Firma Sony i studio Naughty Dog ogłosiły, że sprzedaż serii Uncharted przekroczyła 41 milionów egzemplarzy. Co ciekawe, w 2015 roku liczba ta wynosiła „jedynie” 21 mln.

Zespół Naughty Dog ma powody do dumy. Będąca właścicielem studia firma Sony pochwaliła się, że że seria Uncharted sprzedała się w ponad 41,7 mln egzemplarzy. Wieści te zostały przekazane podczas panelu zorganizowanego z okazji dziesiątych urodzin cyklu.
Warto zauważyć, że tempo sprzedaży mocno wzrosło w ostatnich latach. Gdy 4 czerwca 2015 roku zapowiadano Uncharted: The Nathan Drake Collection, autorzy zdradzili, że pierwsze trzy odsłony cyklu rozeszły się w ponad 21 mln egzemplarzy. Jak widać, marka niemalże podwoiła tę liczbę w trochę ponad dwa lata.
W skład tych 41,7 milionów wchodzą zarówno gry nabyte samodzielnie, jak i te sprzedane w zestawach z konsolami. Każda taka paczka cieszyła się sporą popularnością, co nie dziwi, gdyż seria uznawana jest za jeden z najlepszych cykli ze stajni Sony.
Przypomnijmy, że serię zapoczątkowało wydane w 2007 roku na PlayStation 3 Uncharted: Drake's Fortune. Konsola ta otrzymała jeszcze dwie inne odsłony cyklu - Uncharted 2: Among Thieves z 2009 roku i wypuszczone dwa lata później Uncharted 3: Drake's Deception. Potem seria przeniosła się na PlayStation 4, za sprawą zeszłorocznego Uncharted 4: A Thief's End.
Czwarta część cyklu stanowiła zwieńczenie przygód Nathana Drake’a. Wysłanie bohatera na emeryturę nie oznaczało jednak końca marki. W tym roku otrzymaliśmy bowiem wyśmienite Uncharted: The Lost Legacy, w którym główne role odegrały znane z poprzednich odsłon Chloe Frazer i Nadine Ross.
Cykl doczekał się również kilku produkcji pobocznych. Najbardziej tradycyjną z nich było Uncharted: Golden Abyss, które odtworzyło na PlayStation Vita mechanizmy z odsłon na domowe konsole. Na tę platformę trafiła również karcianka Uncharted: Fight for Fortune, a posiadacze urządzeń mobilnych dostali grę logiczną Uncharted: Fortune Hunter.
Uncharted 4: A Thief's End
Data wydania: 10 maja 2016
GRYOnline
Gracze
OpenCritic
15

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.