Swen Vincke wymienił marki, którymi mogłoby się zająć Larian, gdyby nie dostało zgody na Baldur's Gate 3. „Nie mieliśmy dużego wyboru”

Baldur's Gate to jedna z niewielu marek, które Swen Vincke rozważał jako szansę Larian Studios na przyciągnięcie do nowej gry zespołu szerszego grona odbiorców.

Jakub Błażewicz

Swen Vincke wymienił marki, którymi mogłoby się zająć Larian, gdyby nie dostało zgody na Baldur's Gate 3. „Nie mieliśmy dużego wyboru”, źródło grafiki: Larian Studios..
Swen Vincke wymienił marki, którymi mogłoby się zająć Larian, gdyby nie dostało zgody na Baldur's Gate 3. „Nie mieliśmy dużego wyboru” Źródło: Larian Studios..

Fallout i Ultima to jedyne dwie serie RPG, za które mogłoby się zabrać studio Larian, gdyby nie dostało szansy na stworzenie Baldur’s Gate 3. Prezes Swen Vincke zdradził w wywiadzie dla magazynu Edge (via GamesRadar / The Gamer), że tylko te trzy marki rozważał w kontekście kolejnego projektu swojego zespołu.

Szefowi Larian Studios zależało, by następna gra studia przebiła „szklany sufit”, tj. by ten projekt w stylu Divinity: Original Sin 2 dotarł do szerszego grona odbiorców. Tylko tak można było się ostatecznie przekonać, czy faktycznie jest zapotrzebowanie na tego produkcje.

Wymagało to z jednej strony „wartości produkcyjnych” na poziomie wysokobudżetowych gier z kategorii AAA, ale z drugiej stosownego budżetu i marketingu. Jednakże niezbędna była też rozpoznawalna marka: także po to, by przyciągnąć do studia Larian kolejnych twórców, którzy pozwoliliby wynieść projekt na nowe wyżyny.

W tym samym wywiadzie Alena Dubrovna, dyrektorka artystyczna BG 3, oznajmiła, że „trójka” powstała nie tylko z myślą o weteranach Baldur’s Gate i gier fabularnych w ogóle, ale też dla „współczesnych odbiorców”. Tak więc Larian chciał przyciągnąć do gry także osoby, które nie miały styczności z dwiema poprzednimi odsłonami serii lub z Dungeons & Dragons w ogóle (via Games Radar)

Dlatego też Vincke miał bardzo skromne pole manewru w kwestii marki. Stąd wybór trzech kultowych serii, które dawno nie otrzymały nowej odsłony w stylu klasycznego turowego RPG-a. Ostatecznie padło na Baldur’s Gate – i tak właśnie zyskaliśmy jedną ze, zdaniem wielu osób, najlepszych komputerowych gier fabularnych wszech czasów.

Co zabawne, fenomenalna premiera BG 3 zapewniła Larian Studios taką sławę, że teraz deweloper może pozwolić sobie na porzucenie znanych marek. Skądinąd wiemy, że jedna z nowych gier studia (nazwa kodowa: Excalibur) nie sięgnie po świat Dungeons & Dragons, oferując „coś zupełnie nowego”. Kolejny z projektów ma „przesunąć wiele granic”.

Niemniej plany Swena Vincke i spółki nie budziłyby takiego zainteresowania, gdyby nie gigantyczny sukces trzeciego Baldur’s Gate. Żadna z poprzednich produkcji Larian Studios nie przyciągnęła takich tłumów, a BG 3 wciąż jest jednym z najpopularniejszych tytułów na Steamie.

  1. Recenzja Baldur’s Gate 3 – RPG na dychę i na lata
  2. Baldur’s Gate 3 – poradnik do gry
Baldur's Gate 3

Baldur's Gate 3

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 3 sierpnia 2023

Informacje o Grze
8.9

GRYOnline

8.3

Gracze

9.7

Steam

9.6

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

2

Jakub Błażewicz

Autor: Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

„Ktoś był niechlujny”. George R.R. Martin zwrócił uwagę na błąd obecny w Rodzie smoka i Grze o tron

Następny
„Ktoś był niechlujny”. George R.R. Martin zwrócił uwagę na błąd obecny w Rodzie smoka i Grze o tron

Autorzy Fallout: London twierdzą, że next-genowy Fallout 4 jest na tyle niestabilny, że nie obejdzie się bez downgrade'u

Poprzedni
Autorzy Fallout: London twierdzą, że next-genowy Fallout 4 jest na tyle niestabilny, że nie obejdzie się bez downgrade'u

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl