Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 24 maja 2024, 16:22

Nazwa kodowa nowej gry twórców Baldur's Gate 3 brzmi jak ciekawa obietnica, ale lepiej powściągnąć wodze fantazji

Larian Studios wyjawiło nam nazwę kodową swojego nowego projektu. Przy okazji dowiedzieliśmy się, że twórcy mogą w przyszłości odejść od turowych gier RPG.

Źródło fot. Larian Studios
i

Od premiery Baldur’s Gate 3 nie minął jeszcze nawet rok, ale zarówno fani, jak i deweloperzy z Larian Studios myślą już o nowej produkcji. Wiemy, że twórcy mają w planach nie jedną, a dwie gry, przy których pomoże m.in. polski oddział zlokalizowany w Warszawie. Ponadto jedna z nich ma rzekomo „przesunąć wiele granic”. Teraz poznaliśmy też nazwę kodową którejś z tej dwójki.

Wywiad ze Swenem Vincke i Adamem Smithem

Ta wiadomość powstała na bazie wywiadu przeprowadzonego przez naszą redakcję ze Swenem Vincke i Adamem Smithem podczas Digital Dragons 2024.

  1. „Zaczęliśmy od zera i do zera możemy wrócić”. Rozmawiamy z twórcami Baldur’s Gate 3 – Swenem Vincke i Adamem Smithem

Polecamy również inne kwestie wyodrębnione z tej długiej rozmowy:

  1. Swen Vincke wyjaśnia, dlaczego siódmy oddział Larian Studios powstał właśnie w Polsce

Excalibur

Podczas wykładów prowadzonych na Digital Dragons 2024 Swen Vincke ujawnił, że nowa produkcja studia otrzymała kodową nazwę Excalibur. Wiadomość ta pozostała niezauważona przez branżowe media, więc podczas wywiadu z owym twórcą podpytaliśmy go o tę kwestię.

Mogę powiedzieć, że nad nim pracujemy. Jeśli mamy być brutalnie szczerzy, to na razie sami chcemy się dowiedzieć, co to, do cholery, jest.

Jak widzicie, tytuł ten jest obecnie na tak wczesnym etapie produkcji, że nawet sami deweloperzy nie wiedzą, czym dokładnie będzie. Wspomnieli jedynie, że na tę chwilę mają „mnóstwo małych pomysłów”. Jako ciekawostkę możemy natomiast powiedzieć, że nazwa Excalibur wzięła się od imienia jednego z psów Swena, tak samo zresztą jak nazwa kodowa Baldura.

Co ciekawe, zadaliśmy szefowi Larian również pytanie o formułę turowych RPG-ów. Jak wiadomo, zarówno Baldur’s Gate 3, jak i obie części Divinity: Original Sin należą właśnie do tego typu produkcji, ale chcieliśmy się dowiedzieć, czy twórcy mają może w głowie jakiś inny typ produkcji, którą chcieliby stworzyć.

Skrócona odpowiedź brzmi: tak. Uwielbiam tury, ale nie omijam gier akcji. Będziesz musiał poczekać i zobaczyć. To, że zauważasz naszą skłonność do eksperymentów [mowa o Divine Divinity – przyp. red.], uważam za komplement, ponieważ próbujemy różnych rzeczy. Nie chcę ciągle robić tego samego.

Czyżby więc nowa produkcja Larian Studios miała odbiegać od tego, do czego Belgowie przyzwyczaili nas w ostatnich latach? Na tę odpowiedź najpewniej będziemy musieli trochę poczekać.

  1. Recenzja Baldur’s Gate 3 – RPG na dychę i na lata

Marcin Bukowski

Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

więcej