„Stworzyli przestrzeń dla geniuszy”. Jeden z szefów Larian Studios tłumaczy, dlaczego Valve znowu wygrywa

Valve spotykało się z licznymi pochwałami także od osób z branży. Jeden z szefów Larian Studios stwierdził, że Valve wygrywa z Metą i Apple, bo nie przejmuje się akcjonariuszami.

futurebeat.pl

Zbigniew Woźnicki

„Stworzyli przestrzeń dla geniuszy”. Jeden z szefów Larian Studios tłumaczy, dlaczego Valve znowu wygrywa, źródło grafiki: YouTube: Valve; 2025.
„Stworzyli przestrzeń dla geniuszy”. Jeden z szefów Larian Studios tłumaczy, dlaczego Valve znowu wygrywa Źródło: YouTube: Valve; 2025.

Niedawno Valve zapowiedziało swój nowy sprzęt, w tym gogle VR Steam Frame, które zostały ogłoszone jednymi z najlepszych przez osoby z branży, jak Linus. Niektórzy zaczęli się zastanawiać, jak to jest możliwe, że Valve udało się pokonać Metę oraz Apple, które operują dużymi inwestycjami idącymi w miliardy dolarów, a odpowiedź na to ma jeden z dyrektorów Larian Studios.

Valve wygrywa, ponieważ myśli o długoterminowych celach

Steam Frame jeszcze nie trafiło do sprzedaży (to wydarzy się w 2026 roku), ale pierwsze testy i wrażenia opublikowane w sieci sugerują ogromny sukces oraz nadejście nowego lidera branży. Ponownie Gabe Newell jest stawiany w pozycji geniusza, który wygrywa i praktycznie nic nie robi, gdy jego konkurencja się męczy. Dyrektor wydawniczy Larian Studios Michael Douse ma w tym temacie bardziej precyzyjną odpowiedź:

Stworzyli niesamowitą przestrzeń dla prawdziwych geniuszy, żeby mieli, gdzie tworzyć, a produkcję sprzętu ulokowali tuż obok. Skupili się na długoterminowych celach i nie ruszała ich pantomima kwartalnych wyników. Wiele zrobili, ale po prostu tego nie widzieliście, ponieważ nie mieli obowiązku pokazywania czegokolwiek.

Słowa Dousego mogą sugerować, że wymogi akcjonariuszy dotyczące wyników finansowych mogą sabotować inwestowanie w rozwój sprzętu. Przykładem są doniesienia dotyczące Xboxa i marży zysku na poziomie 30%, która miała doprowadzić do zamykania studiów oraz anulowania obiecujących gier. Jedna z nich, Blackbird, miała wciągnąć Phila Spencera, ale nie uchroniło jej to przed anulowaniem.

Valve jest wolne od tego typu problemów, dlatego firmie udało się zrealizować trzy różne projekty sprzętowe: Steam Machine, Steam Frame oraz Steam Controller. Wszystkie razem trafią do sprzedaży w 2026 roku i gracze sami będą mogli się przekonać, czy faktycznie udało się pokonać gigantów w branży bez „kiwnięcia palcem”.

Podobało się?

0

Zbigniew Woźnicki

Autor: Zbigniew Woźnicki

Przygodę z publicystyką i pisaniem zaczął w serwisie Allegro, gdzie publikował newsy związane z grami, technologią oraz mediami społecznościowymi. Wkrótce zawitał na GRYOnline.pl i Filmomaniaka, pisząc o nowościach związanych z branżą filmową. Mimo związku z serialami, jego serce należy do gier wszelakiego typu. Żaden gatunek mu nie straszny, a przygoda z Tibią nauczyła go, że niebo i muzyka w grach są całkowicie zbędne. Przed laty dzielił się swoimi doświadczeniami, moderując forum mmorpg.org.pl. Uwielbia ponarzekać, ale oczywiście konstruktywnie i z umiarem. Na forum pisze pod ksywką Canaton.

Twórca realistycznej strzelanki ma wiadomość dla „prawdziwych fanów” Escape from Tarkov. „Start był ciężki, przepraszam”

Następny
Twórca realistycznej strzelanki ma wiadomość dla „prawdziwych fanów” Escape from Tarkov. „Start był ciężki, przepraszam”

Wielka deklaracja właścicieli Rockstar Games: konsole nie znikają, ale to PC jest przyszłością

Poprzedni
Wielka deklaracja właścicieli Rockstar Games: konsole nie znikają, ale to PC jest przyszłością

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl