Stereotyp złamany. Gracze aktywniejsi społecznie od nie-graczy

Badanie przeprowadzone wśród amerykańskich graczy przez firmy IGN Entertainment oraz Ipsos Media pokazało wyraźnie – nacja grających jest super! Ktokolwiek miał kompleksy na tym punkcie, niech je głęboko schowa.

Filip Grabski

10

Badanie przeprowadzone wśród amerykańskich graczy przez firmy IGN Entertainment oraz Ipsos Media pokazało wyraźnie – nacja grających jest super! Ktokolwiek miał kompleksy na tym punkcie, niech je głęboko schowa.

Jaki jest stereotypowy gracz? Blady, pryszczaty chłopak, w okularach, fizjonomia nieurodziwa, zdolności interpersonalne żadne (czyt. nie ma znajomych, nie ma dziewczyny). Otóż nieprawda!

Przeprowadzone wśród 3000 Amerykanów badanie pozwoliło wysnuć następujące, bardzo pozytywne wnioski. Gracze (przy okazji – średni wiek takiej osoby w USA to 32 lata) są bardziej aktywni społecznie i bardziej wpływowi na swych znajomych niż osoby nie grające w gry komputerowe. Przy okazji gracze średnio zarabiają zdecydowanie więcej od nie-graczy. Wybrane kategorie przedstawiające porównania prezentujemy poniżej:

  1. 55% graczy jest w związku małżeńskim, 48% ma dzieci, a gracze-single dwa razy częściej chodzą na randki,
  2. 37% graczy deklaruje, że ich rodzina i znajomi przychodzą do nich po radę odnośnie innych niż gry rodzajów rozrywki (telewizja, kino), w opozycji do 22% takich wpływów ze strony nie-graczy,
  3. Gracze generalnie częściej wychodzą do kina, częściej uprawiają sporty i częściej spotykają się ze znajomymi, niż osoby nie grające,
  4. Gracze również zarabiają więcej – średnio 79000$ rocznie (pozostali średnio 54000$).

Potwierdziły się przy okazji rzeczy dosyć oczywiste – gracze więcej czasu spędzają w Internecie, częściej oglądają telewizję i słuchają muzyki. Dodatkowo miłośnicy gier są bardziej skłonni kupować nowe technologie i produkty tuż po ich premierze (czyli: za wysoką cenę i z ewentualnymi niedociągnięciami), ale przy okazji służą w tej kwestii radą swym bliskim.

Czyli stereotypy złamane. Co prawda, z tego typu badaniami bywa tak, że część odpowiedzi to deklaracje nie mające często pokrycia w rzeczywistości, tym niemniej odsetek fałszywych odpowiedzi zwykle jest niewielki. Z tego też powodu amerykańscy gracze mogą się cieszyć – są oficjalnie fajni. Jak by się przedstawiała populacja graczy w Polsce, tego można się tylko domyślać (za wyjątkiem dochodów – tu na pewno nie jest tak dobrze). Z pewnością jednak stereotypowo nieporadnych grających ubywa z każdym dniem. I oby tak dalej.

 

Stereotyp złamany. Gracze aktywniejsi społecznie od nie-graczy - ilustracja #1
To nie jest typowy gracz (spodziewaliście się tego obrazka, prawda?)

Filip Grabski

Autor: Filip Grabski

Z GRYOnline.pl współpracuje od marca 2008 roku. Zaczynał od pisania newsów, potem przeszedł do publicystyki i przy okazji tworzył treści dla serwisu Gameplay.pl. Obecnie przede wszystkim projektuje grafiki widoczne na stronie głównej (i nie tylko), choć nie stroni od pisania tekstów. W 1994 roku z pełną świadomością zaczął użytkować pecety, czemu pozostaje wierny do dzisiaj, choć w międzyczasie polubił Switcha. Prywatnie ojciec, podcaster (od 2014 roku współtworzy Podcast Hammerzeit) i miłośnik konsumowania popkultury, zarówno tej wizualnej (na dobry film i serial zawsze znajdzie czas), jak i dźwiękowej (szczególnie, gdy brzmi ona jak gitara elektryczna).

Przedsprzedaż Far Cry 2 w sieci Empik

Następny
Przedsprzedaż Far Cry 2 w sieci Empik

Premiera Street Fighter IV odbędzie się tej zimy

Poprzedni
Premiera Street Fighter IV odbędzie się tej zimy

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl