
Data wydania: 30 sierpnia 2011
Bezpardonowa strzelanka pierwszoosobowa stworzona między innymi przez Stuarta Blacka. W grze wcielamy się w agenta pewnej organizacji, która podejmuje walkę z tajemniczą grupą terrorystyczną. Produkcja stawia na dynamiczną akcję, wyraziste rodzaje broni i ciekawe potyczki ze zróżnicowanymi przeciwnikami. Twórcy chcieli pokazać w niej, że gatunek strzelanek stoi przede wszystkim mocną rozgrywką i wyrazistymi rodzajami broni.
Gracze
Bodycount to kolejny tytuł z gatunku FPS przygotowany przez firmę Codemasters. W odróżnieniu od Operation Flashpoint: Dragon Rising gra kładzie mniejszy nacisk na realizm rozgrywki i założenia taktyczne, koncentrując się przede wszystkim na efektownej i emocjonującej destrukcji.
Nie bez powodu Bodycount uważa się za duchowego następcę innej strzelaniny z widokiem z perspektywy pierwszej osoby – Black. Produkcji gry podjęło się wewnętrzne studio Codemasters zlokalizowane w Guilford, a na czele zespołu projektantów stanął Stuart Black. Był on jednym z głównych autorów Black i swego czasu rozpoczął nawet prace nad kontynuacją wydanej w 2006 roku produkcji Criterion Studios. Projekt został jednak zarzucony, a Blacka oraz kilku innych weteranów branży zwerbowała firma Codemasters.
Ideą, jaka przyświecała twórcom Bodycount było odejście od schematów powielanych przez większość współcześnie wydawanych FPS-ów. Postanowiono więc dać miłośnikom tego gatunku coś nieskomplikowanego i jednocześnie świeżego. Zamiast rozbudowanej fabuły i drzewka misji do wykonania, graczom oddano do dyspozycji potężny arsenał broni oraz proste zadanie zlikwidowania wszystkich celów na planszy. Dużo dynamicznej akcji, niemal nieskrępowane możliwości destrukcji otoczenia i spektakularne strzelaniny – to istota całej zabawy.
Wątki fabularne ograniczone zostały do minimum. Oto gracze stają do walki w toczącym się potajemnym konflikcie, którego żaden naoczny świadek nie powinien pozostać przy życiu.
Jak na FPS-a z prawdziwego zdarzenia przystało, poza opcją rozgrywki solo, gracze mogą liczyć na rozbudowany tryb multiplayer.
Stuart Black i jego zespół zakładają, że Bodycount spowoduje taką samą rewolucję w gatunku pierwszoosobowych strzelanin, jaką w grach wyścigowych wywołało pojawienie się Race Driver: GRID .
Wspomniane tytuły mają zresztą więcej wspólnego ze sobą. Bodycount wykorzystuje platformę technologiczną EGO Game, która stanowi rozwinięcie silnika graficznego EGO Engine znanego m.in. z Race Driver: GRID oraz Operation Flashpoint: Dragon Rising. Technologia ta może nie jest już pierwszej świeżości, ale zapewnia przyzwoitą jakość i wydajność.
Autor opisu gry: Aleksander Kaczmarek
Platformy:
PlayStation 3Angielskie napisy i dialogi
Xbox 360Angielskie napisy i dialogi
Gry podobne:
8 sierpnia 2011
Bodycount to gra, za którą do niedawna odpowiadał Stuart Black. Sprawdziliśmy strzelankę Codemasters w akcji i wiemy już, czego się po niej spodziewać.
Codematers planuje zamknięcie swojego oddziału w Guildford – wszystko to za sprawą słabej sprzedaży i niskich ocen uzyskanych przez najnowszą produkcję tego studia, Bodycount.
pozostałe
Amadeusz Cyganek
15 września 2011 09:39
„Wieści ze świata” to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dziś piszemy m.in. o komiksie Dead Island, przyszłości Duke Nukem, ścieżce dźwiękowej do Bodycount, wstrzymaniu prac nad Inemeri, a także darmowym Tetrisie na Androida. Zapraszamy do lektury.
gry
Piotr Doroń
31 sierpnia 2011 14:25
Im bliżej premiery Bodycount, tym chętniej twórcy zdradzają nowe szczegóły dotyczące gry. Tym razem wypowiedziano się na temat systemu osłon, klasy Scavenger i kwestii kobiet występujących w kampanii dla jednego gracza.
gry
Marcin Skierski
18 sierpnia 2011 16:35
Firma Codemasters ogłosiła, że jej najnowsza strzelanina FPS - Bodycount, pojawi się na półkach sklepowych w Europie 2 września. Wcześniej zagrają amerykanie, gdzie gra ukaże się 30 sierpnia.
gry
Daniel Kłosiński
29 czerwca 2011 13:10
Andrew Wilson z firmy Codemasters zdementował plotki na temat kiepskiej kondycji projektu Bodycount, czyli strzelanki, która zostanie wydana w sierpniu na konsolach. Zdaniem producenta tytuł ma się dobrze, nawet mimo faktu, że w ostatnich tygodniach odcięli się od niego jego twórcy, w tym Stuart Black. W ramach zweryfikowania jakości gry gracze będą mogli sprawdzić demo.
gry
Szymon Liebert
2 czerwca 2011 14:30
Rod Cousens, prezes brytyjskiej firmy Codemasters, omówił podczas wywiadu udzielonego serwisowi Eurogamer plany wydawnicze popularnego producenta na 2011 i 2012 rok. Poznaliśmy w ten sposób przybliżone terminy nowych odsłon takich marek, jak Operation Flashpoint, DiRT oraz Race Driver: GRID.
gry
Piotr Doroń
9 listopada 2010 14:18
Pierwszy kwartał 2011 roku był początkowo zapowiadanym terminem premiery gry Bodycount, określanej często mianem duchowego następcy wydanej w 2006 roku strzelaniny Black. Jak się jednak dowiedzieli redaktorzy serwisu Eurogamer, dzieło Codemasters zanotuje pewne opóźnienie, a wszystko to przy jednoczesnym odejściu z firmy jej głównego menedżera, Adriana Boltona.
gry
Marcin Skierski
6 listopada 2010 11:25
„Wieści ze świata” to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dziś piszemy m.in. o promocjach w Xbox Live i serwisie GamersGate, odejściu Stuarta Blacka z Codemasters, nowym projekcie Hideo Kojimy, uruchomieniu zapisów na beta testy DC Universe Online, a także niezależnych grach w ofercie PlayStation Home. Zapraszamy do lektury.
gry
Piotr Doroń
20 lipca 2010 11:59
Kilka dni temu pisaliśmy o pierwszych informacjach na temat następnej strzelaniny autorstwa Codemasters. Dziś, dzięki serwisowi IGN wiemy już znacznie więcej o tej obiecującej produkcji.
gry
Adrian Werner
17 marca 2010 09:06
Firma Codemasters ujawniła kilka szczegółów na temat swojego nowego projektu - strzelaniny z gatunku FPS, o której pisaliśmy już wczoraj, przy okazji publikacji okładki nowego numeru czasopisma Official Xbox Magazine. Stworzenie gry Bodycount powierzono wewnętrznemu studiu deweloperskiemu w Guilford, a w prace zaangażowany jest m.in. Stuart Black, projektant Black.
gry
Aleksander Kaczmarek
9 marca 2010 12:12
Średnie Oceny:
Średnia z 186 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
MarcinB323
Ekspert
2024.07.04
4-07-24.Gra jest bardzo sztampowa cały czas strzelasz do wroga a samo strzelanie nie jest ciekawe, wrogowie są beznadziejnie głupi a jest ich chyba z 3 rodzaje w kilku odmianach skinów. map tak naprawdę to jest max 4 ( nexus, Afryka, chiny i statek). Postać to nie wiadomo kto, fabuły praktycznie nie ma a zadania jakie dostajesz to w zasadzie ciągle to samo (znajdź, hakuj, zgraj - czekanie aż się zapełni pasek i ostrzeliwanie wrogów wyskakujących z każdej strony tylko irytuje). O dziwo pod koniec gdy jest trochę mniej wrogów zaczyna być ciekawie ale tylko chwile bo zaraz się kończy.
ereboss
Ekspert
2021.10.02