Skyrim na modowych sterydach – tak powinny wyglądać gry nowej generacji

Wraz z premierą konsol nowej generacji wielu graczy czekało na prawdziwą rewolucję w jakości gier. Na razie nowe produkcje chyba jeszcze nie zaspokoiły tych pragnień, więc w międzyczasie warto rzucić okiem na screeny z najpiękniejszych modów do The Elder Scrolls V: Skyrim. Czy nie tak powinny wyglądać next-genowe produkcje?

Adam Zechenter

Mówisz Skyrim, myślisz smok. Oto i on

Kiedy w listopadzie 2013 roku zadebiutowała nowa generacja konsol – najpierw PlayStation 4, a niewiele później Xbox One – wielu graczy liczyło na prawdziwą rewolucję. Wszak do tej pory często projektowano gry zarówno na PC, jak i mające już dziesięć lat konsole. To w naturalny sposób nakładało na twórców wszelkiego rodzaju ograniczenia, związane po prostu z wydajnością sprzętu. I choć np. taki Rockstar potrafił z PlayStation 3 i Xboksa 360 wycisnąć siódme poty w GTA V, to liczyliśmy na prawdziwą, jakościową zmianę wraz z nowymi konsolami. Na razie trudno powiedzieć, aby taka zmiana nastąpiła – next-genowe produkcje nie odbiegają jeszcze daleko od tego, do czego już się przyzwyczailiśmy. A często jest tak, że „zwykli” moderzy wyprzedzają wielkie firmy i korporacje.

  1. Testujemy Falskaar – świetnego moda do gry The Elder Scrolls V: Skyrim

Dzisiaj chcielibyśmy pokazać Wam efekt pracy różnych moderów starających się upiększyć Skyrim. Charakterystyczną cechą kolejnych odsłon serii The Elder Scrollsdodawane do nich narzędzia do modyfikacji pozwalające zdeterminowanym fanom rozszerzać gry o dodatkowe przedmioty, miejsca czy questy, a także poprawić jakość tekstur czy animacji, albo wszystko na raz (dobrym przykładem jest fanowski „DLC” Falskaar oferujący 20 godz. zabawy). A ulepszanie oprawy graficznej czasem daje oszałamiające efekty, czego dowodem poniższe screeny.

Modyfikacje, na podstawie których zrobiono te „zdjęcia” pochodzą ze strony ENBSeries, a ich autorami są użytkownicy aal, Avroveks, OhKay, Oyama, saltr, unreal, wanako, WoodsOfYpres and ZeroKing. Warto także zajrzeć na forum tej grupy moderów, na którym twórcy chwalą się swoimi osiągnięciami w modowaniu Skyrima (uwaga, wątek ma 1500 stron!). Warto podkreślić, że nie są to modyfikacje w normalnym tego słowa znaczeniu i nie można ich tak po prostu ściągnąć. Aby osiągnąć takie efekty, autorzy żmudnie podkręcają ustawienia i wprowadzają własne poprawki w grze. Na efekt w postaci gotowych modów trzeba jeszcze poczekać.

  1. forum grupy moderów ENB (1500 stron screenów)

  1. Zbiór modów do The Elder Scrolls V: Skyrim w serwisie NexusMods
  2. Oficjalna strona gry serii The Elder Scrolls

Skyrim na modowych sterydach – tak powinny wyglądać gry nowej generacji - ilustracja #6Skywind jest modyfikacją do Skyrim, przenoszącą na silnik tej gry trzecią odsłonę popularnej serii gier RPG – Morrowind. Zespół pracujący nad Skywind składa się z – bagatela! – 70 osób, co jest już samo w sobie imponujące, gdyż mówimy przecież o darmowej modyfikacji. Niestety, nie znamy nawet przybliżonej daty premiery moda; Skywind znajduje się na razie w fazie alfa. Przypomnijmy, że ten sam zespół pracował nad Morroblivion, czy adaptacją Morrowinda do silnika czwartej odsłony serii – Oblivion.

The Elder Scrolls V: Skyrim

The Elder Scrolls V: Skyrim

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 11 listopada 2011

Informacje o Grze
8.4

GRYOnline

8.5

Gracze

9.4

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Adam Zechenter

Autor: Adam Zechenter

W GRYOnline.pl pojawił się w 2014 roku jako specjalista od gier mobilnych i free-to-play. Potem przez wiele lat prowadził publicystykę, a od 2018 do 2025 roku pełni funkcję zastępcy redaktora naczelnego; szefował też działowi wideo i prowadził podcast GRYOnline.pl. Studiował filologię klasyczną i historię (gdzie został szefem Koła Naukowego); wcześniej stworzył fanowską stronę o Tolkienie. Uwielbia gry akcji, RPG-i, strzelanki i strategie. Kiedyś kochał Baldur’s Gate 1 i 2, dziś najczęściej zagrywa się na PS5 i od myszki woli pada. Najwięcej godzin (bo blisko 2000) nabił w World of Tanks. Miłośnik książek i historii, czasami grywa w squasha, stara się też nie jeść mięsa.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2014-01-29
03:18

zanonimizowany972266 Legionista

@alpha_lyr haha, srogi z Ciebie zawodnik :D Nie wiem jaka ilosc psychodelikow trzeba by przywalic zeby wymyslic lepsza grafike niz w tej grze (mody dopieszczaja to juz totalnie) ale zawsze znajdzie sie cwiercinteligent, ktoremu cos sie nie spodoba. Kwadrat na kwadracie! Jezu. To naprawde odwazne stwierdzenie. Tzn glupie nie odwazne ale trzeba miec sporo odwagi zeby napisac taka bzdure :D

Komentarz: zanonimizowany972266
2014-01-29
20:24

noszetrampki Pretorianin

Wystarczy usunąć tą mgłę i Skyrim od razu staje się piękniejszy :D

Komentarz: noszetrampki
2014-01-29
22:37

zanonimizowany755031 Pretorianin

Amazing_Maurice no właśnie 70 modów...myślałem, że jest coś typu - kopiuj wklej ciesz się nowym Skyrimem ;). A że czytanie i dłubanie na stronach jest to wiem:) tylko musiał bym być fanem Skyrima od 5 lat i na kolejne 5 planować granie w niego:)
Dzięki

Komentarz: zanonimizowany755031
2014-01-30
17:12

lyx Pretorianin

@30, 5 lat? Wystarczy posiedzieć 1-2 dni przeglądnąć - http://skyrim.nexusmods.com/ - zainstalować nexusowego menedżer modów aby uniknąć dłubania w modach/zminimalizować potencjalne konflikty - pomyśleć co chcesz osiągnąć ...i klikać - tak wiem niewiarygodnie skomplikowane.

(o modyfikowaniu parametrów w Skyrim.ini/SkyrimPrefs.ini nie będę nawet wspominał bo to musi być jakaś czarna magia)

Komentarz: lyx
2014-01-30
17:50

Amazing_Maurice Konsul

Amazing_Maurice

REDmartinesartrr, wiesz, zanim powstał nexus mod menager to dopiero było dłudanie, podmienianie, kopiowanie i tak dalej. Teraz wystarczy ściągnąć i kliknąć "zainstaluj". Mod wgrany. Do tego ogarnąć podstawy takie jak kolejność wygrywania modów (dosłownie kilka ważnych rzeczy) i już. Zabawa z ENB jest troszkę bardziej skomplikowana, ale na podanym przeze mnie RealVision jest wszystko napisane krok po kroku i wcale 2 dni nie trzeba poświęcać, by uzyskać świetne wyniki. Ja tyle czasu spędziłem, bo sam z siebie byłem bardzo wymagający i testowałem różne ustawienia, różne opcje dodatkowe. A samo kilka godzin zabrała mi zabawa takimi rzeczami jak edytor sylwetki postaci, czy mocno rozszerzony edytor twarzy bohatera.
@lyx, skyrim.ini i prefs.ini to nie jest tak czarna magia, jak się wydaje. Kilka parametrów, których nie trzeba dotykać, chyba, że ma się problemy z wydajnością lub jest za jasno/ciemno w dzień/w nocy/ we wnętrzach. Ale to też jest banałem (który na realVision enb jest jasno opisany)

Komentarz: Amazing_Maurice

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl