far Cry 5, jak również ujawniono Commit Assistant - narzędzie pozwalające na wcześniejsze wykrycie potencjalnych błędów w grze.

Projekt Yeti - Google pracuje nad usługą strumieniowania gier

Aquma, 8 lutego 2018, 13:45

Internetowy gigant Google prowadzi prace nad usługą strumieniowania gier, przypominającą PlayStation Now, GeForce NOW czy nieistniejące już OnLive. Nazwa kodowa projektu to Yeti.

Nowe sterowniki GeForce z ulepszeniami dla Fortnite i Fortnite: Battle Royale

Adrian Werner, 9 stycznia 2018, 10:35

Nvidia wypuściła kolejną wersję sterowników dla kart GeForce. Tym razem zoptymalizowane zostały one pod kątem gier Fortnite i Fortnite: Battle Royale. Równocześnie na targach CES firma przedstawiła technologię Freestyle, która pozwala graczom modyfikować oprawę wizualną w grach poprzez nakładanie na nią różnych filtrów.

Deweloperzy rezygnują z DirectX 12?

godrikus, 11 grudnia 2017, 13:22

Najnowsza wersja DirectX, interfejsu wspomagającego generowanie grafiki komputerowej od firmy Microsoft, już po premierze budziła kontrowersje. Okazuje się, że z powodu braku wymiernych korzyści coraz mniej deweloperów decyduje się na wykorzystanie tej technologii w swoich produkcjach.

Microsoft może nam pomóc zaoszczędzić czas i miejsce na dyskach Xboksów One

Vergil, 14 września 2017, 19:21

Firma Microsoft pracuje nad ciekawą technologią, która pozwoli graczom zaoszczędzić nie tylko miejsce na dyskach swoich konsol, lecz także czas potrzebny na pobranie konkretnego tytułu. System opracowywany przez giganta z Redmond nosi miano Intelligent Delivery.

Star Citizen z „rewolucyjnym” systemem animacji twarzy postaci

Ender, 26 sierpnia 2017, 18:25

Deweloperzy sandboksowego kosmicznego symulatora Star Citizen przedstawili swój „rewolucyjny” system animacji. Korzystając z głosu gracza i materiału wideo, dostarczonego przez kamerę internetową, będzie on mógł w czasie rzeczywistym zapewnić realistyczną mimikę twarzy i ust naszych postaci.

Koniec 3D TV

Movis, 25 stycznia 2017, 12:07

Telewizory 3D mogą ostatecznie zostać wpisane na listę nieudanych pomysłów. Dwie ostatnie firmy wycofały się bowiem z tej technologii i nie będą jej implementować w swoich nowych odbiornikach.

HDMI 2.1 ze wsparciem dla rozdzielczości 8K i 10K oraz dynamicznej częstotliwości odświeżania ekranu

Ender, 5 stycznia 2017, 19:40

Na targach CES przedstawiono nową specyfikację techniczną interfejsu HDMI, która oznaczona została numerem 2.1. Telewizory oraz ekrany wspierające przedstawiony standard będą mogły dzięki niemu odbierać sygnał w rozdzielczościach 8K i 10K, używać dynamicznego HDR, a także korzystać z obrazu o zmiennej częstotliwości odświeżania ekranu.

No Man's Sky – twórcy oskarżeni o wykorzystanie opatentowanej formuły generowania świata

Makek, 21 lipca 2016, 11:20

Holenderska firma Genicap oskarżyła twórców No Man's Sky, studio Hello Games, o wykorzystanie patentu na proceduralne generowanie świata gry – tzw. „Superformuły”. Według nich system, z jakiego korzystają autorzy tej produkcji, stanowi własność spółki Genicap.

Zobacz nowe demo technologiczne na silniku Unity 5

Meehow, 21 czerwca 2016, 13:15

Firma Unity Technologies wypuściła do sieci zapis wideo nowego dema technologicznego, które przedstawia możliwości graficzne silnika Unity 5, działającego w rozdzielczości 1440p na karcie grafiki GeForce GTX 980. W przyszłości owe demo będzie można pobrać i uruchomić na własnym komputerze.

Wieści ze świata (SW The Old Republic, Deep Silver i E3 2016, Serious Sam, Revolution Software) 18/3/2016

Draug, 18 marca 2016, 13:38

Dziś piszemy o dacie premiery jedenastego rozdziału Star Wars: The Old Republic - Knights of the Fallen Empire, ważnej zapowiedzi Deep Silver na E3 2016, udostępnieniu za darmo silnika pierwszych gier z serii Serious Sam z okazji 15-lecia cyklu, debiucie Revolution: 25th Anniversary Collection oraz o darmowym weekendzie z F1 2015 na Steamie. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

CryEngine V – Crytek wypuścił następcę silnika CryEngine 3

Draug, 16 marca 2016, 18:30

Podczas GDC 2016 firma Crytek zaprezentowała (i od razu udostępniła) nowy silnik – CryEngine V. Od CryEngine 3 różni go głównie fakt, że jest udostępniany w modelu „Płać ile chcesz” (nawet za darmo), a także wsparcie dla DirectX 12 i urządzeń VR.

AMD XConnect umożliwi podłączenie wydajnej karty grafiki do laptopa

Góral, 11 marca 2016, 11:53

Firma AMD zapowiedziała technologię AMD XConnect, pozwalającą na podłączanie do laptopów zewnętrznych stacji wyposażonych w potężne karty grafiki z komputerów stacjonarnych.

Moc smartfonów i tabletów przewyższy PS4 i XOne w 2017 roku?

Novameh, 18 lutego 2016, 13:20

Jak twierdzi jeden z dyrektorów firmy ARM, jednego z największych producentów sprzętu mobilnego na świecie, w niedalekiej przyszłości konsole obecnej generacji zostaną pobite przez tablety i smartfony pod względem możliwości technicznych.

Twórcy DayZ prezentują Enfusion - nowy silnik oparty na DirectX 11

Novameh, 15 lutego 2016, 12:46

Studio Bohemia Interactive opublikowało materiał wideo pokazujący w akcji możliwości nowego silnika graficznego o nazwie Enfusion, na który jest obecnie przenoszone DayZ.

Lumberyard – Amazon wypuścił darmowy silnik oparty na CryEngine

Draug, 9 lutego 2016, 15:05

Firma Amazon udostępniła darmowy silnik Lumberyard, który bazuje na różnych technologiach (w tym CryEngine) i może być wykorzystany nawet do tworzenia sieciowych gier AAA na PC, PS4 i XOne. Z czasem narzędzia zaczną obsługiwać więcej platform sprzętowych.

GPUOpen - otwarta platforma deweloperska AMD debiutuje na rynku

Góral, 27 stycznia 2016, 15:46

Firma AMD udostępniła platformę deweloperską GPUOpen, czyli open source’ową odpowiedź na GameWorks Nvidii, dającą twórcom gier darmowy dostęp do rozmaitych narzędzi, efektów i technik oraz umożliwiającą ingerowanie w ich kod źródłowy.

Wieści ze świata (ARK: Survival Evolved, Rainbow Six: Siege, NVIDIA) 5/1/2016

Draug, 5 stycznia 2016, 13:10

Dziś piszemy m.in. o pokaźnych statystykach i planach rozwoju ARK: Survival Evolved na XOne, dacie premiery pierwszego DLC do Tom Clancy's Rainbow Six: Siege oraz opracowywaniu przez NVIDIĘ superkomputera do samojezdnych samochodów. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

GPUOpen – open source’owa odpowiedź AMD na GameWorks?

Meehow, 16 grudnia 2015, 13:05

Firma AMD ujawniła plany uruchomienia platformy GPUOpen, będącej swojego rodzaju odpowiedzią na GameWorks NVIDII. W odróżnieniu od produktu konkurencji, projekt ma być w całości open source’owy.

The Order: 1886 uruchomione na PC w 60 klatkach

Góral, 18 sierpnia 2015, 14:33

Studio Ready At Dawn, deweloper gry The Order: 1886, ujawnił podczas prezentacji na konferencji SIGGRAPH kilka ciekawostek związanych z technologią wykorzystaną w rzeczonej produkcji. Pokazano m.in. wpływ techniki Volumetric Lighting na jakość grafiki oraz... odpalono ekskluzywny dla konsoli PlayStation 4 tytuł na pececie w 60 klatkach na sekundę.

The Farm 51 zaprezentowało trailer swojej technologii – Reality 51

Tyon, 29 kwietnia 2015, 20:43

The Farm 51, polskie studio deweloperskie, zaprezentowało trailer przedstawiający możliwości oraz działanie opracowywanej przez siebie technologii Reality 51. Pozwala ona na dokładne skanowanie obiektów oraz tworzenie modeli 3D nawet całych budynków.

Zobacz prezentację technologii rzeczywistości rozszerzonej firm Magic Leap i Google

Góral, 20 marca 2015, 13:36

Finansowana w większości przez koncern Google technologia rzeczywistości rozszerzonej firmy Magic Leap doczekała się krótkiej prezentacji. Twórcy pokazali efektowną zabawę w strzelankę rozgrywaną we własnym biurze. Niestety nie podzielili się konkretami na temat szykowanych rozwiązań.

Premiera Unity Engine 5 – nowy model płatności

Entelarmer, 4 marca 2015, 14:10

Firma Unity udostępniła piątą odsłonę popularnego silnika dla gier. "Piątka" wprowadza "tysiąc" zmian, poprawiających wygląd tworzonych na nim produkcji, a większość z nich dostępna jest już w darmowej wersji.

Autor DayZ tworzy nową grę, używając technologii firmy Improbable

Jakub Mirowski, 3 marca 2015, 08:54

RocketWerkz, mające siedzibę w Nowej Zelandii studio, założone przez Deana "Rocketa" Halla, twórcę DayZ, rozpoczyna współpracę z firmą Improbable. Brytyjskie przedsiębiorstwo zajmuje się technologiami, umożliwiającymi tworzenie realistycznych symulacji czasu rzeczywistego.

Unreal Engine 4 darmowy dla wszystkich

Luc, 2 marca 2015, 19:05

Po blisko roku obecności na rynku, Unreal Engine 4 został przez twórców udostępniony za darmo. Od tej pory wszyscy chętni mogą wykorzystywać silnik graficzny bez konieczności wnoszenia początkowych opłat lub miesięcznego abonamentu.

Zobacz śliczne demo technologiczne silnika Mizuchi

Góral, 8 lutego 2015, 12:39

Zespół Silicon Studio zapowiedział, że pojawi się na tegorocznym Game Developers Conference (2 – 6 marca), by prezentować swoje najnowsze technologie - silnik renderujący Mizuchi, silnik C# Paradox oraz oprogramowanie pośredniczące YEBIS 3. Pierwsze z wymienionych rozwiązań możemy obejrzeć na kilkuminutowym demie technologicznym.

Studio Eidos Montreal zaprezentowało nowy silnik serii Deus Ex

Jakub Mirowski, 5 grudnia 2014, 10:25

Kanadyjskie studio Eidos Montreal, odpowiedzialne za takie produkcje jak Deus Ex: Bunt Ludzkości czy Thief, zaprezentowało swój silnik - Dawn Engine. Będzie on napędzał kolejne tytuły z serii Deus Ex.

Studiu DICE udało się skonwertować część Battlefielda 4 na iOS

Adrian Werner, 7 listopada 2014, 11:58

Studio DICE pochwaliło się, że opracowało demo technologiczne części Battlefielda 4 działające na urządzeniach mobilnych z iOS, z zachowaniem wysokiej jakości grafiki oraz dużej skali map. Niestety, nie mamy co spodziewać się konwersji samej gry, ale i tak osiągnięcie Szwedów jest imponujące.

GeForce GTX 980 i 970 trafiają do sprzedaży. Nvidia deklasuje konkurencję wydajnością i ceną

luckie, 19 września 2014, 09:57

Dziś na rynku debiutują nowe karty grafiki firmy Nvidia - GeForce GTX 980 i 970. Okazuje się, że są one nie tylko wydajniejsze, ale i sporo tańsze od konkurencyjnych modeli - cena GTX 970 wynosi bowiem 1429 zł!

Unreal Engine 4 - nowe demo technologiczne na urządzenia mobilne

Sarge, 26 czerwca 2014, 12:55

Na konferencji Google I/O 2014 zaprezentowano demo technologiczne Rivalry przedstawiające działanie silnika Unreal Engine 4 na urządzeniach mobilnych z procesorem Tegra K1 i rozszerzeniem Google AEP (Android Extension Pack). Graficznie całość robi imponujące wrażenie.

Pobór mocy konsol – ósma generacja kilka razy bardziej prądożerna niż poprzedniczki

Draug, 18 maja 2014, 12:00

Natural Resource Defense Council, amerykańska organizacja ochrony środowiska, przeprowadziła badania na temat poboru mocy przez konsole. Wynika z nich, że PlayStation 4 i Xbox One są znacznie bardziej prądożerne niż ich poprzedniczki, natomiast Wii U ma bardzo małe zapotrzebowanie na moc. Okazało się również, że urządzenia firm Sony i Microsoft pobierają sporo mocy w trybie uśpienia.

Oculus Rift wykorzystany przez norweską armię do sterowania… transporterem opancerzonym

qjin, 6 maja 2014, 14:06

Oculus Rift przestaje być dłużej „zabawką” tylko dla graczy. Jak się okazuje, urządzenie może sprawdzić się w najróżniejszych, nawet najmniej spodziewanych, zastosowaniach. Na przykład norweska armia postanowiła wykorzystać okulary wirtualnej rzeczywistości, by znacząco poprawić orientację podczas jazdy transporterem opancerzonym lub czołgiem.

Zenimax oskarża Johna Carmacka o kradzież technologii VR

luckie, 2 maja 2014, 10:23

John Carmack został oskarżony przez swojego byłego pracodawcę o bezprawne wykorzystanie technologii VR należącej do Zenimax. Zarówno Carmack, jak i szefostwo Oculus VR twierdzą, że zarzuty są bezpodstawne.

Ile fizyka w grach może zyskać dzięki chmurze? Zobacz demo technologiczne Microsoftu

qjin, 10 kwietnia 2014, 14:00

Koncern Microsoft zaprezentował podczas konferencji Build 2014 w San Francisco, która odbyła się w dniach 2-4 kwietnia tego roku, demo technologiczne ukazujące potencjał tkwiący w chmurze. W opublikowanym dzisiaj materiale wideo gigant z Redmond zademonstrował, jak bardzo technologia cloud computing może pomóc w obliczeniach fizyki i jak wpłynie ona na efekty wizualne i wydajność w grach.

The Vanishing of Ethan Carter osiągnie kolejny poziom fotorealizmu w grach

luckie, 26 marca 2014, 11:50

Polska gra przygodowa, The Vanishing of Ethan Carter, ma zaprezentować prawdziwie fotorealistyczną grafikę. Dzięki zastosowaniu fotogrametrii, artyści ze studia The Astronauts są w stanie wygenerować niezwykle szczegółowe obiekty 3D na podstawie zdjęć.

Tom Clancy’s The Division – trailer prezentujący silnik gry

Ender, 19 marca 2014, 20:07

Ubisoft opublikował nowy trailer z gry Tom Clancy’s The Division, który tym razem skupia się na możliwościach jej silnika graficznego – Snowdrop. Autorzy filmu skupiają się na łatwości i szybkości z jaką deweloperzy mogą tworzyć nowe elementy otoczenia.

Quixel Megascans - zobacz technologię generującą fotorealistyczną grafikę

Sarge, 19 marca 2014, 13:00

Firma Quixel opracowuje technologię Megascans z wykorzystaniem silnika CryEngine 3 i udostępniła film prezentujący jej możliwości. Jej zamierzeniem jest możliwość umieszczenia w grach niemalże fotorealistycznej oprawy graficznej.

Twórcy DirectX i OpenGL szykują odpowiedź na AMD Mantle

Draug, 26 lutego 2014, 09:00

Wygląda na to, że w technologiach DirectX i OpenGL wkrótce zostaną wprowadzone innowacje, które przełożą się na znaczny skok wydajności w grach. Tym samym najwyraźniej szykuje się odpowiedź na „rewolucję”, jakiej od paru miesięcy próbuje dokonać firma AMD dzięki Mantle.