Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiX360PS3
Okładka Bodycount (X360)

Bodycount

Bezpardonowa strzelanka pierwszoosobowa stworzona między innymi przez Stuarta Blacka. W grze wcielamy się w agenta pewnej organizacji, która podejmuje walkę z tajemniczą grupą terrorystyczną.

Akcji | FPP | terroryzm

Okładka Bodycount (X360)

data premiery gry:

30sie2011

X360 PS3

Bodycount to kolejny tytuł z gatunku FPS przygotowany przez firmę Codemasters. W odróżnieniu od Operation Flashpoint: Dragon Rising gra kładzie mniejszy nacisk na realizm rozgrywki i założenia taktyczne, koncentrując się przede wszystkim na efektownej i emocjonującej destrukcji.

Nie bez powodu Bodycount uważa się za duchowego następcę innej strzelaniny z widokiem z perspektywy pierwszej osoby – Black. Produkcji gry podjęło się wewnętrzne studio Codemasters zlokalizowane w Guilford, a na czele zespołu projektantów stanął Stuart Black. Był on jednym z głównych autorów Black i swego czasu rozpoczął nawet prace nad kontynuacją wydanej w 2006 roku produkcji Criterion Studios. Projekt został jednak zarzucony, a Blacka oraz kilku innych weteranów branży zwerbowała firma Codemasters.

Ideą, jaka przyświecała twórcom Bodycount było odejście od schematów powielanych przez większość współcześnie wydawanych FPS-ów. Postanowiono więc dać miłośnikom tego gatunku coś nieskomplikowanego i jednocześnie świeżego. Zamiast rozbudowanej fabuły i drzewka misji do wykonania, graczom oddano do dyspozycji potężny arsenał broni oraz proste zadanie zlikwidowania wszystkich celów na planszy. Dużo dynamicznej akcji, niemal nieskrępowane możliwości destrukcji otoczenia i spektakularne strzelaniny – to istota całej zabawy.

Wątki fabularne ograniczone zostały do minimum. Oto gracze stają do walki w toczącym się potajemnym konflikcie, którego żaden naoczny świadek nie powinien pozostać przy życiu.

Jak na FPS-a z prawdziwego zdarzenia przystało, poza opcją rozgrywki solo, gracze mogą liczyć na rozbudowany tryb multiplayer.

Stuart Black i jego zespół zakładają, że Bodycount spowoduje taką samą rewolucję w gatunku pierwszoosobowych strzelanin, jaką w grach wyścigowych wywołało pojawienie się Race Driver: GRID .

Wspomniane tytuły mają zresztą więcej wspólnego ze sobą. Bodycount wykorzystuje platformę technologiczną EGO Game, która stanowi rozwinięcie silnika graficznego EGO Engine znanego m.in. z Race Driver: GRID oraz Operation Flashpoint: Dragon Rising. Technologia ta może nie jest już pierwszej świeżości, ale zapewnia przyzwoitą jakość i wydajność.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer  

Nośnik: 1 DVD

Ocena czytelników: 6,7 / 10 na podstawie 156 głosów czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą: 7,9 / 10 na podstawie 59 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 219,99 PLN

Klasyfikacja PEGI Bodycount

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy. Gra, która pozwala łączyć się z innymi osobami poprzez Internet.
Testujemy strzelaninę Bodycount
Testujemy strzelaninę Bodycount

Przed premierą 8 sierpnia 2011, 15:01

Misja w podziemnym bunkrze opierała się na innych zasadach. W tym sterylnym miejscu trzeba było chować się za ścianami lub z rzadka występującymi murkami. Twórcy w specyficzny sposób zrealizowali starcia z ochroną, gdyż grupa przeciwników wbiegała na pole walki i ustawiała się w formację, a dopiero później atakowała. Na własne oczy mogliśmy więc zobaczyć, z iloma delikwentami zmierzymy się za chwilę w nieprzyjaznych warunkach. W dokach sytuacja ponownie uległa zmianie. Zaprezentowane podczas rzęsistej ulewy miejsce obfitowało w wąskie przesmyki, dużo budynków i przeszkód. Doskonale sprawdzała się tu strzelba, którą można roznieść przeciwnika w ułamku sekundy. Pewnym utrudnieniem okazali się snajperzy na dachach, ale dało się do nich podkraść uliczkami.

X360
PS3