System osłon, klasa Scavenger i kobiety w grze Bodycount

Im bliżej premiery Bodycount, tym chętniej twórcy zdradzają nowe szczegóły dotyczące gry. Tym razem wypowiedziano się na temat systemu osłon, klasy Scavenger i kwestii kobiet występujących w kampanii dla jednego gracza.

Marcin Skierski

Andrew Parsons z Codemasters zajmujący się projektowaniem poziomów w Bodycount, odpowiedział na kilka pytań dotyczących gry. Dzięki temu dowiedzieliśmy się więcej o klasie Scavenger, a także poznaliśmy podejście twórców do systemu osłon i kwestii znikomej liczby kobiet występujących w produkcji.

Redaktorzy serwisu games.on.net zapytali swojego rozmówcę o klasę Scavengera występującą w trybie multiplayer. Jest to bardzo szybko poruszająca się postać potrafiąca niejako okradać nas z łupu porozrzucanego po polu bitwy. Pogoń za takim złodziejem niekoniecznie musi być opłacalna, jako że jest zdolny do zostawiania za sobą wybuchających min. Trzeba zatem zrobić wszystko, aby zbierać wszelkie przedmioty, zanim zrobi to Scavenger.

System osłon, klasa Scavenger i kobiety w grze Bodycount - ilustracja #1

Wiele osób zastanawia się, czy w Bodycount potrzebny jest system osłon, jako że rozgrywka opiera się na dynamicznej akcji i niczym nieskrępowanej destrukcji otoczenia. Parsons broni tego pomysłu tłumacząc, że chowanie się za przeszkodami wielokrotnie może pomóc ocalić życie. Z drugiej strony, taka osłona szybko może zostać zniszczona, więc nigdy nie będziemy mogli czuć się do końca bezpieczni. Kluczowa będzie zatem ciągła zmiana położenia.

W trakcie trwania jednoosobowej kampanii nie spotkamy zbyt wielu kobiet. Twórcy niejednokrotnie dyskutowali nad wprowadzeniem płci pięknej do gry, ale szybko zdawali sobie sprawę, że na wojnie dominują przede wszystkim mężczyźni, więc postanowili odwzorować tę tendencję w swojej produkcji. Ostatecznie w pełnej wersji znajdzie się jedna kobieta, która odegra większą rolę w historii – pozostałe zostaną zepchnięte na dalszy plan.

Bodycount ukaże się 2 września w Europie na PlayStation 3 oraz Xboksie 360. Parsons potwierdził przy okazji, że nie ma planów wydania tytułu na pecetach. W naszym kraju gra zostanie wydana przez firmę Licomp Empik Multimedia w angielskiej wersji językowej.

Bodycount

Bodycount

PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 30 sierpnia 2011

Informacje o Grze
6.4

Gracze

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2011-08-18
17:26

Matysiak G Legend

Matysiak G

A ja się pytam po co w ogóle w shooterach system kontekstowego chowania za osłonami? Jest kucanie i strafe'owanie, a to wystarczy, żeby się schować. Wraz z autoregeneracją jest to jedna z tych rzeczy, które mi się w nowych shooterach nie podobają.

Komentarz: Matysiak G
2011-08-18
18:38

Koktajl Mrozacy Mozg Legend

Koktajl Mrozacy Mozg

Demko jest dziwne, sporo rozpierduchy ale gra sie bez emocji. W dodatku sporo mialem zgonow bo nie uzywalem cover systemu wiec chyba jest on po cos :P

Komentarz: Koktajl Mrozacy Mozg
2011-08-18
20:35

zanonimizowany76464 Senator

Jak dla mnie autoregeneracja to świetne rozwiązanie ale do pewnego momentu. Wg. mnie najlepszy jest miks. 50% się regeneruje, a resztę trzeba dobić apteczkami.

System osłon w fpsach faktycznie nie jest potrzebny, daje on sztuczną nieśmiertelność i sprawdza się jedynie na konsolach, gdzie reakcja na to co się dzieje, jest z reguły wolniejsza :).

Komentarz: zanonimizowany76464
2011-08-18
23:30

Apokalipsis Senator

Apokalipsis
😉

że chowanie się za przeszkodami wielokrotnie może pomóc ocalić życie

Argument wyssany z palca, ponieważ bez systemu osłon można się schronić na te kilka chwil. A to, że przyciągnie nas do ściany też za wiele nie da. Ale jeśli tak ma być.. niech będzie. ;)

Maxblack --> Zdaje się takie "coś" w Mafii II się pojawiło i się sprawdza. IMO najlepsze wyjście. ;>

Komentarz: Apokalipsis

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl